HJC yleismallin hengitysilmanohjain

Keskustelun 'Arvostelut' on aloittanut käyttäjä Mr. El Maco, 10/1/07.

  1. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Kuvaa ja hintaa löytynee vaikka tuolta.

    http://www.snowcitymi.com/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=142&zenid=5b03a1492e2bf74ad43fe31699ca21e3

    Käy jotakuinkin kaikkiin crossikypäriin, mahdollisesti myös umpinaisiin. On tiivis ja toimii erittäin hyvin. Suojaa kasvoja viimalta ja estää hengityshöyryjen nousun laseille.

    Omaa kokemusta kahden kypärän osalta. Aiemmin ei voinut kunnolla tien reunaan pysähtyä, kun lasin menivät tukevaan huuruun ja seuraavalla suoralla jäähän. Tuon kopan kanssa ei mitään ongelmia, joskus kammettu kaverin kelkkaa crossiradalla pystyyn kypärä päässä ilman että lasit huurtuu.

    Suhteellisen halpa keino, suosittelen. Noita saa irrallisena miltä tahansa HJC-kauppiaalta.

    Noita on ainakin kolmea eri mallia, riippuen kypärästä, mutta tarrakiinnitteisen saa parrakas poskiinsakin kiinni.

    Pisteitä 5
     
  2. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Mulla oli samanlainen suoja. Ostin sen alunperin prätkä käyttöön, mutta ei toiminu. Veti umpikypärästä visiiriä huuruun kylmemmälä kelillä.
    Sitten kokeilin talvella sitä crossipotan kanssa ja oli mainio.
    Suosittelen, mulla ittellä on vaan hävinny jonnekkin ???
    Pisteitä 4
     
  3. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Hyvät kokemukset:Toimii hyvin mopo käytössä crossi kypärän kanssa, ja myös kelkkailussa

    parannettavaa: Pehmusteet ei tahdo pysyä kiinni.

    Mitä kauppaan kuului: kypärä ja ja ilmanohjain

    Pisteet : 5
     
  4. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Itsellä on myös melkein samanlainen tuossa HJC:ssa ja isännällä KBC:ssa ja toimii täysin niinkuin pitääkin. Omassa mallissa nuo sivukiinnikkeet menee tuonne poskipehmusteiden nastojen alle kiinni ja pysyy loistavasti kiinni. KBC:n kypärässä melko samanlainen ergonomia ja istuu siihenkin todella hyvin ja kiinnikkeet on juuri oikeilla kohdilla.

    5 pongos
     
  5. matu

    matu Member

    Itsellä on myös hjc:ssa moinen suoja ja toimii..

    Pisteitä 5
     
  6. Makezi

    Makezi Well-Known Member

    Iteltä löytyy kans tuo ilmanohjain ja on kerrassaan loistava keksintö. Täydet 5 pojoa 8)
     
  7. Jeziz

    Jeziz Commander Ltd 900 -20

    HJC:n kypärä on ja siinä tollanen suoja. neppareitten alle tulee kiinni.
    4 pistettä...
    Ainut vika/ongelma on ollu se et suojan yläreunassa oleva pehmuste on revenny osittain irti.
    eli pettäny liimoista.
     
  8. Makezi

    Makezi Well-Known Member

    Mulla on kans alkanu tuo pehmuste repeileen, mutta eipä siitä mitää haittaa ole ollu vielä ::)
     
  9. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Mulla on kahta erilaista mallia nuita HJC koppia.

    Toisesta meni aika äkkiä se nenän yli menevä rauta katki, toisestakin se on melko löperö jo. Ite en pärjäis ilman, koska kypäränä arai tour-VX(muistinkohan oikein?), eli rossipotta 1-kerros visiirillä. Tuplalasia tohon ei saa.

    Oikeestaan isoin ongelma tossa on että happi loppuu perskeles! Joskus kevätkeleillä vaaranlaitaa rymytessä ja kelkkaa kaivaessa on joutunut repimään koko kopan reppuun, kun ei enää ole tajuissaan meinannu pysyä ;D
     
  10. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Ei mitään vikaa kaikki pelaa ja ei jäädy naama ajessa. 8)
     
  11. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Minulla on kanssa :D

    Pisteitä 5
     
  12. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Juuri näin, silmissä sumenee ;) ja toinen vika se että se superlonihärpäke siinä nenän päällä lähtee hevon jumpaan siittä ajan oloon, aikani yrtin sitä liimailla mutta luovutin ku tarttu lopussa jo bostikki ottaan kiinni. Hyvin pärjää ilman sitäkin eikä kolvi jäädy.
     
  13. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon HJC:n ohjaimeen. Edellisesttä kypärässäni (HJC, en muista typpiä, ehkä 5 vuotta vanha) tuon ohjeimen kiinnitys oli toteutettu vielä paremmin ja myös varmasti kalliimmin, mutta myös tämän nykyisen kypäräni (HJC hiilikuitu/crossi) ilmanohjain on ajanut asiansa hyvin, lasit pysyy aina auki, naama ei jäädy.

    points: 4,75
     
  14. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Itellä kans HJC:n ilmanohjain. Tuli kypärän matkassa. Ollu iha tyytyväinen ja mistään ei ole revennyt, ainoa vika mikä siinä on niin itellä ainaki painaa se nokan kohalla oleva metallilärpäke välillä aika ikävästi, joutuu baanalla alkaa välillä modailee sitä suojaa eri asentoon.

    4,5 pongoa
     
  15. Umpisenkulkija

    Umpisenkulkija Boondocker RE 850E-tec shorty -22

    mulla samanalainen oli hyvä :) muttako ei taho sopia ennään kypärään takas tuntuu että painaa vaikka miten päin laittas ::)
     
  16. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Löytyy muuten tuommonen HJC krossipotan räkimätön kuonokoppa, YV:llä voi tarvitsevalle irrota edukkaasti.

    Edit;
    Nopeimalle meni Ala-Temmekseen, hintaan nolla jevroa.
    Postin setä vie ovelle asti.
     
  17. TuomasV

    TuomasV Well-Known Member

    Jaa kävipä säkä... Ei perkule mene Scott:n lasit paikalleen jos on tuo maski kypärässä kiinni... Pitäis vissiin ostaa Smith:t tai myyä maski pois. YV:tä jos tarttee maskin, tarjota voi...
     
  18. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    :eek: Minkä malliset sun Scotit on? Kyllä tuo meikäläisellä on istunut ainakin kolmiin erillaisiin scottilaisiin.
     
  19. TuomasV

    TuomasV Well-Known Member

    Enduro t.c. Lasit on liian leveät, eivät mahu tuommoseen pikku aukkoon sitten millään.
     
  20. jussir

    jussir Guest

    Minulta löytyy myös toummoinen naamasuoja. Pari kertaa olen kokeillut ja laittanut sen vaan jotenkin kypärään kiinni. Silmälasien kanssa minusta vähän hankala. Muuten kyllä hyvä :)
     

Suosittele tätä sivua