Jumoton "tipu"

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Solaris, 20/1/07.

  1. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Tulipa ostettua taas "läjä" jotain umpimähkää

    kiitokset Kempeleen Ojanrautaan Mikolle ;D (myi mulle käytetyn KISAkelkan etten nähnytkään sitä)  ja speciaali kiitokset roihin vanhemmalle Toppalalle avusta.

    Tollanen se oli ostaessa => linkki kun en osaa liittää kuvaakaan ;-)

    http://www.jumoto.fi/galleria/kelkkailu/jumoton_lynx/index.html

    Kelkasta on tarkoitus tehdä originaalin näköinen kisaratsu joka käy ja liikkuu tulevaisuudessa ilman hinausapua  :p

    Huomatkaa noi 2 äijää päällä, luulevat olevansa heti kovia kuskeja, uskaltaakohan edes koskaan radalle kelkalla..se nähtäköön..

    Nyt unille, huomenna aletaan tutkimaan mikä toi peli on ..

    tiedä tuleeko hommasta mitään mutta onpahan mulla taas 2 lyneä lojumassa nurkissa :eek:

    Edit 21.01.2007 00.20

    Päivitetty muutama kuva lisää jossa näkee vähän mitä alla on jne..


    Laite mallia "RE-pappa"  (kasattu 04 syksyllä) ex. omistaja Tapio Janne
    -Kone tällä hetkellä 440cc vm-05 joten 800 säädöt laitteessa ei ole. Ellei sitten satu 800cc kone siihen tupsahtamaan jostain.
    -telastossa jotkut iskarit, ruotsia niissä lukee "öhlins"
    -keulassa jotkut muut   (mahdolilsesti korjaus tulossa)
    -variaattori remmeineen hukassa vielä (korjaus tulossa)
    -kipinä hukassa vielä       (korjaus tulossa)
    -"kynkissä" pientä oikomista (korjaus tulossa)

    -orig.säätöjen neuvottelut käynnissä kelkan tekijän ja ex.omistajan kanssa

    -pumput menee perushuoltoon PolarGarageen Kempeleeseen

    Ensi viikolla yritetään viedä laite ajokseen testiin jos tärkeimmät korjaukset tehty tiedä vaikka joskus harrastekisoissakin nähtäisiin

    Tällä hetkellä näyttää että kelkasta yritetään tehdä "oikea orig kilpuri" (en tiedä vielä mitä tarkoittaa) eli jotain montun kiertoa sillä saatetaan harrastaa  ;D

    Tänään laitteen päällä kun kuolaa pyyhin tankilta alkoi tuntumaan ettei käsiä paskaan pahasti löynytkään.
    Eli laite on minun mielestä hyvässä kunnossa vaikka likainen onkin.

    Päivitän tähän alkuun aina päiväyksen kera kun jotain tapahtuu jne, tiedä sitten pitkäänkö jaksaa kirjoitella.

    Ja huom. laite ei ole myytävä vaikka yleensä kaikki muu onkin kaupan ;-)

    edit 24.1.2007

    Tipu raahattiin Polargaragen "super"-mekatsuille Tepalle ja Jampalle pajoitetatvaksi kun itsellä piti otttaa 4kk tytön tutti suuhun kun en ymmärtänyt kun ei tuu kipinää..
    eikö se niin oo että jos mitään ei oo kiinni niin mitään ei voi puuttua..

    No iskaramies jamppa heti tuumas että nyt säädetään pumput kun kerrankin on kelkka saatu huoltoon, teemun kanssa tehtiin työ ja jamppa keräs maineen (huomatkaa kuvissa miehen rennot  ilmeet)
    Tuumattiin vaan välillä että näissä "ruotsalaisissa" on joku ylimmääräinen osa, jam eikä mietiskeli catalookin kuvia ja tietoja ettei tommosta perkuta rallaa kaupasta saa.. päätettiin pistää kasaan kun enemmänhän sinne olis mennyt öljyä jos olis jotain ottanut pois.

    Vähän siinä ihmeteltiin sitten laitetta ja naureskeltiin ja päristeltiin  että vidu kun pääsen radalle niin uus "kurko" on syntynyt..samalla tuumailin että kun hakee postin aamulla niin tulee jo hiki  ;D eli se siitä kurkosta..

    Sitten tulikin taas kotiin äkkilähtä kun äiti käski mua ja silloin singahdin kotiin ja hommat hetkeksi paussiin ja sovittiin että pojat jatkaa..

    No kun taas yö nukuttu niin meikä soittaa 9 aikaa pojille että jokos on käry tullut putkesta.. no puhelimet sanoo että tuut tuut tai myöhemmin ..joo joo, jätkät suttuuttelee siellä mun kelkalla kuitenkin   :'(

    No sitten ne soitteli että joo, ei pelaa.. niin silloin taas alkoi mun päässä käryään että äiköl ne tee töitä että se pelaa plä plä plä--  (otti vaan päähän kun jätkät ei osta multa mekatsu housuja  ;D )
    Siinä sitten taas kommunikoitiin 17 suuntaan että jotain tapahtuu kun osiakin puuttuu, kaikki häröilee vaan ja mitään ei tapahdu.. 

    sitten jampan kanssa kriisipalaveri että viedäänkö romuttamolle vai kokeilevatko vielä kipunoita.. no kokeiltaa vielä
    mun "iltapäivävapaa" alkoi 15 aikaan joten hyppäsin kaaraan ja otin varalta ton "varakelkan" 06 440cc Revin mukaan jos tarvitaan jotain siitä ((Huom.myytävänä; 4x uudet wp jne))

    no kempeleelle  ;) ajettuani päästivät mut vielä pajaa sisään ja päästiin tutkimaan tai siis ite vetelin röökiä ja neuvoin teemua samalla kysellen mitä teet..
    yllätys yllätys SAVUT SAATIIN KONEESTA \O/, olisittepa nähneet mun naaman , ugh
    nyt on tuo homma hanskassa kun saadaan muutama liitin hommattua ja taiottua ne paikalleen.

    vähän kyllä mietin tuota "mountain"-kuvaa että olis kyllä aika siisti tollasena, tiedä vaikka..

    Sitten suunnistettiin Ojanrautaan kiusaamaan myyntitykkejä kun sieltä oli varaosaäijä karannut jo kotiin mua pakoon (tsemmiä kisoihin), no auttavaa apua sieltä saatiin ja taas olis jotain pakettia tulossa mulle sinne loppuviikosta kelkkaan jos vaikka saataisiin kelkka liikkeelle vkl:ksi.

    Joo, eli tarkoitus tuulettaa jossain crossiradalla sitä vkl aikana..

    Ja -15% tarjouksessa loppuviikon kuvia iskari_velho_Jampasta läheltä ja muutama suodattimen läpi..

    jatketaan taas kun keretään..
     
  2. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Voi suatana minkä sen on hankkinu. Taidan muuttaa sun talliin.
     
  3. Soppamies

    Soppamies Xterrain 900 Turbo -20, Lynx RS 600 -18

    Hitto sä oot ÄIJÄ
    ;D ;D ;D

    Jos ei tule testejä niin en puhu sulle ikinä ;D
     
  4. frosty

    frosty Well-Known Member

    Aika vaatimaton alku... ;D
     
  5. adrealine

    adrealine Guest

    jätkä ostanut kelkan mistä toiset vain unelmoi ??? ;D ;D
     
  6. stm

    stm Well-Known Member

    On se edelleen kommein kisakelkka ever 8)

    ps. Katoppas tunnelin kunto tuon kolmiopalan luota johon tulee kiinni esim. penkki edestä. Tuossa tai toisessa samanmoisessa oli halkeamia rungossa sillä kohtaa. nimim. joskus oon tuommosta purkanu palasiksi ::)
     
  7. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Kai toi ihan ok projektiaihio voi olla... ;D
     
  8. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    Tarkista kytkin ja vari eka, varmaan ihan töynnä sont.. ja säädöt varmaan päin pers...ä. Muista säätää kans kaasuttimet kun nekin on varmaan ihan päin peetä. Ja iskarit tietysti pitää simmata ja rakenna alusta uusiksi, ei sillä mitään tee.

    Alko masentamaan..., ihan hieno pailakka kunhan vaan tarkistaa nuo edellä mainitut asiat
     
  9. M.H.

    M.H. 800 indyR

    Kyllähän son pojat niin ettei tollasella mitään tee!! ;D ;D ;D
     
  10. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Tuohon 345cm tela ja 5,1 harjalla niin NAM! :-*
     
  11. Tike

    Tike Doo 600 SDI

    Toivottavasti tuosta battery-värityksestä jäisi jotain jäljelle, on se vaan niin kaunista.
     
  12. banditx

    banditx Guest

    paljonkos kelkka kustansi? :)
     
  13. Masai

    Masai Well-Known Member

    Pitkä matto vain alle ja menoksi.
     
  14. H-pux

    H-pux SBA 650

    Juu - samaa ehdottelin kun käväisin katsomassa, rangaistukseksi jouduin kantamaan uutta lelua tallin perukoille sekä pahoinpiteli vahtikoiralla... ;) Hienoja vehkeitä...
     
  15. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Että tällainen "LeluTapio" ;D
    Kylä mulle iski ny iso K
     
  16. jussir

    jussir Guest

    onko toi janne tapion vanha kisä kelkka ???näytää jotenki siltä....
     
  17. Mutkantti

    Mutkantti Well-Known Member

    no älä ::)
     
  18. Onnela

    Onnela Well-Known Member

    Toihan on "Tapio Replica" :D vitsi vitsi, komia kelkki on!
     
  19. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    milläs motilla toi o 440 ? Hieno se on, onko tolla ajettu millon viimeeks?
     
  20. Battery

    Battery Arctic Cat ZR600 Efi CC -02

    Eikös se ole 800:ne?. Vai tiiänkö väärin ???

    E: siis 440 tarkoitin ;D
     

Suosittele tätä sivua