Kaasutin tulvii. Miksi?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Karppa2010, 14/3/10.

  1. Karppa2010

    Karppa2010 New Member

    Missä olisi vika kun kelkassani (Skidoo grand touring 600 -96) alkoi tulvia oikea kaasutin? Vika ilmeni kun ajoin ummella niin loppui välillä veto lähes täysin ja meinasi aina sammua. Kun se kerran sit pääsi sammumaan niin ei lähtenyt millään käyntiin. Oikea kampikammio oli täynnä polttoainetta, tyhjensin sen ja kuivasin tulpat ja taas käyntiin. No ajoin sit noin 15 km jolloin se toimi ihan moitteettomasti. Sammutin sit kelkan ja tankkasin, niin sen jälkeen ei yrittänytkään vaan kasteli tulpat. Tietty sit unohdin bensa hanan auki ja pari päivää seistyä oli tankki lähes tyhjä kun oli valunut oikean puoleisesta kaasuttimesta maihin. Olen käyttänyt kaasuttimen auki ja putsannut sen kahdesti sekä tarkistanut pumpun kalvot jotka olivat ehjät. Osaisiko joku sanoa mitä seuraavaksi pitäisi tarkistaa? Kiitos vastauksista jo etu käteen ;)

    ps. kaasuttimen kohot olivat ehjät ja neula tiivis.
     
  2. kangara

    kangara Ski Doo XP

    Vs: Kaasutin tulvii. Miksi?

    Kyllä se silti tuntuis koho/neulaventtiili ongelmalta, vaikka ne näyttäis kunnossa olevankin. Eipä oikein muuta kautta tankki koneeseen tyhjene...
     
  3. Karppa2010

    Karppa2010 New Member

    Vs: Kaasutin tulvii. Miksi?

    Osaatko vastata että pitääkö mun uusia koko kaasari vai saako siihen varaosia? voiko se neulan pää olla kovettunut? mitä mun kannattais tehdä että vielä pääsis tälle talvelle ajeleen? ???
     
  4. Karppa2010

    Karppa2010 New Member

    Vs: Kaasutin tulvii. Miksi?

    Putsasin vielä kertaalleen kaikki paikat, säädin kaasareiden polttoaineiden pintaa hieman alemmas ja laitoin samalla lähes kaikki letkut uusiksi. Nyt sit sain sen ainakin toistaiseksi toimimaan. ;D Osaako joku sanoa onko siitä haittaa kun säädin neulan sulkemaan polttoaineentulon aiemmin? ???
     
  5. Antsa

    Antsa 900Ace expe LE & 600 AceT Rene 154"

    Vs: Kaasutin tulvii. Miksi?

    menee keskialueelta kuumemmaksi.
    mulla täytti toista puolta eka sen takia, että oli kuminpala neulaventtiilin päällä.
    ja toisen kerran ongelmia tuotti imun päälle jääminen toisen puolen kaasarissa.
     
  6. giant

    giant Well-Known Member

    Vs: Kaasutin tulvii. Miksi?

    Siellä tankissa letkun päässä on se sihti hässäkkä mikä heiluu ajaessa tankin pohjalla ,ja lopulla sihti kuluu puhki ja sittehän ne paskat pääsee aina neulaventtiilille saakka estäen neulaventtiiliä sulkeutumasta.
    Joko uusi tilalle tai tankin ja pumpun välille suodatin.
     
  7. Karppa2010

    Karppa2010 New Member

    Vs: Kaasutin tulvii. Miksi?

    Tarkistin tankin, pohjalla oli yksittäisiä roskia ja se sihti oli kunnossa. :-\
     

Suosittele tätä sivua