Kannen pulttien kireys ?

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Hiikeri, 18/1/06.

  1. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Kun tälläiset pakkasetkin tulivat tänne Itä-Suomeen, niin ajattelin jos ottaisi sylinterin kannen pois ja puhdistaisi karstoista kannen+mäntien laet(näkisi samalla että minkälaiset jäljet palotapahtuma on jättänyt).

    Kysymys siis olisi että millähän momentilla pultit kiristetään?

    Kelkkana Enduro 500 SP -99.

    [​IMG]
     
  2. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    mulla on 98 vuosimallin korjaus opas... siinä ton keltasen kannen 6 kulmaruuvit on kireys 10 nm ja sitte varsinainen kansi on 29 nm niinku kaikki muutkin siitä alaspäin pultit 0n 29 nm... onhan se tuo 99 malliki 494?? eli se ihan sama kone
     
  3. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    niin joo... varaa samalla jäähdytin nestettä reilusti ;D
     
  4. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Itse kannessahan on 9 kpl ruuveja lohkoon. Tarkoitatko että noi 9kpl on 29nm?
    Mulla kun ei ole hajua esim. meneekö tuon kannen vesiletkun pultit kuinka lohkoon asti, vai pelkästään jääkö ne syl.kanteen, todennäköisesti? Nekö 10nm momentilla itse kanteen?
    Mitä noilla 6kpl kulmaruuveja oikein tarkoitit?
    No senhän noista pulteista jo näkee ettei niitä nyt mihinkään kymppi kiloon vedetäkkään, eli jotain 3kg sopiva "vääntö".

    Mullakin on siis toi Type 494 kone.
     
  5. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Kokonais nestetilavuus taisi olla 3L, niin eipä sitä kovin paljoa tosta kannen avauksesta "rynni" syliin. :)
     
  6. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Joo eli noi keltaisen kannen kuuskulmaruuvit 9 kpl = niitten momentti on 10 nm! ei tarvi letkua irrottaa ku se on kiinni vain siinä kannessa.. Mutta tulpat piti muistaakseni ottaa pois... Nyt olet sitten tämän homman jälkeen vasta vesitilassa... siitä eteenpäin pultit on momentti 29 nm eli varsinaisen kannen ja sylinterien pultit. Yhteenveto= Keltaisen kannen alla on vesitila
     
  7. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Eikä tarvi edes tulppia irrottaa. Ns. helppo nakki.
     

Suosittele tätä sivua