Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä vetopyörä92, 9/9/07.

  1. hidas

    hidas Boonboonpiipdokkeri

    Re: Kuomun maalaus - e: saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Enpä muista kaiffarin nimeä keneltä ostin tuon kelkin, enkä haluakkaan. Omasta mielestään oli varmaan v****n pätevä kelkan huoltaja/korjaaja. Mutta ee se Leivo ollu, jos sitä tarkootit. Joku Ranuan lahjakkuus. Ite tuli tuo kuomu värkkäiltyä. 
     
  2. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Re: Kuomun maalaus - e: saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Jaa ku kattelin vaa että justiin samallane kuomu ja samallainen kansi tuoho pääle tehty ko pasin viimekesäsessä kuomussa
     
  3. hidas

    hidas Boonboonpiipdokkeri

    Re: Kuomun maalaus - e: saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista


    Jaahas, se on poijjaat patentoitu tuon mallin kuomu. Kuvat on 2005 sodankylän ja Ivalon kisojen välissä otettu.
     
  4. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Re: Kuomun maalaus - e: saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Muuliin tein kuomun vuosi vaiko pari sitte. Ja kerkes jo välissä olla aikomus pistää uudempaa kuomua, mutta eipä löytyny kaikkia muoviosia, joten se jäi to-do listalle vielä. Mutta tällanen äpöstys ois tulossa ens talveksi retro-muuliin :)

    [​IMG]

    Ja sama kuomu eri kulmasta kuvattuna. Catin vihreää siis ;)
    [​IMG]

    Pinta on pyllystä, mutta luultavasti vuoden rymyämisen jälkeen taitaa olla melko nävös tuoki - joten evvk.
     
  5. JuZe

    JuZe Well-Known Member

    Re: Kuomun maalaus - e: saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    [​IMG]
    tommosen värin kiila sai tänää ;) vaikee saaha noi sävyt kuvaan mut tossa paras mitä mie kännykällä sain :(
     
  6. Halkku

    Halkku Guest

    Re: Kuomun maalaus - e: saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    tuo on pakko nähä livenä :p millä sie maalasit tuon??
     
  7. PRO XR 440

    PRO XR 440 Storm 819,092

    Re: Kuomun maalaus - e: saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Kyllä vanha kiilakoppa näyttää uudelleen syntyneelle :eek: On kyllä pirun siisti, ei voi muuta sanoa!!
    Ite paikkasin ja hion eilen isälle tulevaa 440fööni indyn kuomua... Saa nähdä ensvko:lla minkä värin kuomu saapi ;)
     
  8. JuZe

    JuZe Well-Known Member

    Re: Kuomun maalaus - e: saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    kaveri automaalari, se maalas, näitä mipan vip efekti-maaleja. ens alkuun tulee mainosteippi siihen, pitää sit kattoa jos vielä jotaki keksis. huomenna ritilät ja tuulilasi ja teipit, sit uutta kuvaa :p ja kiitos kommenteista!!
     
  9. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Pysyy ilmankin, mutta itellä ainaki tapa laittaa pohjamaali. Mukavampi maalata, varsinki jos koppa on ollu monivärinen. Ja yleensä, jos ongelmia tulee, niin korkkaa jo sitte se pohjamaali eikä kallis pintaväri.
     
  10. Jyrysisu

    Jyrysisu Ski-doo xp

    [​IMG]
    fusionin grafiitin harmaa kuomu ja pienet teippaukset.
     
  11. jammu89

    jammu89 Guest

    mikähän on ku hioin hyvin ja puhistin kuomun ja laitoin pohjamaalin ja oikeen maalin ni aamulla oli semmosta vitun rypylää joissain kohtaa mistähän johtuu? pitää hioa pois ja maalata uuestaan. mutta mutta mikähän ton tekee?
     
  12. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Milläs puhdistit kuomun hionnan jälkeen. Rasvaa/silikonia siinä todennäkösesti on. Kannattaa panostaa kunnon rasvan/silikoninpoistoaineeseen jos haluaa säästää hermojaan, tosin usein kyllä ihan tinnerillä/ohentimella pyyhkiminenkin riittää.
     
  13. jammu89

    jammu89 Guest

    juu tinnerillä pyyhin kunnolla kuomun ennenku maalasin, totta sinne on silti jottai paskaa jääny, pittää hioa ja maalata uuestaan.
     
  14. PRO XR 440

    PRO XR 440 Storm 819,092

    Olikos sulla pohjamaali kunnolla kuivanu? Mulla kävi samalla tavalla sivutukivarsissa kun rupesin liian aikasin maalailemaan  ;) Toki noi rasvat ja muutkin jämät tekevät ton "happopinnan"
     
  15. hidas

    hidas Boonboonpiipdokkeri

    Ja se puhdistus kannattaa tehä kerran ennen hionta, ko mitä siinä pinnassa ikinä onkaan, kun hioo niin sehän painuu sinne hionta jälkeen.
     
  16. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    ""mikähän on ku hioin hyvin ja puhistin kuomun ja laitoin pohjamaalin ja oikeen maalin ni aamulla oli semmosta vitun rypylää""

    Jos se pinta on vetäny kurttuu, niin keittänyt. Liian tuore edellinen maali. Ei kuitenkaan ihan yleistä...
    Viimeksi vedetyn maalin ohenteet ovat "kovempaa" tavaraa, eli liuottaa edellisen maalin irti.

    Sillon se alla oleva maali täytyy joko eristää tai hioa pois kokonaan.


    Kun tulee kraatereita, monttuja, eli maali on hylkinyt, löytyypi rasvaa, silikonia, (eli niitä hikitippoja, "hiplaus" sormenjälkiä ;D)

    Sitte maalatessa (ruiskuilla) kun maaliin tulee heti kupla, nii vettä paineilmassa...

    Ja onhan niitä tapauksia... mikä v...ttu siihe tuli?!?!?!?
     
  17. JanneR

    JanneR Well-Known Member

     
  18. giant

    giant Well-Known Member

    Tälläinen tuli tästä kopasta.
    [​IMG]
     
  19. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Onpa pirun asiallinen..vaikka ihteä ei hirvesti nuo kimalteet lämmitäkkään,mutta kyllä tuon vois omaan kelkkiin pultata kiinni ilomielin :p
     
  20. giant

    giant Well-Known Member

    Joo siinä on niinku kameleontti , hiukka vaihtaa väriä .
     

Suosittele tätä sivua