lämpönauha pakoputkeen

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä loisteputki, 21/10/12.

  1. catti1000cc

    catti1000cc Active Member

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    Aijaaa ::) Meinasin hommaa tota....
     
  2. arctic cat

    arctic cat rave

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    Jaa vai että ei sekään pysy. Mitäs siinä ässän polariksen putkissa oli? kattelin sen kuvia niin näytti ainaki että sillä ois pysyny.
     
  3. palde

    palde Hii-HOO

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    Kuten kirjoitin ...jos haluaa väkevästi säästää ;D
    Ja hommahan menee niin , että kaikki ei osta noita IKEASTA ...Tosimies ei Ikeaan mene ;D ;D ;D

    Onko tässä stanan kelkkailussa ja talven venaamisessa mitään järkeä ylipäänsä ? Ajokautta täälä kohdin Suomea on ollut maksimissa 3 kk ...ei ole järjen kanssa mtn tekemisä ...

    Muuten Motonetin nauha rispaantuu reunasta , kun lämpijää kunnolla ...siis reunan kanttauksesta palaa ompeleena käytetty lanka .

    Toi Black Satin ei pysy kelkkan putkessa .
    Marteliuksen keraaminenpinnote on nyt testissä ( eikä oo mainos )
    Turbossa pakopesässä on vielä pysynyt , testiä takana 10 tuntia ...käynyt kyllä lämpösenäkin !
    Vaatii kylläkin " hellatuksen" ...eli poltettava pintaan kiinni ( en suosittele tekemään sisätiloissa , ainakaan keittiössä ;D )

    No onhan nuita muitakin ...
     
  4. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    BlackSatin on myös Marteliuksen keraaminen pinnoite. ;D
    Tarkemmin tarkotat varmaan Cermakromea?

    Pakopesässä on mulla pysyny tuo blacksatiniki. Y-haarassa ja paisarin alkupätkässä ei.
     
  5. znood

    znood Guest

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    Kannattaako tuota nyt mistään palosammutuspeitteestä alkaa väkertämään kun ei oo tuohon suunniteltua ? Voi olla aika lyhytikänen suoja vaikka muutamaan lämmitykseen ominaisuudet riittäisinkin hyvin.
     
  6. JalmariVari

    JalmariVari Well-Known Member

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    Mulla on Rotaxin putkessa ja pakosarjassa Sermetel-W pintaan poltettuna ja harjalla keposesti kiillotettuna ja eipä hilseile eikä kuki ainakaan yhden talven ajoilla. Lisä plussat siitä että näyttää äkkinäisen silmään ihan Hornalla maalatulta! ;D :D
     
  7. palde

    palde Hii-HOO

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    Joo ...UNOHTAKAA toi sammutuspeite jo !!! ::)
    ( mulla toimi maasturissa ok , ja lisäksi sain "halavalla" ...työsuhde-etuja)

    Totta , mutta Satin on käytettävyydeltään ku maalia ...
    Cermakrome vaatii ainakin valussa aluskeraamit ja uunitukset , ainakin ulkoapäin pinta näytti paremmalta

    Ainakaan mulla ei toi Satin pysynyt paisarissa vaan hilseili pois , luultavasti ei ole käynyt lämmöt riittävän korkealla ( 400 astetta noin ) Tämänkin voisi varmaan vältää polttamalla tavaran kiinni putkeen ...
    Toi Cerma on vielä putkeen vetämättä , ku ei ole ehtinyt ...turbossa ainakin on pysynyt kiinni .
    Ja uunituksessa tulee takuulla myös myrkyllisiä höyryjä ( käytetty putki )

    Tosiaan ...Horna olis jees ;D
     
  8. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    Kyllä mulla aika hyvin on black satini kestäny. putken alkupäistä pikkusen menny lämmön vaikutuksesta muttei ne ruostu kuitenkaan vielä pahemmin. AInoo että sieltä mistä ottavat kiinni johonkin niin kuluu toki pois. Itsehän kiskon kelkat myös avokärryssä suolasella tiellä niin ei tuo huono ole, toisaalta se kuumankestospray on halpa ja helppo aina päivittää :D

    Ei tuo pinnoite silti minusta ihan samaa asiaa aja mitä lämpönauha. Ongelmaksi vaan monella putkella tulee se, että ne on tuettu toisiinsa ja hankausta se nauha ei kestä sitte yhtään.
     
  9. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    Ite epäilin irtoamisen syyksi juuri tuota suolaa. mut ei sitten vissin sekää.

    Seuraava epäilys on riittävän kuumat oltavat. Mulla saattaa "hieman" olla liekkiä sielä putkessakin ku ahdettuna varmasti puhaltaa tavaraa läpi koneesta ja syttö on vähä myöhästetty.
     
  10. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    Joo voi olla, kyllä se mullaki on sieltä alkupäästä vähän lähteny mutta ei pahakaan. Pakolämmöt vajaan 700c. Tosin kun on suorat nuo putket niin varmaan kuumenee vähemmän kuin Y-haara jossa se puhaltaa pikkusen päin seinämää. Mutta ei tuo kyllä täydellinen aine ole tuokaan. Ja on hinnoteltu kyllä kohtalaisen tukevasti ;D
     
  11. Hörhö

    Hörhö Well-Known Member

    Vs: lämpönauha pakoputkeen

    Eipä tulis mieleenkään mitään termotecciä tai vastaavaa enää laittaa mustasta tehtyyn putkeen/sarjaan :-X
    Mukavasti ruostuttaa....
     

Suosittele tätä sivua