millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä dragon 700, 9/7/14.

  1. dragon 700

    dragon 700 ski-doo mxz tnt 550f

    elikkäs ois tarkotus lopettaa ite tupakointi ennen kelkkakautta nii kunto kohenis nii kiinnostas miten on muilla onnistunut? polttanut oon 7vuotta.
     
  2. cz85b

    cz85b Well-Known Member

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    Parhaiten kunnonkohottaminen onnistuu kuntoilemalla. Itse kun lopetin tupakanpolton 14 vuoden jälkeen, en enää juossut cooperin testissä yli 3000 m, kun se sitä ennen oli enemmän sääntö kuin poikkeus ;D
    Tupakanpoltto loppui siten, että yhtenä krapula-aamuna ajattelin että nyt ei tänään polteta...seuraavana päivänä sama taas (silloin ei ollut enää krapulaa) ja seuraavana päivänä sama päätös taas ja näin jatkui, kunnes sitä ei enää tarvinnutkaan. Muistona siitä 2004 vuoden lopettamisesta on edelleen ne 5 tupakkaa, jotka on jäänyt polttamatta. Tähän liittyi myös toive kunnon kohoamisesta eli motivaatiohan sinulla on kunnossa!
    Ja vaikka 3000 ei ole enää mennyt rikki cooperissa, niin kyllä yleiskunto kaikkinensa on paljon parempi.
     
  3. dragon 700

    dragon 700 ski-doo mxz tnt 550f

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    mitenkäs sait pidettyy kurissa että ei tullu ajatusta että " jos minä nyt tämän yhden"? :D
     
  4. wezku

    wezku xc sp

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    Yksinkertasesti. Alottamalla nuuskan käytön, toimivaa. ;D
     
  5. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    Vain kova päätös että lopetat. Eikä mitään kamelinpaskaa huuleen. Itse poltin juuri joku 7-8 vuotta vakituisesti ja samanverran olen ollut sillain että jos juon enemmän kun pari kaljaa niin monesti tulee röökattua, sekin tosin vaatii sen polttavan seuralaisen. Sallin itselleni jurrissa tuon tupakoinnin, selvin päin ei edes ole tehnyt mieli varmaan viiteen vuoteen...Eikä tee jatkossakaan 8)

    Se vaadi kun selkärankaa poeka!
     
  6. cz85b

    cz85b Well-Known Member

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    Päivä kerrallaan...yhden päivän jaksaa aina olla ilman :)
     
  7. dragon 700

    dragon 700 ski-doo mxz tnt 550f

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    joo tuota paskaa huuleen joskus kokeillu ja tulin tulokseen että jätän sen jääkiekkoilijoille ;D
     
  8. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    Aika harvalla onnistuu tuo jurritupakointi, itsellä ei ongelmaa... Jurrissakin poltan oikeestaan seuran vuoksi, onhan se sosiaalinen tapa...
     
  9. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    Nuuskan avulla lopetin. Nyt menny rapiat puoli vuotta "polttamatta", eli ts. otin lakon alkupuolella yhet tai kahet savut vaimon tupakista sillon tällön. Käytin nuuskaa koko ajan. Meikäläisellä tuo tupakointi unohtu varsin helposti kunhan vaan nuuskaa oli saatavilla. N. 5kk:n jälkeen aloin tietoisesti vähentää nuuskan käyttöä. Nuuskaa menee edelleen mutta tosiaan vähemmissä määrin. Tupakointitavasta oon päässy jo eroon, jo kevättalvella huomasin että yksinkertaisesti "unohdin" polttamisen eli kelkkareissulla ollessa olin käyttänyt iltapäivään mennessä yhen pussin nuuskaa. Erään tauon jälkeen tajusin etten ollut edes ajatellu että tarjoaiskohan ajokaverit tupakin jos pyytäisin..ite kyllä polttivat siinä kuitenki.

    Jos jotain vinkkiä saa antaa ni kokeile ensin ilman mitään. Jos ei onnistu niin kokeile jonkun korvikkeen avulla. Mun mielestä sähkötupakka kannattaa kuitenki unohtaa.. muuten viljelet edelleenkin sekä tapaa että nikotiinintarvetta.

    Itellä on toinen lakko menossa ja tällä kertaa en aio enää hairahtua. Viimeksi erehdyin puolen vuoden jälkeen, nyt on nuuskaa varastoituna ja käytän sitä silloin kun tekee mieli, mutta vähenevässä määrin kuitenki.
     
  10. moilanen88

    moilanen88 Kelkaton :(

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    tällä tavalla.

    http://www.e-savuke.com/vb/
     
  11. dragon 700

    dragon 700 ski-doo mxz tnt 550f

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    ihan turhia vehkeitä noi sähkötupakat... :-X
     
  12. dragon 700

    dragon 700 ski-doo mxz tnt 550f

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    miulla ongelma on lähinnä semmonen että kun "päätän" että nyt loppu nii siihen asti menee ihan hyvin kunnes tulee joku tilanne missä pistäsin tupakan tulille... esim. tylsyys tai kahvin jälkeen....

    ja aamutupakki on paha, jos en sitä saa nii sit on piru irti ja sen kyl huomaa...
     
  13. dragon 700

    dragon 700 ski-doo mxz tnt 550f

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    mutta yritetääs. huomen ensimmäine täysin savuton päivä. tänää viel yks tupakki ja sit se on siinä. pitäkeehän peukkuja! :D ps. nyt iski näköjää motivaatio toteuttaa toi uhkaus ;)
     
  14. jussih4nk

    jussih4nk Well-Known Member

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    Stemppiä! Itellä on kohta 6kk savutonta, 12 vuoden tupakoinnin jälkeen. Kaikki lähti vaan siitä että saunan väli tupakalla oli kylmä ja tuumasin et heittäs pois. . Ihan hyvä neuvo on et. " jos et pysty oleen polttamatta niin ainahan voi polttaa..." itellä ei vielä oo tarvinut;)
     
  15. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    Kyllähän se ku tupakan vaihtaa nuuskaan on ninku sama paska eri lahkeessa ;D
     
  16. 700efi

    700efi joku lossi

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    jakaa mielipiteitä, mutta toimii: http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=15165
     
  17. dragon 700

    dragon 700 ski-doo mxz tnt 550f

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    joo oon kuullu tost mut kuulemma tullee nii helvetin kipeeks jotkut tost nii en kehtoo ennen ku se on viimenen vaihtoehto :p
     
  18. moilanen88

    moilanen88 Kelkaton :(

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    en nyt tiiä onko höyryttely turhaa,yli kymmenen vuotta milteipä poltin ja sen avulla pääsin tupakasta eroon,nyt vaan pienennän nikotiinimääriä...
     
  19. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    Jättäisin vastaamatta kysymykseen kokonaan, jos viimesestä röökistä ei ole ainakin kahta vuotta. Itte lopettanut vaikka millä ja ollu yli vuodenkin välillä ilman ja aina vaan lankean, oluella, seuralla millon milläkin. Ja lopettanut olen nuuskalla, purkalla, laastarilla... ja totesin, että kaikki korvike on tekohengitystä. Ainoa keino on siirtää savuja niin kauan kun ei enää tee mieli. ja kokemusta on tommosen 30 vuotta savuttelusta, enemmän tai vähemmän.."Nykyhöyryttely" tuottanu kavereilla samanlaisen lopputuloksen, malssa maistuu jossain vaiheessa taas aina..Yksilöitäkin toki löytyy, pappa veti 50v. ja heitti pois kun ei enää tehny mieli...?? mitä helv..!
     
  20. osku1

    osku1 Well-Known Member

    Vs: millä tavalla ootte lopettaneet tupakoinnin?

    1 laatikon jaksoin jauhaa nikotiini purkkaa ja sen jälkeen menty pelkällä tahdon voimalla. Reilu vuosi savuttomuutta nyt takana noin 20 vuoden tupruttelun jälkeen.
    Btw miten jykellä onnistu tupakkalakko?
     

Suosittele tätä sivua