MXZ 500 -02

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä mixuman, 23/3/06.

  1. mixuman

    mixuman POLARIS 650 triple SKS / LYNX 5900


    Ostin itse viime talvena 02:en ja nyt kelkalla ajettu 4700km.. ei ainakaan vielä mitään moitittavaa.
     
  2. SixSixOne

    SixSixOne Well-Known Member

    Tööt, väärin. Ensimmäiset zx-runkoiset mxz:t (mikäli näitä nyt tarkoitat) tulivat kaudelle 1999 440 ja 600 moottoreilla. Mainitsemasi 500-kuutioinen tuli 2000, 700-kuutioisen ohella. Mxz-mallejahan oli myös ennen zx-runkoa...
     
  3. Moizio

    Moizio Lynx RE 800

    Jöö... Oon kahtellu vaan nuita viisatkuja nestepelejä lähinnä. Lähinnä se ny kiinnostaisi onko tuossa viissatkussa -00 paljon lastentauteja... Mutta eikö niissä aina pitkälle sama runko kyhäelmä ole ku noissa vm. 99 440 ja 600 malleissa? Joten eikös niita mahdollisia ongelmia jo niiden pohjalta ole korjailtu aika hyvin tähän 00 mallii?
     
  4. Keke

    Keke Well-Known Member

    No eipä noissa 99 kelkoissa juuri ongelmia ollut (iskareiden simmitykset menivät takuuseen). 00 on uudempi alusta.
     
  5. Moizio

    Moizio Lynx RE 800

    Selvä juttu.

    Onko noissa 500 ja 600 muuta eroo ku konees on vähän enemmän tilaa toisessa?
     
  6. MXZX

    MXZX cfi600switchback

    liekkö paikkaansa pitävä huhu,mut kuulklu oon että ainaski 600x vahvempi ketju ???
     
  7. MXZX

    MXZX cfi600switchback

    siis kuullu
     
  8. Ville K

    Ville K Ski-doo MXZ 500SS, AC F7, Taiga ST500D

    600 X :ssä on ainaki luja ketju. Itellä oli tuommonen pari vuotta ja 7800 km taulusa ja alkuperäinen ketju ei oikeastaan edes venynyt ollenkaan eli ei tarttenut paljoa kiristellä. Ei sille kyllä tarttenu muutakaan tehä. Kerran vaihoin remmin ja kerran kallistuksenvakaajan tangon kun napsahti poikki.
     
  9. Juusokki

    Juusokki Indy 600 129'

    Veljellä on kyseinen kelkka ja täytyy sanoa että kampe on kestänyt. 13tkm ilman koneremppaa tai mitään isompaa huoltoa. Matto alkaa vetää viimeisiään, mutta voimalinja tuntuu olevan vielä tikissään. Ketju on luultavimmin vaihdettu ennenkun kampe meille taloon tuli, mutta itse ollaan sillä ajettu kahdessa talvessa reilu 5tkm.

    Kulutus kohtuu reippaassa reittiajossa ~20l, kestää pahkaa kun simmaa iskut kuntoon. Catamaraanit on perseestä, viimeks tänään hötölumella meinas metsuriksi veljpoika alkaa. Kovalla puree suksi ku bauer jäähän.

    3 tuuman korotus tankoon on just nappi reittiajoon. Hyvä peli.
     
  10. turvenuija

    turvenuija Member

    elikkäs mulla ois tämmönen ski-doo 500 MXZ -01 ja purin siittä koneen ,,,,nyt vaan pitäs tietään mikä on oikea kiristysmomentti???
     
  11. MXZX

    MXZX cfi600switchback

    18-28 l/100km riippuu ihan ajo tyylistä ::)
     
  12. julli82

    julli82 Well-Known Member

    mulla tuossa -00:ssa sarvet on 2 kertaa jääny käteen.ensin meni tangonkiinnikkeen juuresta ja myöhemmin siitä puslan juuresta.korotus noin 4 tuumaa.
    vahvistakaa ihmeessä!
    ketjun jouduin uusimaan kun oli kiristimestä laakeri lähteny,menny ketjun väliin ja pari lamellia poikki.
    kulutus pyörii siinä 20-25litran välissä.
     
  13. Vilho

    Vilho freeride

    Muutes paljos tässä on heppoja/kw?
     
  14. RK

    RK Well-Known Member

    Sellaset ~90 hevosta.
     
  15. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    itellä 00 mxz viissatku,tosi hyvin pelannu,10 viikolla tuli 500kilsaa ajettua no proplems..bensaa ja ööliä ja taas mennään.Toi -02 alusta o tosi hyvä sc-10 3, omassani on kakkos versio kyl silläki ajaa ku itellesä simmittää/virittää.Kulutus itellä 25-29l.
     
  16. Esa

    Esa Lynx re

    itellä on 500 03 mxz, bensaa menee se 15-25l riippuu iha ajosta normaalisti 20 l mitään vikoja ei ole ollut,alustan pumput pitäs shimmittää muuten hyvä kampe.
     
  17. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    Pohjaileeko vai nakkeleeko perää?vai?...
     
  18. Esa

    Esa Lynx re

    pohjailee vähän turhan herkästi.
     
  19. mixuman

    mixuman POLARIS 650 triple SKS / LYNX 5900

    Mulla taas ei pohjaa, mut perä levoton... ???
     
  20. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Onkohan näin että nämä perän ongelmat johtuu tästä telastosta, että niille ei mitään voikaan tehdä ??? Tai että vois kokeilla jäykempiä jousia keulaan, kuten tuolla -03 600 revi topicissa oli joku maininnut... Ainaskin itellä näyttäis tuo keula olevan aika matalalla.
     

Suosittele tätä sivua