mxz 600 sdi -05.ostamassa? mitä kannattaa huomioida?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä polle-positiivi, 8/2/07.

  1. polle-positiivi

    polle-positiivi Well-Known Member

    elikkäs toi uskollisesti palvellut polle(prox2) saattaa vaihtua tollaseen skidoon.vaihdon syyt=pienempi kulutus,parempi ajo-asento(olen 186 cm) ja tietty oishan toi taas vuotta uudempi.eli mitähän tossa kannattais tarkkailla erityisesti? eli heikot kohdat,siis jos niitä on? ja oliko toi nyt tosi että reippaassakin ajossa pääsee alata 20litraa/sata km??
     
  2. M.H.

    M.H. 800 indyR

    Itellä on 600 sdi lynxi ja kyllä sille bensa kelpaa kun antaa hanaa. Ei kauaa mene ku tankki on tyhjä. Luulen että Ski-doollekki bensa kelpaa. ::)
     
  3. Bierfass

    Bierfass Member

    Etupukki kannattaa tarkastaa onko vaurioita. Mulla ei ole ollut mitään vikaa, tosin ajettu vain 3500 km. Suurin kulutus, jonka olen tankannut oli sisäänajon aikana 18,4 l/100 km. Sen jälkeen kulutus on ollut melko tarkkaan 15,4 - 17.8 l/100 km, enkä ole huomannut, että keli olisi koskaan vaikuttanut kulutukseen ja ajo on ollut sekalaista, eikä mitään säästelyä. Tähän mennessä hyvä peli.
     
  4. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Jep, se kuluts on vaihdellu munki ajeluissa Sdi:llä 15 - 32 litraa per saturainen... Eli ihan normaali moottorikelkan kone..  :) Tasasta ja reipasta reittiajoa normaalilla reitillä, niin kulutus on todellakin alle 20 litraa..
    Aika ympäripyöree käsite tuoki, joilleki tuo reipas reittiajo on sitä että joka suoran auetessa läppä tankoon kii ja täysjarrutusmutkiin josta täysillä ulos.. ei taida sillo olla alle 20 litraa  ::)
    Ite käsitän reippaan reittiajon sellasena reippaan jouhevana ajona, semmosena mitä tavan toobe jaksaa päästää vaikka sitten vähän pitempääki päivässä..

    Ohan tuo kone 5200 kilsaaa kestänytki..  :eek:
     
  5. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Hyvä vehje, ei moittimista.

    Se etupukki on ainoa mikä voi hajota, mutta se on vika mikä on tiedostettu tuolla bomballakin ja sieltä sain ite tilalle 440 etupukin...

    Kulutukset on pieniä, tätä ei välttämättä kaikki usko mutta ajoin viime keväänä rovaniemi-käyrämö: 107km, 12,3 litraa. Eli taitaa tulla kulutukseksi alle 12/100km...Keskinopeus oli vähän yli 70km/h. Keli oli kyllä paras mitä vois kulutuksen kannalta olla...

    Suurin mitä on menny, on riksussa jossain reilun kilometrin korkeudessa umpisia rinteitä, keli plussan puolella: 24litraa/100km.
     
  6. polle-positiivi

    polle-positiivi Well-Known Member

    juu...hyvältä kuulostaa! eli siis etu-pukki vahvistetaan jos ei ole vielä vahvistettu,itsellä toi reipas ajo on sellasta että toi polle vie noin 30-35 litraa/sata joten siitä voi päätellä.mites noi iskarit? eli kuinkahan pitkä huolto väli? tuossa pollessa on noi walker-ewansit ja tuntuu että kokoajan pitää olla huoltamassa.olikohan niin että ewansi ite suosittelee huoltoa 500km välein!
     
  7. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Täälläkin oli jotai yleisellä tasolla käytetyistä

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=5897.0
     
  8. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Ei oo hajuakaan mimmoset "kaasarin" kurkut nuissa SDIssä on, mutta mulle yritettiin niitä myydä, hinta+250€ kpl.
    Sitte myyjäki heräsi että eiku väärä sivu. Jospa nuissa ei pääset annostelijat elämään ja kumet murtumaan...
     
  9. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    Itse olen myös päässyt normaali reitti ajolla tohon vähä alle 12l/100km...ja normi kulutus on noin 15l/100km
     
  10. peccis

    peccis Assault 850 144" -20

    mistä lie hatusta veetty noi lukemat, kyllä se minun käytössä vei yli 30l/100km
     
  11. REV 600 h.o

    REV 600 h.o Rev 600 SDi X


    ;D ;D No hoh hoh kannattais vissiin käyttää peli huollossa jos yli 30l. hörppii reittiajossakkin ;D ;D
     
  12. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Tää ois vissiin hyvä vaihtoehto kelkaks. Oli saanu tuossa kelkkalehen testissäki parhaat pisteet ja kulutus tosiaan on pieni mitä on noita juttuja lueskellu.
     
  13. J.K

    J.K mikä ensi vuonna??

    Mahtava peli suosittelen. Ainut heikko paikka ollut alustan puslat mitkä hajonneet muutaman kerran. Kun simmittää alustan, vaihtaa powderit alle ja korottaa tankoa niin kehtaa kurvailla. Bensaa meni viimeksi ajaessa 15 litraa sataselle. Puolet ajosta oli kaahausta ja toinen puoli hitaampien odotusta. :-X Astinlautoja saattaa joutua vahvistamaan kovempaa ajoa varten. Moottori ja voimansiirto pelaa ilman minkäänlaisia moitteita.  :)Suosittelen!

    [​IMG]
     
  14. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    En tiedä millä sdi:llä saa menemään yli 30l/100km ???
    EI ainakaan ehjällä...
    kaasariversio (600ho) sitten erikseen.
     
  15. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    Joo jotai kärjistystä kaverin juttu.ö Tuulesta temmattua kateelliste panettelua tms.
     
  16. peccis

    peccis Assault 850 144" -20

    jep, mulla on ho, mut sen mitä mulla on lainassa ollu sdi, niin enpä juuri eroa kulutuksessa huomannu....se oli kyllä aikamoista luukutusta, ehkä se rauhallisemmalla ajolla vie sitte vähemmän niinku on luvattu ja teoriassa mahdollista.
    edelleen tulee mieleen se hintaero uutena ja käytettynä...uutena se sdi oli jotai viisataa kalliimpi, mut käytettynä tilanne voi kääntyä toisinpäin...en ite ainakaan laittas sdi:tä käytettynä. jos ei muuta ni ainaki pelko persiissä sammuuko se kairaan jossa -30 :/
     
  17. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    Miks se sammus kairaa -30? Ei siin kyl oo mitn heikompaa tavan kaasari versioo nähe tai mitää syytä miks se sammus sinne, iha yhtä suur tsäänssi sammua sdi:llä ku kaasarilla jos niikseen on. Aika ihmeellisiä kommentteja kerrot SDI:stä, varasinki ku et edes omista sellasta vaa oot lainannu vähän......
     
  18. peccis

    peccis Assault 850 144" -20

    jos vaikka akku tekis temput eikä antas virtaa? turhan usein oon nähny et äsdeeiit sammuu mystisesti, varsinki kovassa ajossa ollu jottai ongelmmia.... eipä siitä sen enempää, se on vaan mun mielipide ja muut saa olla erimieltä. ite oon kaasaripelien kannalla
     
  19. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    Joo jätetää tää jauhamine tähä. Mut toi akku asia sama ku et voiha porkkanaanki tukehtua ;D ;D ;)
     
  20. loponen

    loponen MXZ X-RS 600

    Jos haluaa paremman tehoalueen ja pienemmän kulutuksen niin kannattaa valita SDI. Niin ja lisäksi jää kaasarin jäätymisongelmat pois.
     

Suosittele tätä sivua