Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä amiantt, 16/12/14.

  1. amiantt

    amiantt INDY 600

    Onko muilla ilmennyt käytettynä ostetuissa autoissa vikoja ? Ja miten asiat on hoituneet ?

    Oma tapaus vaihdettiin autoa toisella paikkakunnalla vähän uudempaan, ja mielestämme hyväkuntoiseen noin 90000km ajettuun 2008 mallin perhekokoiseen.
    Auto toimi 3 päivää, sen jälkeen sillä ei pystynyt ajamaan. Ei muuta kun myyjälle kilautus, totean että auto ei käy. Myyjä ei ota mitään kantaa kustannuksiin, sanoo että sovitaan siitä kunhan saat auton korjaamolle.
    Auto oli korjaamolla ja toimi taas 11 päivää. Hinautin auton taas korjaamolle, ja yritin myyjää kiinni. Ei vastaa, eikä soita. Soitan myyntipäällikölle, joka selittää minulle heidän takuu/turvaa asiakkaalla 350 euroa omavastuu, jonka jälkeen korvaus 50 %. Sanoin, etten ole tähän aivan tyytyväinen. Myyntipäällikkö totesi etten ole ostanut autoon lisäturvaa, jota on tarjottu. Sanoin että ihan oikeasti minulla on ollut kaupan jälkeen enemmän rikkinäistä autoa, kuin ehjää, ja minulle lankeaa isompi maksu osuus.
    Myyntipäällikkö sanoi minulle "Olisiko parempi ollut jättää kauppa tekemättä" "olen palaverissa otan yhteyttä myöhemmin"
    Arvaa vtuttiko päällikön sanomiset, taisi olla tiedossa että autossa on vikaa.
    Kaiken lisäksi auto ja minä odotimme koko päivän yhteydenottoa, jota ei kuitenkaan ikinä tullut. Tein sitten itse päätöksen ja kilautin korjaamolle että laittaa auton kuntoon, ja minä jatkan vääntöä mahd korvauksista. Eipä uskonut tätä toimintaa ko. firman korjaamopäällikkökään.
    tiedän että työn tilaajana joudun maksumieheksi, mutta eipä maalla ilman autoa oikein toimeen tule.
     
  2. masap

    masap watercross mxz 600 #171

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    ei muuta ku kuluttaja-asiamieheen yhteyttä
     
  3. MVa~1

    MVa~1 Well-Known Member

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Eikös ne ole korvausvelvollisia, vaikka et mitään lisätakuuta osta. Edes klassinen "korjattavaksi" ei vapauta takuusta muuta kuin selvästi eriteltyjen vikojen osalta.

    Vastahan tästäkin oli juttua kun se yksi autokauppias myi golffia DSG-vaihteistolla ja vaati vastuuvapautukseen allekirjoituksen, kun laatikot on niin heikkoja. Edes tällä lapulla ei pääse vastuusta jos laatikko on ehjä ja toimii myyntihetkellä.

    Kuluttaja-asiamies on hyvä kaveri kuluttajalle. Monesti myyjien mielipiteet muuttuu jo kyseisestä kaverista mainitsemalla..

    Jos ostaa ikälopun auton, niin ainahan voi siinätapauksessa miettiä, että pistääkö kaikkia pikkuvikoja myyjän piikkiin, mutta tässäkin kyseessä kohtalaisen uusi ja vähän ajettu yksilö, että vois olettaa ostavansa toimivan kamppeen..
     
  4. Tikkersson

    Tikkersson Ei kelkkaa - harrastus ohi toistaiseksi...

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Kuluttaja-asiamiehellä ei tee mitään.
    Kuluttajariitalautakuntaan valitus ja selostus tapahtuneesta. Toimittavat sen myyjälle ja myyjällä on tovi (olisko max. 2 viikkoa) aikaa laatia asiaan vastine. Siihen vastineeseen voi vielä kommentoida jos tuntuu että suoltavat sontaa.
    Sitten menee käsittelyyn ja sanoisin, että tuon ikäisessä autossa korjauskulut menee puoliksi, luonnollisesti ilman mitään fidun omavastuita...

    Kerran piti tuo tie käydä kun vulvan webasto ei oikein suostunut pelittämään. Myyjäliike sitten palautti mukisematta tilille puolet korjauskustannusarviosta.

    Niitä päätöksiä voi lukea lautakunnan sivuilta.
    http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut.html
    Aikaa asian käsittelyyn menee varmaan kuukausia.
     
  5. Harri.T

    Harri.T lynx

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    On ilmenny just ostetussa autossa vikaa. Myyjä liikkeen piikkiin laitettiin kuntoon. Minä olisin halunnut perua kaupat, mutta tähän ei ole kauppiaan mikään pakko suostua. Mutta tosiaan ilman mitään mutinoita laitattivat auton kuntoon, pisteet siitä. Tekivät sen mikä heidän velvollisuus lain mukaan on.

    Ja tästä on aikaa pari viikkoa, tuskinpa on laki ehtiny tänä aikana mihinkään muuttua.
     
  6. amiantt

    amiantt INDY 600

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Jep homma meneekin varmaan tuonne kuluttajariitalautakuntaan, jos eivät vaatimuksesta huolimatta korvaa puolta koko korjauksesta. En missään vaiheessa ole ollut sitä mieltä, että kaikki kustannukset menisivät myyjäliikkeen piikkiin. Toisaalta toivoin saavani jotain muita apuja kuin "Olisiko kannattanut jättää kauppa tekemättä, otan yhteyttä". Liike lukeutuu suurimpiin autoliikkeisiin.
    Olen kuitenkin tähän ikään jo tehnyt useampia autokauppoja, sekä uusista että vähän käytetyistä. Aina ongelmien ilmaannuttua olen myyjältä saanut apuja / neuvoja, ja kustannuksista ollaan päästy sopuun. Tosin useammin olen ilmeisesti löytänyt viat ennen kauppaa, ja pienemmät olen itse kunnostanut.
    Ko kauppa on tehty marraskuun viimeisellä viikolla. En vieläkään jaksa lakata ihmettelemästä tuota myyntipäällikön tokaisua. En ainakaan ko liikettä kellekään voi suositella.
     
  7. Veli Pirinen

    Veli Pirinen Well-Known Member

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    No liikkeen nimi pöytään nyt!
     
  8. amiantt

    amiantt INDY 600

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Ei voi nimeä ihan suoraan sanoa, arvailla toki saa ;D Kerron onko arvaus hyvä vai huono.
     
  9. kiantti

    kiantti Lynx commander 600 e-tec

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Rinta-juippi?
     
  10. MxZ-600X

    MxZ-600X Lynx Rave 600 -10

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    laakkonen perkele ;D
     
  11. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Kannattaisiko ottaa (jos siis kyseessä isompi ketju) yhteyttä vielä tuon letkeän myyntipäällikön esimieheen, jotenkin tuntuis, ettei tässä taloustilanteessa ainakaan kannata asiakkaille laukoa aivan mitä sylki sattuu suuhun kuljettamaan.
     
  12. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    ehdottomasti jos tuollainen iso ketju niin isoinpaan herraan yhteyttä ja käyt hänen kans koko homman läpi... kyllä täys järkisen esimiehen pitäs ymmärtää... tuolla autoliikee tasolla niitä vajakkeja saattaa vielä pyöriä jotka tavoittelevat vain mahdollisimman isoa vuosibonusta
     
  13. general

    general Well-Known Member

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Komppaan edellisiä, kaikilla on pomo ja tämän herran esimies tuskin on tyytyväinen siihen miten asiaa on hoidettu.
     
  14. znood

    znood Guest

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Käräjille vaan jos myyjäliike yrittää luistaa vastuusta.
     
  15. kuusto

    kuusto Well-Known Member

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Tässä omasta lähipiiristä kokemuksia.
    -8-10 vuotias 216CDI Sprinter ostettiin yksityiseltä, kilometrejä taisi olla n 120tkm. Suuttimia jouduttiin uusimaan, niin Veho tuli vastaan jollakin summalla, en muista paljollako.
    -10-15 vuotias Carina E autoliikkeestä, hinta jotain 2000€ luokkaa. Katsastuksessa pian oston jälkeen ja iskarista pomppas. Myyjäliike hommas osan, itse vaihdettiin.
    -6 vuotias Transiitti ostettu tänä vuonna liikkeestä(120km päästä), 230tkm ajettu. Tyhjäkäynnillä piti erikoista ääntä. Jokin säädin hajalla, osat ja työt teetettiin paikallisessa merkkhuollossa, noin 400€ myyjän piikkiin.
    -12 vuotias Mondeo ostettu liikkeestä, 260tkm, hinta 1600€. Myytiin kaksilla renkailla, mutta talvirenkaat oli vielä edellisellä omistajalla. Renkaat osoittautui kelvottomiksi ja liike lupasi ostaa uudet renkaat alle. Haluttiin paremmat niin antoivat halpojen renkaiden verran rahaa käteen, 320€.
    Itse en maksaisi mitään jos ostaisin liikkeltä auton ja se on käyttökelvottomassa kunnossa muutaman päivän sisään. Virhevastuu on se taikasana. Kannattaa selvittää mitä se tarkoittaa ja mihin se myyjän velvoittaa...
     
  16. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Kuulostaa Kamuxilta...? :-X
     
  17. lakape

    lakape Well-Known Member

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    ??? tuommoset autokauppiaat pitäs vetää kölin alta ;D
     
  18. Mici

    Mici Summit 800 & 5900 lts

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    Laitetaan vähän kevennystä väliin ;D

    Opettakaa lapsenne tankkaamaan ja käyttäytymään!

    Muistutuksena kaikille iseille ja äideille, että kun teidän pikku kullannuput saa ajokortin ja ootte antamassa sitä uutta mersua isin pikku tytölle, niin kannattaa opettaa sellanen pikkunen asia kun auton tankkaaminen. Tuli tuossa äsken käytyä Siilinjärven Teboililla kun menovesi oli autosta lopussa ja sellanen 18v tyttö oli tankkaamassa isin uutta Passattia. Noh hän sitten oli vähä hermostunu ja vittuuntunu, kun ei osannu ees maksuautomaattia käyttää ja tiuski siinä itekseen. Pitihän se sitten toista auttaa hädässä ja alkaa neuvomaan, kun vielä ite joutu odottamaan sen takana. Noh sitten joutu kaverina aukomaan polttoaineluukun ja sain vaan vittuilua kuulla että "etkö vois vittu vähän nopeempaa aukasta sitä kun on kiire kaverin luokse?" Seuraavaks hän kysy sit, että "mitä näistä letkuista pitää käyttää?" Mä sit kysyin et "onko se bensa-auto?" Vastaus tuli nopeesti: "ootko sä vittu vähä tyhmä? Kaikki autothan toimii bensalla!" Kiersin sen auton taakse ja katoin kun perässä luki TDI -teksti. Herrasmies kun oon niin sanoin sit et "tankkaa siitä pistoolista missä lukee 98E, se käy kaikkiin bensa-autoihin." Siihen kun se tyttö sit jäi tankkaamaan niin toivotin herrasmiehenä hyvät päivänjatkot ja lähin tankkaaman ite ST1:lle.
    Lainaus: http://www.vauva.fi/keskustelu/3950506/ketju/opettakaa_lapsenne_tankkaamaan_ja_kayttaytymaan
     
  19. amiantt

    amiantt INDY 600

    Vs: Ongelmia vaihtoautojen kanssa ?

    kiantin heti eka arvaus on lähes hyvä. ;D
     
  20. Kaimann

    Kaimann Akuutti kelekkakuume ja krooninen rahapula

    Itellä on RantaJuoposta yksi hyvä kokemus ja yksi pidä tunkkis kokemus. Eka oli aika nopea kauppa ja hinta tipahti kohdalleen heti ja toisella kertaa ei tullut mitään, myyjä ei edes tervehtinyt kun kävelin liikkeeseen. Mielessä oli kuitenkin aivan uuden auton ostaminen.
     

Suosittele tätä sivua