Optisesti korjatut ajolasit

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä karra, 26/12/05.

  1. karra

    karra Well-Known Member

    Onko kenelläkään kokemuksia? Olisi tarkoitus hankkia kun alkaa jo pikkuhiljaa tympimään aina silmälasit huurussa ajaminen. Piilareita en laita. Elikkäs toimiiko nämä niin etteivät huuruunnu jos joutuu esim kelkkaa nostelemaan ja muuten hikoilemaan. Muuten silmälasit ja ajolasit yhdistelmänä toimii mutta aina pysähtyessä tahtoo vetää huuruun.
     
  2. Generation X

    Generation X Active Member

    Itsellä silmissä miinusta siinä -6:den paikkeilla. Ajelin ensin Scottin laseilla, joidenka alle mahtui silmälasit. Toimi ja ei toiminut. Joskus huurtui oikein kunnolla ja samantien jäätyi, ja ajaminen loppui siihen. Piilareitakin käyttelin, vaivalloista.
    Sitten hankin Oakleyn lasit vahvuuksilla, TOIMII! Hintaa tietysti on, mutta on se sen arvoista. Nyt parin talven kokemus.
    Oranssi linssi hyvä kaikissa keleissä ja kaikkina vuorokaudenaikoina, laseihin saa pikkumaskin.
    PS: Kavereilla riittää hauskaa, kun kokeilevat laseja silmilleen. Miten nämä päässä voi ajaa??? :)
     
  3. karra

    karra Well-Known Member

    Joo täytynee varata optikolta aika näöntarkastukseen jos on sattunut näkö heikkenemään. Tänään juuri tuli ajellessani mieleen että lumen jälkeen kelkkailijalle tärkein on näkökyky. Menee hyvä harrastus pilalle jos ei näe ja kavereilta on saanut jo tarpeeksi palautetta että mihinkäs sä nyt ajoit.
     
  4. Ski-Doo MXZ 550X

    Ski-Doo MXZ 550X MXZ 550X

    Joo suosittelen ostamaan tollaset Oakleyn ajolasit vahvuuksilla. Itelläni on tuollaiset oranssilla linssillä ja pikkumaskilla. Näkee todella hyvin eikä huurru kamalan helposti. Mutta jos joutuu kelkkaa nostelee tai tekee muuta missä tulee hiki niin kannattaa lasit oottaa pois päästä, koska muuten ne on huurteessa. Ainakin mulla käy noin.
     
  5. maxboom

    maxboom kelkka myyty

    meikäläinen käyttää kans jo toista talvee oakleyn laseja ja en kyllä ala enää norm laseja sovittelee kelkkalasien sisään.. aivan ehdottomat lasit.
     
  6. Ski-Doo MXZ 550X

    Ski-Doo MXZ 550X MXZ 550X

    Onko teillä muilla Oakleyn omistajilla sitä ongelmaa että hitaassa paikassa reitillä menee lasit huuruun.
    Itelläni tapahtuu välillä noin ja on todella ärsyttävää ajella lasit huurussa. Mikä auttais asiaan?
     
  7. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mä olen ajatellut käyttää silmäni laaserilla, maksaa nykyään noin 1000e/pari. Toimivat onnistuessaan myös muissa harrasteissa...
     
  8. Vilho

    Vilho freeride

    Jos onnistuvat :-\ Voi käydä niinki että silmä menee täysin pilalle.
     
  9. HasseB

    HasseB Guest

    Meikäkin on käyttänyt Suupohjan tekemiä Oakleylaseja vahvuuksilla - taitaa olla kolmas tai neljäs talvi menossa. Toimii tosi hyvin. Tietenkin huurtuu kun kaikki muukin, jos lasit päällä alkaa kiskoa kelkkaa ojanpohjalta - mutta kuka nyt sellaista tekisi?
     
  10. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Ammatilisesti joudun varoittelemaan ko. toimenpiteestä. Mahdollisuus että ko. toimenpide epäonnistuu on olemassa. Ja saavutetut näöntarkkuudet... sekä ikänäköisenä joutuu taas pitämään laseja, eli apu on hetkellinen.
     
  11. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Yks ilta tuli silmien laaserleikkauksesta dokumentti tv:stä. Siinä sanottiin, että silmien sokeutuminen ei ole enään mahdollista. Ja 99.9% saadaan pysyviä tuloksia.
     
  12. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mikäs on Cuulion ammatti jos saa udella?
     
  13. Vilho

    Vilho freeride

    Sitä koskaan tiedä mikä onnistuu tai mikä ei.
    Jos käyt ~ 25 vuotiaana laserleikkauksessa, sulla saattaa olla 45-50 vuotiaana normaalia vahvemmat silmälasit. Sitten ku ikää tulee 70-100 vuotta niin silmät voivat olla lunastuskunnossa.
     
  14. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Mitäs nuo Oakleyt kustantaa about??
    Mulla on taittovirhetta kaikilla mausteilla, ja linssit tahtoo maksaa. Kuukausipiilaritkaan ei onnaa.
    Kylläpä täällä on silmäpesialistejä!
    "70-100v lunastuskunnossa... ::)"
     
  15. karra

    karra Well-Known Member

    Oakleyt vahvuuksilla kustantaa 235 euroa alkaen. En vielä ole hankkinut mutta kohta olen jahka saan vahvuudet (nykyiset) tietoon.
     
  16. frosty

    frosty Well-Known Member

    Ite olen vähän siinä ja siinä. Piilolinsseillä toimii kivasti, mutta tekis mieli koittaa noita korjattuja ajolaseja.
     
  17. CAT F6

    CAT F6 Guest

    Itse tykkään ajella piilolinssit päässä eivät huurru varmuudella ja ovat helpot käyttää. Suosittelen!
     
  18. karra

    karra Well-Known Member

    Nyt on Oakleyn lasit voimakkuuksilla. Saa nähdä mitä tuleva talvi näyttää. Ainakin minun kasvoille ja THH:n kypärään istuu hyvin. Foami on laaja ja varttimaski suojaa nokkaa. Oranssi kontrastia parantava linssi.
     
  19. polle700

    polle700 Well-Known Member

    mites lie olisko umpi kypärä parempi huurtuuko visiiri miten herkkään?
     
  20. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Posti toi tuollaiset lasit, hyvin tuntuu istuvan HJC:n kanssa.
    [​IMG]
    Ei vielä ajokokemuksia mutta kuivaharjoittelussa vaikuttaa hyvältä.
    Hintaa tuli 305 €, kun ei aivan varastovahvuudet riittäneet :)
    tuolta löytyi:
    http://www.optiikka.com/smith.htm
     

Suosittele tätä sivua