Pakolämpömittarin nipat?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä RS Harrastelija, 18/8/12.

  1. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Nyt kun on kelkasta pakosarja irti niin ajattelin hitsata pakolämpö antureille nipat vaikka en niitä juuri nyt tarvitsekkaan.
    Millaiset nipat pitää olla esim: Digatronin antureille (vai onko kaikki anturit samalla kierteellä) ja kuinka kaukana männästä kyseinen nippa pitää olla?
     
  2. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Pakolämpömittarin nipat?

    Joku tuumakierrehän se on. Valmiita nippoja vaikka toulta ts-serviceltä

    Nipat sinkkuputkella siihen y-haaran, ennenkun vaihtuu yhdeksi
     
  3. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: Pakolämpömittarin nipat?

    Kai ne pitää sitten tilata, olisi vaan ollu helpointa saada specsit tietoon ja hakea hydrauliikka liikkeestä.
    Kuinka syvälle nippa hitsataan, eli kuinka paljon itse nippa "läpi" pakosarjasta ???
     
  4. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Vs: Pakolämpömittarin nipat?

    Katso Digatronin keskustelu jossa on kuva tuosta hitsattavasta anturin nipasta...
    -> http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=10856.345

    Reikä pakosarjaan muistaakseni 5mm poranterällä ja siihen pakosarjan "pintaan" kiinni...
    Sitten anturin säätö keskelle

    Sinkku putkella n.100mm männästä, silleen että ei anturit ole liian lähellä ole toisiaan....
    Tuplaputkilla n.150-200mm männästä
     
  5. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    Vs: Pakolämpömittarin nipat?

    Eli suosittelen hitsaamaan sen nipan enste kiinni siihen putkeen ja poraamaan vasta sitten. Harva on tuntunu osuvan sillä nipalla oikialle kohdalle.
     
  6. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Vs: Pakolämpömittarin nipat?

    Tapoja on monia...
    Eihän se ole ongelma jos pistää vaikka vanhan poranterän "kohdistamaan" sen kohdalleen kun nipan hitsaa kohdalleen ;), saattaa sattua tarkemmin samaan kohtaan kummatkin anturit...
     
  7. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: Pakolämpömittarin nipat?

    Tuoltahan jo selvisi paljon, kai noihin on olemassa ns. sokeita tulppia myös?
    Itsellä tosiaan tarkoitus hitsata nuo nipat vaan nyt kun pakosarja on irti ja mittailla lämpöjä joko joskus tai sitten ei koskaan ::)
    Kelkassani (RS) kun on jo orkkiksena mittari mutta sehän mittaa kaukaa putkesta eikä mittaa erikseen molemmilta sylintereiltä :-\

    Mikä olisi edullinen mittari mikä mittaisi pelkkiä pakolämpöjä, muisti saisi olla mutta juurikaan muuta hienouksia ei tarvi?
     
  8. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Pakolämpömittarin nipat?

    Mulla tais olla Digatron RE2, mittasi pari pakolämpöä ja kierrokset, ja nuo muistillisessa vähintään tarttee. Noilla pärjäs jo aika hyvin. Kaksi näyttöä tais olla, mutta en niitä juuri kaivannut, kun otin tiedot ajon jälkeen koneelle ja siitä sitten äimistelemään.
     
  9. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Vs: Pakolämpömittarin nipat?

    Koson mittari taitaa olla aika "pelkistetty" mutta siitä huolimatta hommaisin Digatronin, ei tarvitset tinailla jälkikäteen ja ihmetellä toimiiko kun sen kerralla laittaa...
     
  10. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: Pakolämpömittarin nipat?

    Tilasin nipat Ts-serviceltä, Digatronia pidän kalliina jos pelkkiä pakolämpöjä tarvii mittailla!
    Oikein asiallinen ensivaikutelma jäi em. firmasta, suosittelen kyllä muillekkin ;)
     
  11. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: Re: Pakolämpömittarin nipat?

    Itse olen käyttänyt jo vuosia hydrauliikkaputken jatkonippoja jotka olen hitsannu putkeen. Maksaa ehkä euron kappaleelta,joskus saanu ilmatteeksikin niitä.
    Hyvä ja halpa samassa paketissa.
     

Suosittele tätä sivua