sisäänajo

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä rellu02, 18/2/08.

  1. rellu02

    rellu02 Well-Known Member

    Miten kannattais mäntien vaihon jälkeen lähtä testailemaan?? Kuin paljon rauhallista ajoa? km?? Normi bensa seoksellako?? jne.. :D
     
  2. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Veljenpojan SD:n ohje tais olla 500 km/10h, kumpi tulee ensin. Sillä pärjää varmasti..

    Itse lähdin kahden tankillisen mukaan (n. 40l tankki) eli ensimmäisellä rauhallisesti, kaasua pumppaillen muttei täyskaasulla ajoa. Vähän lorautin 2-t ölkkää tankkiin varuiksi, muuten normi tuorevoitelulla mennään. Toisella tankillisella jos vähän reippaammin, korkeintaan hyvin lyhyitä täyskaasukiihdytyksiä, ehkei ollenkaan. Ei pitkään tasakaasulla.

    Kolmannella tankillisella normaalisti, paitsi en mitään pitkiä täys/tasakaasuvetoja lähde järvenjäälle vieläkään tekemään.
     
  3. rellu02

    rellu02 Well-Known Member

    dodih.. toivottavasti mennää näillä ohjeilla vielä pitkälle, ettei ny heti männät menis palasiksi!! :D thänks!
     
  4. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Älä huoli, sisäänajo pidentää moottorin ikää. Ei kai ne ihan helpolla palasiksi mene eivätkä edes kiinni leikkaa, jos välykset on kohdallaan.. Oon nähny aika reipastakin sisäänajoa ;D
     
  5. JariR

    JariR Well-Known Member

    Ja minä kokeillu, toimii silti.
     
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Kone käytellään lämpöseksi 10 min (vahditaan kuitenkin ettei lämpene liikaa) max n. 3000 rpm, annetaan jäähtyä. Tämä toistetaan kolme kertaa. Näiden jälkeen 30 min vaihtelevalla kaasulla ajoa, siinä se.
     
  7. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Ja minä..
    Kyllähä nuo sisään ajot on ollu melkein poikkeuksetta tollasta normi patikon lätkytystä. Tietysti koettaa välttää sitä kaasu pohjassa ajoa jossai jää osuuksilla. Tekeekö se nyt hyvää vanhemmallekkaan koneelle laskee kilometri tolkulla lämä tiskissä..
    Laittaa eka tankilliseen vaikka 2% seoksen ja seuraavaan 1% seoksen lisäksi ja seuraavalla voi jo laskee ihan normaalisti.

    juu, ja siel on joku sisäänajomoodi, ku se laukee pois, sen huomaa koneen käytöksessä. ;)
     
  8. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    ei noita kannata mitään 500 km ajella köröttely vauhtia
    just tollanen pieni käyttely lämpöseks jäähyttely ja uudestaan
    sen jälkeen vaan utua putkeen
    ei kestoikä sillä pitene vaikka vetäs 1000km kävelyvauhtia ;)

    pikkusen tiukempikin sovitteiset koneet tarvii vaan lyhyen ns.sisäänajon ja kelkan koneet ei tosiaan ole tiukkasovitteisia...ainakaan rotaxit
     
  9. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Öljyn käyttö ruiskuvehkeissä bensanseasssa ei ole joidenkin tahojen mukaan suositeltavaa.
     
  10. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    No niimpä olikin kysyjällä efi vehe, puusilmä ku oon, ni en huomannu ;D

    Eli kaasari peleissä voi tehhä näin, jos haluaa.. Itte ainakin oon aina lisänny aluks, että saa vähä lisävoitelua.
    Nuissa ruiskuissa voi tietysti säätää pumpulta vähäks aikaa lisää syöttöä.. Tiiä sitte, onko siit mittää hyötyä?

     
  11. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    ??? ???

    Eihän se 2-t mitään peräöljyä ole, hyvin pitäisi juosta kunnon öljy bensaan sekoitettuna.
     
  12. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Ainakin tuntui että mulla oli tuossa 08 sdi joku sellanen, ekan huollon jälkeen heitti pois
     
  13. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Muistaakseni ohjekirjassakin tais olla maininta, ettei saa käyttää ruisku vehkeissä polttoaineen seassa lisäöljyä. Sama homma on mun perätuupparissa, 2-tahti ruiskupeli.
    Kait ne ruiskuvermeet ei tykkää, jos siel on ölppää seassa; tukkeutuuko ajan kanssa?
     
  14. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Jaa, ompa kummaa. Nuo pensaruiskuvehkeet toimii kuiten matalilla paineilla ja osat ovat kirveellä veistettyjä verrattuna nykytisseleihin, joihin kyllä kestää liraus öljyä pistää sekaan. Itse asiassa vanhempien tiisseleiden vähän jumivikaisia suuttimia ja muitakin osia on nimen omaan yritelty voidella liikkeelle 2-t öljyä naftan sekaan sekoitamalla.
     
  15. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Onko sulla suoraruisku perämoottori? Sinne ei saa bensan sekaan laittaa öljyä kun öljyä ei käytetä palotapahtumassa olleskaan.

    2-t semiruiskuissa mitä suurin osa kelkoista on voi käyttää bensan seassa öljyä, tiiä sitten onko siitä hyötyä.
     
  16. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Ei kait sitä pelkkien mäntien vaihdon takia tarvi ajaa yli 10 kilsan sisäänajoa?? Eri asia tietenkin jos sylinteri on porautettu. Sanokaa jos ei pidä paikkaansa, mut muistaakseni ei tarvi ajaa mittään sisäänajoa mäntien vaihon jälkeen.. Näin ainakin pienemmissä 2-t koneissa.
     
  17. vetopyörä92

    vetopyörä92 trailer & shit rmk

    No sanokaapa vielä minkälaista sisäänajoa tarvitsee tehdä jos on porannut sylinterit??
     
  18. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    ajat sillä íhan normaalisti mutta kaasupohjassa ajoa ei niin paljo eka 100km sitte ei muutaku ajoa
    ps toi 100km:riäkin voi olla liioittelua
     
  19. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    no kyllä ite ainaki aattelin ny lynssillä ajella rauhakseen tankki tai pari. Näillä männillä ajetaan sitte se sama 12 000 tai enemmän. ;) 10v vanhoihin sylintereihin tullee sisälle pyörimään uusia osia. Sama melkeen ku uuet talvirenkaat laitat alle ja et sisäänaja niitä ajamalla rauhassa vaan heti luisutteleen ja sutimaan.


    Makuasia.
     
  20. vetopyörä92

    vetopyörä92 trailer & shit rmk

    No mikä vitsi sitte siinä on että uusilla kelkoilla pitäs ajaa 500km tai joillaki 300km sisäänajoa ja ilmeisesti kaikissa uusissa polleissa ei oo siäänajoa??
    Ja ainaki tuossa mönkkärissa tais olla siten että eka 10tuntia max puolikaasua ja toinen 10tuntia max 3/4 kaasulla??
     

Suosittele tätä sivua