Ski-Doo Mxz Renegade x 600Sdi -06

Keskustelun 'Arvostelut' on aloittanut käyttäjä ReinoX, 10/2/06.

  1. ReinoX

    ReinoX Foresti voxi

    Reitillä: Ohjaus erittäin tarkka ja keveä. Alusta toimii kohtuudella mutta ei pattihakkuri. Keulan kevennys hankalaa, keulapainoisuus vaivaa.

    Umpinen: Puunkierto ketterää ja vaikka matto ei ole paljoa normaalia(38) leveämpi niin mielestäni tuo 3cm lisäleveyttä on hyvin tuntuva. Sukset toimii hyvin ja näin kevyenäkin miehenä kelkka helposti käsiteltävä.

    Yleisesti:Rev-rungon kyytiin ensi hyppäys vaatii totuttelua mutta näin 800km takana ajoasento tuntuu toimivalta. Tuulilasia ei juuri ole ja käsisuojat ei paljoa suojaa. Valojen umpiot jää pahasti syvennykseen ja umpisessa kahlatessa yleensä kyseinen syvennys täynnä lunta.

    Pohjapanssari aika ehdoton matalan keulan vuoksi.(Yks pohja muovi vaihdettu...)

    Moottori on todella kierrosherkkä ja maineensa mukaan bensapihi. Enimmäkseen umpista olen ajellu ja kulutus on ollu 13-21L/100km joten pitää paikkansa. Ruiskuun toivottavasti tulossa päivitystä, järvellä pitkän matkan ajossa tasaisella vauhdilla ylikuumenemista.

    Toimiva ja monikäyttöinen paketti.

    Pisteet(1-5): 4.2
     
  2. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    Mulla oli eile ensihuollossa ja laittovat uuden softan ruiskuu. Jossai vaihees simmityksee alustan iskarit...
     
  3. ReinoX

    ReinoX Foresti voxi

    nyt on ruisku päivitetty ja toimii moittettomasti.
     
  4. phh

    phh Active Member

    Hyvä kelkkahan tuo on. Makia kone (600sdi) riittävän tehokas ja pieniruokainenkin. Alusta vain on turhan pehmeä reippaaseen patikkoajoon, iskarienhuolto ja etupukin simmityskään ei vielä auttanut tarpeeksi. Tasasemmalla reitillä menee tosi hienosti, ei turhia kallistele ja alusta on mukava (pehmeä mutta jämäkkyyttäkin löytyy). Sukset ei toimi pehmeällä kunnolla joten vaihdoin slp pp sukset. Nyt toimii pehmeälläkin, tosin hieman raskaampi kääntää näillä alustan säädöillä. Rene kuitenkin sopii minulle paremmin kuin pätkä malli, joten suosittelen yllämainituin varauksin. ;)
     
  5. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    Minulle kyllä sopii nuo vakio suksetkin. Itse en niistä moitteen sanaa osaa sanoa....
     
  6. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Itselläni ei ole kyseisestä kelkasta muuta kokemusta kuin ajelua parisataa metriä kaupan pihalla,mutta kun nykäsin kelkan käyntiin niin se räminä mikä niistä kuomun monista muovipalasista lähti.....vieläkin kauhistuttaa :eek: Ajoasento oli kanssa aluksi melko huono omasta mielestäni,mutta siihen varmaan tottuu.
     
  7. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    Kummallista mikä lie risaks ajettu se ollut ku ei mulla ainakaa rämise yhtää......kuuluu vaa nätti koneen ääni....
     
  8. Motosti

    Motosti Member

    Sukset kyllä kannattee vaihtaa slp powder proohon.Ja iskari päivityskään ei ole pahaksi.Itte patikkoakin jonku verran silla tasottanu on vaan aika erinlainen siellä ajettava kuin noi pätkät ;) mut umpiseen on kyllä kuin tehty..
     
  9. Pomppa

    Pomppa Well-Known Member

    ketjun alottajalle tiedoksi: ainaki joissaki ski-doissa on keulimisenestopalikat liukurungoissa. Kannattaa kokeilla ilman niitä jos vaikka vähenis se keulapainoisuus...
     
  10. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Se keulapainoisuus ei vähene muuten ku pitemmillä iskareilla
     
  11. ReinoX

    ReinoX Foresti voxi

    3000km olen ajanut ilman niitä vastamulikoita eikä ole ollu ongelmia sen puoleen. Auttaa jonkun verran mutta pidemmät iskarit hakusessa(edulliset)... Voi olla että vaihtuu ens talveksi isompaan ruiskuun...

    Lujasti vastapattiin ajettaessa kone ei vastaa kaasuun hetkellisesti. on ollu muutama mielenkiintoinen ilmalento sen puolesta ::)

    Muuten toiminut hienosti 8)
     
  12. GTXISMUST

    GTXISMUST Well-Known Member

    Ihan kivä kelkka. Iso veljeni omistaa kyseisen kelkan ja olen seurannut ajoa. Hyppäyttely luonnistuu kelkalla hyvin ja ei kuulu turhia ääniä moottorista.
     
  13. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Hieman kertyny nyt kokemuksia -07 mallisesta , jonka velipoika "löysi" ylivuotisena x2. Ajoasento tuntui oudolta old school laitteiden jälkeen, mutta tuntuma paranee koko ajan kilometrien myötä. Korotuspala (115mm vakio) tuntuu 180cm kuskille muutaman sentin matalalta ja siihen on tulossa päivitystä piakkoin. Vakiosukset reitillä OK. Ummessa sais kantaa hiukkasen enemmän ja kääntyä hieman paremmin, mutta kyllä noilla pärjää ihan hyvin.
    Jousitus ja iskunvaimennus tuntuu ihan hyvältä säätöjen jälkeen. Pikkasen tekis mieli saada kelkka keulimaan paremmin, mutta ei nyt ekana viiti viskata niitäkään keulimispalikoita mäkeen.

    Ehkä oudoin tuntuma jäi viime viikonloppuna kun tuntu että toi reino ei ummessa kulje oikein minnekään. Kaasua painaessa vaan perä tipahti ja liikkeessä tuntui että yli 60km/h aiheuttaa vaan sutimista.... no nähtäväksi vielä jää onko toikaan voimansiirto oikein tikissä. Saattoi johtua vallinneesta kelistäkin, mutta jäi tuntuma että aiempi Edge Switchback kulki nietoksissa paljon helpommin. Näen ei kyllä minkään testien mukaan pitäs olla.

    Kulutus ainakin positiivista, sillä ekalla tankilla 17l/100km. Switsu ei koskaan menny alle 21l/100km ja ummessa se söi 30+ vaikkei mitenkään ois huudattanutkaan.
     
  14. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Kannattaa tutkia, vaikka huvikseen, kuinka paljon tela kirii eli etupukin alle palikkaa ja perästä painelemaan. Saattaa tuoki vaikuttaa tuohon ettei vastaa kaasuun välittömästi ku tela soi.
     

Suosittele tätä sivua