Vaikeuksia kaupankäynnissä?

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä ViRi, 2/4/13.

  1. Tikkersson

    Tikkersson Ei kelkkaa - harrastus ohi toistaiseksi...

    Vs: Vaikeuksia kaupankäynnissä?

    Niin, se kantavuus on tarkalleen ottaen omapainon ja lain salliman maksimin erotus.
    Telikärry kantaa saletisti enemmän ilman ongelmia.
    Tolleen esimerkkinä, 125x265 peruskärryn pohjalle voi ottaa ~10cm hiekkaa.
    Ylilyönnit on sitten eri juttu, mutta on himppasen pelleilyä lastata 150x300 telikärryn pohjalle 8cm hiekkaa ::)

    Mutta eipä tässä mitään, olen kaikin puolin paha ihminen ajatuksineni.
    Kaikki palstalaisethan kuljettaa jarruttomalla kärryllä kahta kakstahtipätkää AINA tankit tyhjinä ettei kantavuus missään tapauksessa ylity.
    Eiks niin?

    Sorry offari ;)
     
  2. macro

    macro Well-Known Member

    Vs: Re: Vs: Vaikeuksia kaupankäynnissä?

    Tässähän rikotaan lakia. Jos sillä kärryllä pitää yli 750kg saada kulkemaan, niin ostetaan jarrullinen kärry, siinä se toinen akseli lisää kantavuutta.
    Mutta jarruttomassa kokonaismassaltaan korkeintaan 750kg kärryssä toinen akseli on turhaa. Näin niinkuin elävästä elämästä esimerkki.

    Nimimerkillä jarrullisen kärryn hankintaa/tekemistä suunnitteleva (olen itekki joskus testannu paljoko sen jarruttoman jousitus kantaa maata/betonia/yms.)...
     
  3. Akimatic

    Akimatic Well-Known Member

    Offia:
    Aina löytyy kyläpoliisi ;D veikkasin että tunnin sisällä tulee tuo lain rikkomis viesti :)
     
  4. julli

    julli rmk

    Vs: Vaikeuksia kaupankäynnissä?

    jatkamma offilla:
    kuljetan jarruttomalla yksiakselisella kärrylläni kahta pätkää tai kahta pitkää kelkkaa milestäni täysin laillisesti tankit täynnä
     
  5. znood

    znood Guest

    Vs: Re: Vs: Vaikeuksia kaupankäynnissä?

    Mulla on yksakselinen jarrullinen kärry jossa on 1800kg vetopää ja akselit. Kantavuutta jää siis 1500kg :) Renkaat toki pitää olla myös sen mukaiset että ei mee linttaan. Eli C-luokan renkaita hyvillä kantavuuksilla käytetään.


    Niin ja takas aiheeseen: Joka kelkan myynti-ilmoon olen laittanut että:
    -en vastaa tekstiviesteihin enkä turhiin kysymyksiin nettimoton (tms) kautta .. soita jos on kysyttävää
    -näkemättä on turha tingata

    Laitteet on ollu kuitenkin sitä luokkaa kunnoltaan ja oikeissa hinnoissa, että saanut aika ripeään kaupaksi :) Aina todellinen ostaja on ensin soittanut ja siltä pohjalta tullut katsomaan. Liikaa infoa ei kannata myynti-ilmoissa viljellä.
     

Suosittele tätä sivua