Xtrim 800 -09 ketjukopan öljyntarkistusropun koko?

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Timpe123, 7/12/15.

  1. Timpe123

    Timpe123 Member

    Hep,

    Mikä mahtaa olla ko. Kelkan öljypropun koko? Neliskanttiselta vaikuttaa ja 9mm muljuaa ja 8mm ei sovi.

    On nii tiukassa ettei pihdeillä tai mutterisorvilla kannata ees yrittää..

    -Timo
     
  2. sledmaker

    sledmaker Xtrim 600 Etec

    Vs: Xtrim 800 -09 ketjukopan öljyntarkistusropun koko?

    Muistaakseni 8mm lenkillä lähti auki ainakin -10 vuosimallin kusiaisessa.
     
  3. Tippe

    Tippe Well-Known Member

    Vs: Xtrim 800 -09 ketjukopan öljyntarkistusropun koko?

    Juurikin näin. Ja siitä syystä sitä ei juuri kukaan käytä. Ei edes merkkihuollot.

    Olen kysellyt työkalutoimiitajilta, kukaan ei pysty toimittamaan tuollaista avainta, mikä siihen kuuluisi. Asiaa on kysytty myös BRP:ltä Rovaniemeltä, ja myöskään heillä ei ole toimittaa kyseiseen öljyroppuun avainta.

    Jotkut aukeavat tuolla 8 mm lenkillä, jotkut eivät. Itse en ole moneen vuoteen edes kokeillut. Uudemmissahan tuli ketjujotelon kanteen pieni kuusiokolotulppa, johon asti öljy täytetään. Sitä en muista mihin malleihin ja mistä asti.

    Itse olen ketjukotelon öljyt vaihtanut toisin, kuin merkkihuollossa, irroittamalla ketjukotelon kannen vallan. Tällöin saa poistettua ja puhdistettua kaiken pienen mudun, mikä ei tule pois kantta raottamalla öljyt vaihtaen. Kertoipa yksi merkkihuollon mekaanikko minulle, että "hän ei ole edes irroittanut koskaan ketjukotelon kantta, missä on mekaaninen pakkiratas". Siihen totesin, että minäpä olen, aina kun vaihdan ketjukotelon öljyt. No ku ite tekee, niin saa semmosen ku sattuu tuleen, eli hyvän tässä tapauksessa.
     
  4. NAL-E

    NAL-E Well-Known Member

    Vs: Xtrim 800 -09 ketjukopan öljyntarkistusropun koko?

    Mullakin oli tuo muljaantunu ihan pyöreeks. Pieksin 7mm hylsyn roppuun, että sai auki ja hitsasin M6 mutterin, niin saapahan ens kerralla vähän helpommin auki. On tuo kuitenki ihan hyvä olla olemassa, jos haluaa vaan tarkistaa ketjukopan öljyn, näkee myös kuinka paljon mujua on kertyny magneettiin.
     

Suosittele tätä sivua