yamaha hankintalistalla, rx-1 vs vector

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä simu_l, 3/8/08.

  1. simu_l

    simu_l ------

    Elikkäs joo... ens talveksi pittää vaihtaa nelaria alle.
    Nuita kahta oon vähä katellu mutta ei oikein saa eroa aikaseksi että kumpi se sitten ois.

    Tietäjät ja omistajat vois laittaa alkuperäisiä numeroita kehiin ja jos joku on omistanut molemmat niin ois kiva kuulla millasia käytännön eroja noissa on?


    Kiitos ja kumarrus
     
  2. PG

    PG Bomban tekeleet

    Kysyppäs PKE:ltä myynnissä olevasta kamppeesta, on aika magia peli ajettava. 8)
    Ja alusta kestää!
     
  3. PKE

    PKE Well-Known Member

    Kiitos PG mainoksesta. ;)

    Joo, eli mulla on myynnissä -06 Vector SP, eli "BadBoy".
    Toistaiseksi vielä special alustalla. Katso tuolta Myydään -osastolta lisää, ja soittele.

    Rx-1 myös sen verran kokemusta, että GT/GT Warrior -06 alkaen olisi ainoa vaihtoehto mun mielestä...
     
  4. simu_l

    simu_l ------


    Voisitko perustella?

    Warriori on tietääkseni puolipitkä? se ei kyllä haittaisi minun ajoilla...
     
  5. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Ajanu kumpaaki Vectorin ajoasento ei vaa oikee miellytä ku tanko liian matala.

    Ite yhistyn yuohon PKE:n kirjottamisiin sanoihin.

    RX itellä pätkänä!
     
  6. PKE

    PKE Well-Known Member

    Efi tuossa yllä tarkoittanee tavallista Vectoria, jossa siis tanko ja myös penkki liian matalat, eli ajoasento vanhanaikainen "jalat edellä" -tyylinen.
    BadBoy siis täysin erilainen, jos et "simu_l" sattunut tietämään. Ja esim. BadBoy:n iskaripuoli ihan eri planeetalta kuin Vector ER.

    Rx-1 -03-04 en ostaisi vanhanaikaisen, huonon ja helposti hajoavan alustan vuoksi. Ajoasento on myös perinteinen. Sillä on myös painoa aika paljon enemmän kuin -06 ja sitä uudemmilla. -05 tuli Mono alusta, mutta peli muuten edelleen sama vanha.
    -06 tulikin sitten kokonaan uusi peli, jossa mm. painoa vähemmän, herkkä ja tehokas ruiskukone, ajoasento korkea nykytyylinen.
    Monoalusta toimii tuolla GT:ssä olevalla sähkö-Öhlärillä oikein simmitettynä melko mukavasti. Ja sen alustan saa kestämäänkin, kun muistaa vahvistaa tietyt kohdat.
    Mikään hikijumppapattihakkuri Rx-1 GT ei ole. Siihen hommaan on muut laitteet.
    Esim tuo mun jalostama BadBoy on todella hyvä yleiskelkka, jolla on mukava ajaa pidempiäkin reissuja, mutta sillä pysyy hyvin myös 2-t wannabee kisaraasinkien matkassa. Eikä tarvi tankata kuin joka toisella kertaa.  ;)

    Ja Warrior on puolipitkä versio Rx-1:stä.

    Jos ekassa viestissä kaipaamillasi "alkuperäisillä numeroilla" tarkoitat esim tehoja yms, niin tossa tärkeimmät konetiedot:
    Vector / BadBoy: 3-syl, teho 120hv, kiertää max. n.9000rpm, eli ei tarvita alennusvaihteistoa ennen kytkintä.
    Rx-1 03-05: 4-syl, kaasarimalli, teho muistaakseni 135hp, kiertää jotain yli 12000rpm, eli kierrokset on välitetty ennen kytkintä "ylimääräisen" alennusvaihteiston avulla pienemmäksi.
    Rx-1 -06 -> Kuten yllä, mutta koneeseen tuli ruisku, ja teho nousi 150hepoon.

    Itellä ollut nelareista -05 VectorER, ja edelleen tuo -06 VectorSP BadBoy, (ja nyt myös Nytro RTX) kokemusta 3-syl. yhteensä jotain >12 000km
    Lisäksi kavereiden Rx-1 03, 04, ja 05 malleilla olen ajanut yhteensä ehkä muutaman sata km. -06 ja -08 GT räksillä yhteensä reilun tonnin. Warrioria ei ole tullut kuin kokeiltua hätäisesti. Ai niin, Mono Vectorilla (-06) tuli myös ajeltua hiukan.

    Yamin koneet on hienoja, ja kestäviä. Ja nelaria hakevalle käytännössä ainoa vaihtoehto. Normi kulutukset pyörii 3 pyttyisillä siinä 12-15 l/100km, ja 4 pyttyisillä 13-18 l/100km.
     
  7. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Oma mielipiteeni perustuu vähäisempään kokemukseen, ja jotakuinkin peesaan PKE:tä, tietyin varauksin.
    Polttoaineen kulutuksen suhteen nuo esitetyt lukemat voivat olla todellisuutta tasaisilla baanoilla, mutta itse en ole saanut neli- enkä kolmemukista menemään alle 19,5 litran satasella. Eli, jos kaasua joutuu pumppaamaan, niin menee jokseekin saman verran kuin muillakin nykyrasseilla.

    Mutta, Yammun ruiskuversiot moottoreista (GT ja FX Nytro) ovat hienoja kuunnella ja ajaa, vaikka ei mihinkään haamukulutuksiin pystyisikään.
     
  8. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Hienoja pelejä ne on vaikka "vähän"joutuukin parantelemaan ::)
     
  9. Miksal

    Miksal Well-Known Member

    Minulta löytyisi hieman paraneltu vector er 2005, ajettu noin 2700km, parannuksia powder pro sukset ja alustassa öhlinsin iskarit, suksen iskarit vakiot, mutta shimmattu jämäkempään setuppiin. Tee yv:llä tarjous jos vaikka innostuisin luopumaan. ;)
     
  10. simu_l

    simu_l ------

    Vähän alkanu jo mieli kääntymään tuonne turbojen puolelle... kun kerran laittaa niin miksei kerralla sitten semmonen että ei tarte olla heti roplaamassa...

    Todennäköisesti siinä käy niin että se on joko joku halpa perus peli tai sitten turbo peli, aika näyttää kumpi tulee...
     
  11. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Aivan sanaton ???
     
  12. Puppe

    Puppe BackyardKing

  13. znood

    znood Guest

    osta rs vector bad boy tai uusi rx-1

    miksi ?
    Bad boy: korotettu penkki, korotettu stonga, öhlärit vakiona, käsisuojat ja parempi ulkonäkö
    uusi rx-1: upea ulkonäkö, samat atribuutit kun bad boyssä edelleen pieniä parannuksia jokapaikassa
     

Suosittele tätä sivua