Zr 500 Mikä vikana

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä weke, 13/3/09.

  1. weke

    weke Ski Doo MXZ600 sdi

    Olisko kellään mitään tietoo miksi minun zr500 vm-2000 catti ei lähde käyntiin. Koneeseen tulee kipinä bensaa saa, staattori on mitattu ja tarkistettu, uusi puola, puolanjohdot, hatut sekä tulpat vaihdettu. Olen kokeillut toisella CDI-boksilla ja ignition timing sensorilla ei vaan lähde käyntiin pakoputkeen ampuu kun vetelee narusta. Kaikki hätäsysteemit on otettu pois käytöstä eli niistäkään ei voi herjata. Sylinterit on kunnossa sekä männät koska ovat aivan vasta vaihdettu sekä alakerta laakeroitu. Tallissa on vietetty monta iltaa miettien ja kokeilemalla vaikka mitä mikä siinä olisi vikana. Ei lähe niin ei lähe onse kumma juttu.

    Staattorin arvot oli kun mittasin Mustapuna/vihree johdot 44 ohm ja vihreä/valkea johdot 420 ohm. Nehän pitää olla 45 +/-20% ja 450 +/-20% eli ovat hyvin alueella millä pitääkin.
     
  2. TeHo

    TeHo #13 2015 ZR 6000 R

  3. weke

    weke Ski Doo MXZ600 sdi

    Jep olen kokeillut uusia sekä vanhoja, ei mitään vaikutusta.
     
  4. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Onko remontin jälkeen lähteny käyntiin kertaakaan? Ja käytittekö alakertaa auki rempassa?
     
  5. TeHo

    TeHo #13 2015 ZR 6000 R

    Tai sitten koitanut laittaa bensaa suoraa tulpan reijästä.
    Ite oon saanut jokusen kettuilevan 2t koneen tolla käymään jos vaan on kipinää antanut. Tosin voi olla että ei ole mitään apua jos kerta saa bensaa mutta eipä ole iso projekti kokeilla.
     
  6. Rave 600cc

    Rave 600cc Arctic Cat ZR 600 efi

    Jos on magneetto käytetty irti, niin oothan muistanut laittaa kiilan paikalleen kampiakseliin?
     
  7. weke

    weke Ski Doo MXZ600 sdi

    Vika tuli aivan yllättäen koska tähän asti se on pelannut loistavasti. Ensin se teki semmosta että kylmänä lähti hyvin käyntiin pystyi ajamaan vaikka tankin tyhjäksi mutta jos lämpimän koneen sammutti se ei enää lähtenytkään käyntiin kuin vasta jäähdyttyä ja nyt se ei enää lähde ollenkaan käyntiin. Kaasarin kurkut on originaalit ei turvonneet tarvike kurkut. bensaa kyllä saa koska jos putki irti niin liekkiä iskee pakosarjasta. Pitänee vielä kaasarit tutkia ja magneeton kiilat sun muut johtoliitokset.
     
  8. Rave 600cc

    Rave 600cc Arctic Cat ZR 600 efi

    Entäpä ootko katellu puristukset?
     
  9. Yamacatti

    Yamacatti Well-Known Member

    Vika on kurkuissa..tarkista ne. Sinulle on myyty tarvikekurkut alkuperäisenä tai ne on vaan muuten vialliset.
     
  10. weke

    weke Ski Doo MXZ600 sdi

    Minä olen siitä yhdet tarvikekurkut ottanut pois koska ne oli turvonneet sinne läppiin, laitoin arctic catin omat kurkut en tarvikkeita. Puristukset tuossa yks ilta mittasin niin oli molemmissa sylintereissä reilu 8. Pitää lähtee asennus juomaa ostamaan ja lähtee taas illaksi tutkimaan löytyykö vikaa.
     
  11. 1.

    1. mäntytutka

    mites kampuran stefa?
     
  12. weke

    weke Ski Doo MXZ600 sdi

    Eipä vaan vikaa löydy. vaikka staattori antaa oikeat arvot niin olen ruvennut epäilemään että siellä se vika täytyy olla kerta ei muualtakaan löydy. Onko tietoo käykö tuohon minkään muun catin staattori kuin pelkästään zr 500:sen. Jos jollain olis ehjää myydä tai antaa vaikka lainaan sen verran että saisi kokeilla että onko vika siellä, vielä olis talvea jälellä vähän aikaa kerkeis ajella kun sais kuntoon.
     
  13. EePee

    EePee Kelkka myyty!

    Jos ampuu putkeen niin vaikuttais ,että sytkä on myöhäsellä ,tosin en kyllä tiedä yhtään kuinka tossa sytkä säädetään joten tää on nyt vaan tämmönen heitto.Vieläpä jos vika on tullut yhtäkkiä,onkohan uus puola ehyt?Jos bensaa saa ja kipinää iskee niin pitäshän se perhana vie käydä jos sytkähin on kohillaan? ???Mystistä
     
  14. weke

    weke Ski Doo MXZ600 sdi

    Joo sitä sytkähommaahan minäkin että se kipinä kyllä on riittävä koska syttyy putkessa eli aivan liian myöhään kipinä on väärässä kohti, en tiedä pystyykö tässä erikseen syttyä säätämään jostain oma mielipide on että ei. magneetolla on se ignition timing sensor se vissiin säätää sitä syttyä vai olenko väärässä. Voisko olla että ne staattorin kontakti pinnat on liian kuluneet.
     
  15. EePee

    EePee Kelkka myyty!

    Katoin tuolta Brown´s :n sivuilta magneettoa ja ei siinä sen kuvan mukaan näyttäs mitään säätöä olevan.Vie johonkin korjaamoon ennenkuin menee hermot. ;D
     
  16. Sumu

    Sumu Well-Known Member

    Eihän pääsuuttimet voi olla liian isot? Mulla ainenkin tänää alko ampumaan putkessa, kun on luultavasti liian isot suuttimet :'(
     
  17. weke

    weke Ski Doo MXZ600 sdi

    Ei ole suuttimet liian isot koska olen aavistuksen niitä pienentänyt koska vakiona se on aikalailla rikkaalla, kevät lämpimät kun tulee niin niillä vakio suuttimilla ei ole niin hyvä mitä pienemmillä suuttimilla. (viime talvena testailin)
    Taitaapi olla tämän talven ajut ajettu kun ei vikaa löydy.
     
  18. Rave 600cc

    Rave 600cc Arctic Cat ZR 600 efi

    Onko sitä magneettoa käytelty irti lähiaikoina?
     
  19. weke

    weke Ski Doo MXZ600 sdi

    On magneettoa käytetty irti ja on tällä hetkelläkin irti koska pitää tutkia se staattori ja kokeilla siihen toista staattoria tiedä vaikka rupeaa pelaamaan. Jos toisellakaan staattorilla ei pelaa sitten ei mitään tietoo missä vika on, täytyy varmaan viedä se jollekkin viisaammalle korjattavaksi.
     
  20. Rave 600cc

    Rave 600cc Arctic Cat ZR 600 efi

    Katteleppa että se kiila on siinä paikallaan ja magneetto menee siihen kunnolla kiinni.
     

Suosittele tätä sivua