Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. JuhaKo

    JuhaKo Active Member

    Minua mietityttää enemmän, että miten SW hihna kestää tuossa vauhdissa :D
     
  2. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Liekkö jo oikeeseen suuntaan saanut voimalinjan säädöt ;)
     
  3. tuovja

    tuovja Well-Known Member


    Jos ois vähänkään lunta tuola jään päällä niin pitäs olla pari remmiä jo mukana että pääsis ees noiden tutkamiesten luo noin pitkällä täyskaasu kiihdytyksellä;) ;)


    Mut itsellä nyt aika mukavasti jo kilometrejä yhdellä remmillä, jos nyt ei kiitoksesta pilaannu... hihna dn ja yks 10mm prikka säätöön lisää ja pientä 2 varin modifiointia ja reilu 800km lasissa tällä hihnalla. Tosin tässä on yli 300km erittäin rauhallista ajoa lasten kanssa... ja en tiiä sit onko tullu vältettyä pidempiä täyskaasu kiihdytyksiä ku on hirvittäny että jos katkee heikoille jäille niinkuin kerran teki. Mut jospa se joskus rupeaa kestämään vetää silleen kuin kelkka on tarkoitettukin;)
     
  4. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    OT mutta näkyypä nuo kelkat kulkevan veden päällä pienemmilläkin tehoilla. Ite pitänyt epävarmoissa kohdissa sellaista 80kmh nopeutta riittävänä. Jäisellä pinnalla pysähtymismatka on noillakin vauhdeilla kiitettävä, samaa luokkaa kuin xenonien näyttämä... josta takaisin aiheeseen...

    Taisi olla jossain kehuttu että ajovalot olisivat todella hyvät, onko näin?
     
  5. tuovja

    tuovja Well-Known Member

    Kyllä minun mielestä ovat erittäin hyvät valot, parhaat mitä mulla ollu. Pitkät on ehken sillee vähä et onko päällä vai ei, mut ei sillä niin väliä kun näkee vaan riittävästi lyhyilläkin.
     
  6. hekkis

    hekkis Sidewinder MTX 153, S4

    Onkos kellään samoja kokemusta käsisuojista, kun varret napsahti poikki melkein puhaltamalla? Screenshot_20170118-184422.png

    Kuvassa vielä ehyenä:(
     
  7. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

    On..vähän käsi vastas ja poikki..viskasin toisenki menemään..
     
  8. Markus78

    Markus78 SW MTX 162 2018 MCX stage2 250hp, Phazer MTX 2007

    Tarkastakaapa varsinki varin rullat. Paikallisen huollon mukaan remmiongelmat aiheutuu näistä.
    Siellä 2 rullaa jumiutuu ja lopettaa pyörimisen ja kuluu. Vari jumittaa sen seurauksena ja aiheuttaa hihnan katkeamisen.
    Huollossa oli jo useita erilaisia rullia testiajossa ja tuloksia tulee lähiaikoina.
    Itellä 330km ja 2 rullaan jo lovet kuluneet.
     
  9. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Kävimpähän BTX:ää kokeilemassa viimenkin ja kyllä tuossa aihiota on ihan oivaksi kulkineeksi.
    Hieman kun harrastaa tuota voimansiirtopuolta niin eiköhän murheet siinä voi unohtaa, tuossa aiemmin esittämääni setuppia vois kokeilla aluksi.
     
  10. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Oot kuitenni lanaa vedelly ja lumessa ajellu sillä....................??????
     
  11. tuovja

    tuovja Well-Known Member

    Lanaa(tai mitään muutakaan) en oo vedellyt, mutta lumessa olen kyllä ajellut...taitaa olla vähän niinku siihen tarkoitettu;) ;)
     
  12. Markus78

    Markus78 SW MTX 162 2018 MCX stage2 250hp, Phazer MTX 2007

    Jaaha, vai näin on asian todellisuus. Toivottavasti tulee maahantuojalta jotain ratkaisuja.
     
  13. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Tuosta remmihommasta.
    En muista lukeneeni tästä, että yhdistääkö noita remmin särkymisiä jokin tietty asia.

    Särkyykö remmi kuumuuteen ( kiehuuko vesi ( jos nakkaa lunta hyppysellisen) variaattorissa ja kytkimessä siinä vaiheessa kun remmi räjähtää), särkyykö se kovassa nopeudessa vai mateluvauhdissa, Onko kytkimen pinta mustana, että olisi selvästi luistanut se remmi jne.
    Oman tuntuman mukaan se korjaus menisi eri tilanteissa jotenkin näin.
    - Remmi kuumuu umpisen ajelussa liikaa ja hajoaa
    Korjaus: Lyhyemmät välitykset vähentävät remmin kuormaa ja sitten voimalinjan mahdollista säätöä lisäksi
    - Kytkin mustana ja remmi selvästi luistaa itsensä piloille
    Korjaus: Tämä oire pitäisi näkyä myös remmin suorituskyvyn huononemisena kilometrien myötä ja esim. maksimikierrokset saattaa koneessa nousta remmin ikäännyttyä. Korjauksena voimalinjan säätö ja halutessa toki myös välitysten hienoinen lyhennys. Kiertääkö nämä sen mitä valmistajan mukaan pitäisi ? Sitten tuli sellainen mieleen, että onkos näissä vielä se alennusvaihde siinä moottorin ja kytkimen välissä. Perinteinen nyrkkifaktahan on jos kytkin pyörii yli 9000rpm niin hihnan hyötysuhde ja suorituskyky oleellisesti alkaa huononemaan. Hihnan luistaessa voisi olettaa että siihen pitäisi saada vähän lisää painetta eli olisko isompaa painoa kytkimeen ja ehkä vähän jämäkämpää jousta tms. Joku varmasti osaa näitä säätöjä tehdä oleellisesti minua paremmin, joten en ala niihin ottamaan sen enempi kantaa
    - Isolla telanopeudella tapahtuva remmin yhtäkkinen räjähdys
    Korjaus: Pääseekö remmi pohjaamaan johonkin, kuten cateissa vuonna 2012
    - Voihan se toki olla linjausongelmakin. Silloin remmi usein alkaa hiljalleen purkautua jommaltakummalta laidalta tai siitä irtoaa normaalia enemmän hihnapurua( jos paljon pielessä niin on purua, ei pölyä. Tämäkin kerran pakkauudessa kelkassa piti luovutushuollon jälkeen itse säätää)
     
    Viimeksi muokattu: 19/1/17
  14. tuovja

    tuovja Well-Known Member

    Kyllä varmaankin aikanaan;)
     
  15. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Tänään tuli sitten tuolla MTX:llä kokeiltua liikkumista. Keli oli sellainen märkä ja sateli räntää. Tuli käytyä siellä reitin ulkopuolellakin, kaivatettua ja vedettyä ihan sen minkä tuosta lähti siellä pehmeällä.
    Kytkin ja vari lämpeni kädenlämpöiseksi jotta se siitä kuumenisesta.
    Voimansiirto muutenkin tuossa jo varsin lähellä sitä mitä tuossa tarvitaan, pystyi hieman keventelemään pehmeällä ja reitilläkin sai kevennystä ojiin, alusta toimi hienosäädön jälkeen jopa reitillä kohtuullisen mukavasti tälläiseen " pappavauhtiin".
    Pehmeällä ei oikein sopinut minun makuun tuo kiikkeryys, kömpelö itse kun olen, kenties alustan säädöllä sais tuohon rauhallisuutta, tiedä sitten kun tuo alusta ei ole oikein minun parhaalla osaamisalueella.
    Tuossa oli eri säädöt voimansiirrossa kuin siinä BTX:ssä jota kokeilin eilen, sitä tuunataan vielä, joskin suunta on jo tiedossa, niistä sitten myöhemmin lisää, turha kiusata ketää nuista kummemmin, hetken kun malttaa niin hyvä tulee.
     
    tuovja, Hemikoo ja paikkari tykkäävät tästä.
  16. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Hieno peli, hieno keli.
    Toimii.
    Hymy ei hyytynyt koko aikana edes tälläiselta tosikolta.
    Kiitokset K-Rauta Kuusamo T:mi H.Korpela ja J.Nevala että sain hieman nauttia.
     

    Lisätyt liitteet:

    janzka, K-Mikko85, Värjäri ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  17. minägur

    minägur Well-Known Member

    Noniin 1015 km täynnä alkup.remmillä ja rullat edelleen pyöreät.. enkä kummempaa kulumista ole havainnut.Mulla varmaan joku perkeleen spesiaali malli.. ja kelkka sai kyllä reilusti happea.
     
    janzka tykkää tästä.
  18. minägur

    minägur Well-Known Member

  19. hekkis

    hekkis Sidewinder MTX 153, S4

    Olisko jollakin heittää kuvaa Winderin kaasuvivusta, et kuinka paljon siinä on free playtä ennen kun vaijeri alkaa kiristyyn? Itellä on jotain hieman yli sentin luokkaa. Tuntuu hieman paljon laiselta.
     
  20. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Se sanottiin millimetreinä papereissa mitä tuli kelkan mukana. Oikea välys on 0,75-1,5 mm.
     

Suosittele tätä sivua