Polaris 2024

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä jonteck, 7/2/23.

  1. Tunturi@ssa

    Tunturi@ssa XCR 650

    Tietääkseni ei muuta kuin että -24 mallia saa vain yhdellä värillä ja pikkumittarilla. Toki 7s:n voi siihen jälkiasentaa.
     
  2. Kaaottinen polaris

    Kaaottinen polaris Polaris Khaos 9R 146

    Mitäs tulppia ihmiset käyttää 9r?. Palo tulpat kun kelkka kävi tyhjää lämpiäkseen (en koskenu kaasuun). Edellisessä 850 axys mallissa tämä tulpan palaminen korjaantu sillä että vaihto brp9ES mallin tulpat brp9EYA malliin.
     
  3. rjm

    rjm Pro x 550

    Ei pollea kyllä kestä käyttää tyhjäkäynnillä.
     
  4. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Höpsis! Kun heti uutena vaihtaa jo tulpat esim brp9eya:n niin ei ongelmia. Ihme hommaa Polarikselta että aina vakiona nuo es:ät jotka ei kestä mitään...
     
  5. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Samanlai ne eyat pimeni kyllä itellä, hyvin toimii es kunhan ei pätkäajoa eikä käytä huollossa kun tulee monta lyhyttä ajoa nii kone täys öljyä ja pensaa ja saa vaihtaa tulpat. Ja oon käyttäny välillä pitkäänki kylmänä lämmityskäyttöä kaasuun koskematta, tarttee vain joka startilla ajaa kunnolla putki kuumaksi.
     
    rjm, Viable ja julli tykkäävät tästä.
  6. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Minulla ainakin champpionin tulpat kestää. Laittaa ne mitkä vastaa ngk br9es
     
  7. jonteck

    jonteck Polaris Matryx Khaos Slash 9R 155

    Joo Ite käytin entisessä 850 just champpioneita loppu siihen palaminen. Nyt ei ole yhtään tulppaa mennyt 500km aikana 9r;ssä niin käytän nuita brp9es siinä.
     
  8. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Mulla ei ole ikinä mennyt Pollesta tulppaa ja aivan sama miten on käytellyt kun on heti uutena viskannut nuo es:t roskiin ja eya:t vaihtanut tilalle. Voihan nuo kelkat olla tieten niin yksilöitä että toisissa pimenee tulpat ja toisissa taas ei
     
  9. Make76

    Make76 Khaos 146, 5900, SnoScoot 200

    Kolme Polarista ollut enkä yhtään tulppaa ole saanut menemään ja on käynyt tyhjäkäyntiä lämmetessä. Liekö siellä nuo es.t olleet kun en ole niitä vaihdellut muuksi. Muutamia Polariksia on porukassa enkä vielä yhtään tulpan vaihto savottaa ole nähnyt.
     
  10. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Yksilöitä ne tahtoo olla, entiseen patrioottiin vaihoin kytkimen pyttyyn ainaki parikymmentä kynttilää kaikkiaan, aina sama puoli pimeäksi vaikka pelkästään kytkimen puolen pyttyyn uutta vaihto. Uusimpaan ei oo tarttenu kun ensimmäisen kesäsäilön jälkeen kerran vaihtaa.
     
  11. Nisu

    Nisu Member

    Mulla palo kans alkuun 20vm 850 tulppia iso kasa juurikin tuon kytkimenpuolen sylinterissä. Osittain varmaan paskan softan ja osittain kuumaksi ajamattomuuden takia. Nyt ajettu pari kautta ilman yhtäkään himmennyttä tulppaa ja aina kylmäkäynnistyksen jälkeen annettu lämmetä useampi minuutti siten, että nesteet on vähintään 25 asteessa ennen ajoa.
     
  12. jonteck

    jonteck Polaris Matryx Khaos Slash 9R 155

    Mitä muut ovat tykänneet nuista 9r säädöis, itel ainakin tuntuu, et yli kiertää vehe aikalailla, miten muilla?
     
  13. butriz

    butriz RMK -18

    Kummat painot siellä on?

    1323741 ASM-WEIGHT SHIFT (14-72) HIGH ELEVATION SETUP
    1327228 ASM-WEIGHT SHIFT (14-80) LOW ELEVATION SETUP
     
  14. jonteck

    jonteck Polaris Matryx Khaos Slash 9R 155

    Uskoisin noi 80. Nehän tulevat tuol low elevation setupilla.
     
  15. Happonen

    Happonen Member

    Mulla on 14-82 146" kaaoksessa,onko 155" köykäsemmät?
     
  16. Qeedu

    Qeedu Well-Known Member

    Skandinaviassa 9r tehtaalta 14-82 painoilla. Virheellisesti räjäytyskuvissa merkattuna vielä 14-80. Mutta en oo varma onko jenkkien low-elevation setupissa sit 14-80 ja sen vuoksi ei oo päivitelty tonne mitään. EU vehkeissä kaikissa kuitenkin 14-82.
     
  17. Happonen

    Happonen Member

    14-80 painot ja almond/blue jousi tuli mukana
     
  18. jonteck

    jonteck Polaris Matryx Khaos Slash 9R 155

    Niin just seku kyselin miten muilla on kiertäneet 9r nuil tehtaan palikoilla?
     
  19. julli

    julli rmk

    mulla -23 9r, ajettu 140 kilsaa/70litraa pensaa, kiertää vakiona 8200. liekkö piristyy kun saa enempi tunteja kelkalle
     
  20. Prormkpolle

    Prormkpolle Well-Known Member

    Se on keveyttä haettu, umpishommissa keveys on valttia..startti ja akku johtoineen painaa 5-7kg.. useita kelkkoja olluvuodesta 2007 lähtien yhdessäkään ei starttia ole ollu ..jos konetta ei jaksa umpishommis narusta vetää niin sitte on liian väsynyt myös ajamaan pusikossa..mun mielipide aiheesta.
     

Suosittele tätä sivua