Lynx RE 600 07´ & 08´

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä kop-O-nen, 7/8/06.

  1. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Nord-Lock kieltää liiman käytön jos käytetään heidän lukkoprikkoja, ja jotta liukurunkoa vasten tulevat Nord-lokit ei porautuisi alumiiniisiin liukurunkoihin tulisi välissä käyttää teräksisiä kynsialuslevyjä ( kuten 2008 RE:ssä on, kynsialuslevyhän on prikka jossa on kynnet estämässä prikan pyörimisen ja täten estää Nord-Lock:n aukenemisen).

    En tiedä millä ovat vahvikkeet liimattu, mutta kovasti ovat kiinni saa antaa lämpöä kunnolla ja meisseliä väliin jos aikoo irti saada ne.

    Pulttikuorma taulukosta näkee hyvin miksi 8.8 pultit ei kestä, kiristys momentti vain 47Nm!! Eli lähes aina pultti tulee ylikiristettyä ja siten venytettyä jo valmiiksi.
     
  2. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Tiedossa on,että Kendallin viskositeetti on hieman korkeampi, kuin esim punaisen HPG:n, mutta että joku väittää, että sillä öljyllä tulee sikakova, niin kannattaa alkaa etsimään syytä jostain muualta. Alustan jäykkyys ei muutu niin paljoa, ettei sitä klikkerisäädöillä voisi kompensoida. Harva edes huomaa eroa ;)
    Tietenkin jos vertailukohtana on alkuperäinen öljy ja kelkalla ajettu vaikka 1000km ja sen jälkeen vaihtaa Kendallit alle, niin ero on tuntuva, koska tuo alkuperäinen öljy menee kuralle jo 300km jälkeen ja alustasta tulee epänormaalin pehmeä.

    Itse olen käyttänyt Kendallia yli 5 vuotta ja parempaa öljyä en ole vielä löytänyt ainakaan kestoiän suhteen. Tehtiin takavuosina Kendallin kanssa laboratoriotutkimuksiakin käytetystä iskariöljystä ja tulokset olivat mairittelevia. :)

    PPS alustaisessa kelkassa Kendallin öljy toimii aivan loistavasti! Ja huomattavasti pidempään, kuin esim HPG ::)
     
  3. Rave RE

    Rave RE Lynx RE 600 SDi yliyli08

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Ehkä yleistys oli liian raju, myönnetään, mutta on meitä kuskejakin moneksi.
    Varmaan crossissa/ Giantissa ja kovalle kuskille Kendallin öljyillä saadaan kepit
    toimiin paremmin ja pitempään. Näistä en tiedä ku en ole koskaan yhtään kisaa vetänyt.

    Tarkoitus ei ollut mollata Kendallin laatutuotteita ;), tarkoituksena oli kyseenalaistaa vain se sopiiko se RE:n pumppuihin ja normikäyttöön. Kisamiesten luulisi tietävän ilman että täältä lukee omat öljynsä jo muutenkin.
    Monelle kuskille RE on kelkkana iskareiltaan liian kova jo sillä alkuperäisellä öljyllä ja tuhannen kilometrin jälkeenkin ::)

    Kommentti oli kahden pumpuliperseen näkemys yhdestä koeajotilanteessa,
    jossa molemmat RE:t oli huollettu viikon sisään iskareistaan ja mun peli jossa siis oli ne WP:n öljyt
    toimi kummallekin kuskille paremmin ja meidän yhteinen näkemys oli se että öljystä sen täytyi johtua, koska
    kepit rukattiin vielä keskenään samoihin säätöihinkin.

    Joten ei herneitä asiasta ;), toivottavasti lehti testaa muutamat öljymerkit ja vielä
    niin että ne puristetaan testipenkissä ja ajetaan radalla. Silloinhan testi on ammattilaisten tekemä, puolueeton ja saadaan fakta tietoa, jota jokainen voi hyödyntää kuten parhaiten näkee omaan kelkan käyttötarkoitukseen.

    Mä en iskaria ite osaa purkaa, saatikka siihen öljyjä vaihtaa joten mulle riittää että se joka
    mulle iskarit huoltaa niin tietää mitä öljyä se sinne laittaa ;D

    ot: Nää jutut on aina vähän käyttäjäkohtasia ja jollain tapaa myös henkimaailman asioita.
    Väärinkäsityksiä ja varsinkin yleistyksiä täällä näkee ylipäätänsä kirjoituksissa liian paljon.
    Johtuu vaan ja ainoastaan siitä että täällä keskenään keskustelee ja näitä juttuja lukee, monentasoisia tavan kuskeja niinkuin minä itse, kisakuskeja sekä crossista, enskasta että sprintistä. Näistä topiceista voidaan hakea juttua Lynxin alustan pulttien katkeamisista (itellä ainoot ongelmapultit oli RCG-alustan etupukin alapään pultit) muut on pysyny kiinni ja osa ilman lukitettakin. Voidaan hakee juttua 2-tahtimoottoriöljystä( jossain on väitetty että Motulin öljyllä ei kestä Rotaxilla ajaa) ite oon ajanu 5 vuotta Motulin öljyllä eikä mulla oo sen kans ollu mitään ongelmia. Samat vehkeet vaan käyttäytyy ja ongelmat ilmenee erilaisessa käytössä ja eri kuskeilla eri tavalla.
     
  4. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Miten se alusta vaikuttaa ölppään? Eiköhän se ole ajotyyli(rauhallinen, nopea), iskarin öljytilavuus... vaikuttavat tekijät. Vai taisitko tarkoittaa iskareita. :)
     
  5. Mce

    Mce Guest

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Iskariöljyjen asioissa on huomattavan tärkeätä pitää mielessä viskositeetti ja sen pysyvyys.
    Iskariöljyt (vrt. hydrauliikkaöljyt), ovat varmaan eniten lisäaineistetut öljyt yleensä.
    tehty kestämään todella vaativia asioita: vaahtoutuminen, leikkautuminen, paineet, puhdistus/voitelukyky.
    Kendalin hyvä puoli on sen hyvä voitelevuus, perustuen hyvän perusöljyn tehoon voidella paikkoja.
    Tarkoittaa siis vähää kulumista, alumiinirunkoisten iskareiden öljyn hyvää huoltoväliä, ym.
    Viskositeetti kaikilla öljyillä, perustuen käyntilämpötilaan, muuttuu suoraan verrannollisesti käyntilämpötilaan.
    Mitä alhaisempi viskositeetti, sen vähemmän se muuttuu lämmön mukaan.
    Crossipyörien telarien normaali säätökonsti on muuttaa viskositeettiä.
    Huom. kesäkäyttö.

    Kelkkojen iskareissa kyseessä: suuret paineet, lämpötilaerot, rankat simmitykset, aiheuttavat aika tavalla rasitusta öljyllle.

    lähetän kendallille tilinumeroni..
     
  6. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Olette olleet hienosti aidon kiinnostuneita asiasta, kun olette siihen näin perusteelisesti paneutuneet. :eek: Tuon suoran johtopäätöksen, että öljystä sen täytyy johtua asettaisinkuitenkin hieman kyseenalaiseksi. :-\ Kelkan alustasta kun on kysymys, niin kaikki vaikutaa kaikkeen. Eli oliko teidän kelkoissa kaikki telaston nipat rasvattu äskettäin, käytettiinkö niissä samaa rasvaa, oliko telan kireys sama jne. Ja jos iskareiden huoltajat oli eri, oliko iskareissa käytetty kaasun paine varmasti sama? Eli jos oilsitte napanneet kepit irti ja heittäneet ne toiseen kelkkaan ja testanneet sillä, niin silloin olisi ainoa muuttuva tekijä ollut iskarit ja silloin vertaus olisi ollut luotettava. Mutta niinkuin kerroin Kendall on hieman jäykempää kuin muut, mutta aika pumpuliperseitä kyllä olette ;)

    Sekin on totta, että joidenkin mielestä RE:n iskarit on liian kovat. Pitää kuitenkin muistaa, että kelkka on kuitenkin tehty kisabaanoille ja siksi Lynxiltä löytyy miedompia kelkkamalleja reittikruisailuun eli nää RC-mallit. Tosin saahan noita RE:n pumppuja miedonnettua ja vastaavasti RC:n pumppuja jäykennettyä.

    Mutta vastaus epäilyysi, että soveltuuko Kendall RE:n iskareihin, on että soveltuu! Olen huoltanut viime ja tämän talven aikana muutaman kymmenen settiä noita ko. iskareita ja kaikkiin on lorautettu Kendallia sisälle. Toistaiseski kukaan ei ole vielä valittanut öljystä, mutta saa nähdä miten tämän topicin jälkeen käy :eek:

    No ei vaiskaan, tämähän on asiallista keskusttelua 8)
     
  7. Arska

    Arska Poro 850

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Onkos kukaan muuttanu voimansiirtoa 07 pelistä? Helixiä, varin jousta, tai kytkimeen...
     
  8. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    no eiköhän aika moni ole muutanu noita mut yhtä ja oikeeta tuskin löytyy mikä sopii kaikille
    niiku yleensäkkin toinen tykkää anopista ja toine mustikkasopasta :-\
     
  9. rampulat

    rampulat Active Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Laittakaa nyt ne voimansiiron säädöt tänne!! Toimiiko -08 mallin voimalinja??

    Ei kai se ole niin salaista tietoo, etteikö säätöjä vois tänne heittää!????
     
  10. mikkol

    mikkol Chevrolet Corvette C5 -00 6-Speed

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Eikös tän foorumin tarkotus ookki,että jaetaan tietoa sitä tarvitseville!!
     
  11. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    jep, jättäkää ne höpöhöpöjutut tästälähtien sinne esson peränurkan naureskelupöytiin ja joka tahtoo niin voi kertoa oikeitaki tietoja välillä. Siivosin nuo tyhjänpäiväset veke.
     
  12. Jullikka

    Jullikka Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Missä haarukassa on kulutus ollut 08-re:ssä?Tietysti kulutukseen vaikuttaa moni seikka :D
     
  13. Jullikka

    Jullikka Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Ei osaa vain päättää kumman ottais, re:n vai Sdi:n. ??? On nuita ruiskupelejä ollut aikaisemmin.Sen takia tuota kulutusta kyselin.Mitä aikasempia keskusteluja tullu luettua,niin vaikuttais re aika valmiilta kamppeelta :)
     
  14. Rave RE

    Rave RE Lynx RE 600 SDi yliyli08

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Nyt jos olisin ostamassa niin ostasin siviilikäyttöön SDi:n. Se on viimeistellympi, moottori kuluttaa vähemmän ja ajettavuudeltaanhan se on RE. Iskarit on samat (simmaus vaan pehmeämpi) ja ainahan ne voi simmittää jäykemmäksi jos tuntuu että pohjailee. Kaikki tutut jotka on ajanu tolla -08 SDi:llä on kehunu sen maasta taivaaseen. RE on kisamiesten peli, paketista suoraan valmis. Tosin on se nopee ku vaan pää antaa myöden käskee ;).
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Muuten täysin samaa mieltä kuin edellinen, mutta että RE olisi paketista valmis kisoihin tai edes reitille... Älkää nyt jaksako jauhaa. Monta kuskia löydät A-luokasta ensassa joka ajaisi pakasta revityllä RE-mallilla, säätämättä tai vaihtamatta suksia, rautoja jne. Edes reitillä en mieluusti ajaisi vakio suksilla/raudoilla saatikka säätämättä alustaa mieleiseksi.
     
  16. wäinö

    wäinö Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    totta varmaan sekin mutta tosiasia on se että re:tä tarvii vähiten säädellä oli sitten kyse a tai c-luokasta :)
     
  17. mikkokyröläinen

    mikkokyröläinen Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´


    Melkosta pilkun nus.. Eiköhä jokaisen järki sano, että nuo edellä mainitut asiat on jokaisen omia juttuja JOS haluaa tehdä säätöjä ja, Rave Re varmaan tarkoitti, että laite on kaikista markkinoilla olevista valmiimpia vehkeitä radalle.. Ja ihan varmasti kisa rintamalta löytyy kuskeja jotka ajaa "vakio" kelkalla esim grossia! ja on olemassa muitakin kilpailu luokkia, ku enska A!! Näihin ei pakosta tarvi lyödä neljää kiloa rautaa, vaihdella iskareita, vahvistella sieltä täältä ennenkö voi edes kylä kapinoihin osallistua!

    Ja tämähän ei tietenkään ole totta, mutta eräs kohtuu kovaa ajava kaveri meinas viime talvena, että kun oli sveitsin MM:ssä katkomassa kädestä luita niin siellä oli ollu pari vakio suksilla, iskareilla ym:lla olevaa Re:tä ajamassa MM-sarjaa!!!!!! Kuskit oli muistaakseni ollu jotain italiaanoja tai muita killi silmiä, mutta tuskin sinnekkään ihan kaikki marjan poimijat sekaan pääsee!!!!!!!!!!!!
     
  18. Rave RE

    Rave RE Lynx RE 600 SDi yliyli08

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Mietin tossa aivan samaa mutta ehit ensin postaan. Täytyy tosissaan miettiä, mihin panee pilkun, pisteen tai ja tai tai-sanan....
     
  19. Jullikka

    Jullikka Member

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Ja onhan sdi:n ja re:n hintaero 670euroa,jos vertaa ovh:hintaa.Eli saa se re kuluttaa aika paljo enenpi bensaa että tuon erotuksen haukkuu.Tietysti siihen vaikuttaa paljonko ajaa,itse ajan n.2500-3000km talvessa.Ja todennäköisesti ens talveksi vaihtuu uus kelkka.Mutta nyt vain on alkanut tuntuun että re: on se kelkka joka meikäläisen talliin ens viikolla tulee :D
     
  20. Rave RE

    Rave RE Lynx RE 600 SDi yliyli08

    Vs: Lynx RE 600 07´ & 08´

    Se on tosissaankin hyvä valinta!
    Mä oon jo moneen otteeseen todennu omasta puolestani että
    paras kelkka mitä mulla on koskaan ollut, monellakin tapaa ;D
    Osta poies ;)
     

Suosittele tätä sivua