e-tec 800r

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä TommiKer, 27/1/10.

  1. kakkis

    kakkis Titanic

    Vs: e-tec 800r

    ainakin ohjekirjan mukaan 600 e-teciin sitä täyssynteettistä ja 800 ptekkiin sitä mustaa semiä... siis 2010 malliin...
     
  2. plp

    plp Well-Known Member

    Vs: e-tec 800r

    jos nyt oikein ymmärsin kauppiaan puheista; vaikka ohjekirjassa lukeeki puolisynteettistä niin öljypumppu(ehkä suomi/skandinaavia malleissa?) ois kuitenki sääjetty täyssynteetiselle öljylle??
     
  3. Janme

    Janme Well-Known Member

    Vs: e-tec 800r

    Ainaki täällä myyään liikkeestä juurikin mustaa eetekkiin ja keltasta 800r:n? Ja 2010 malleista puhe.
     
  4. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: e-tec 800r

    Samaa mieltä! Jokainen ajaa sillä öljyllä mikä tuntuu sopivammalta, laitoin vain sen kuvan ku oli vissiin epätietoisuutta että minkä värisessä purkissa se synteettinen olikaan... ;D
    Ihan sama mulle vaikka jengi ajais vanhoilla 100-tuhatta ajetuilla mesen koneöljyillä, ei se mua haittaa, eikä brp mua sponssaa...
    Tosiaan, jokainen ajaa öljyllä jonka parhaaksi näkee omaan kikottimeensa, ajaahan osa porukasta 95:llakin, kuulemma hurjimmat sillä uudella E10:lläkin, rohkeita poikia! ;D
     
  5. JMH

    JMH Well-Known Member

    Vs: e-tec 800r

    Tuossa nyt muutaman E-tecci koneen avanneena voin vain todeta että XPS öljy Karstottaa jo ensimmäisen tonnin jälkeen koneen todella surkiaan kuntoon ..... ???
    Jos omistaisin ihte E-tecin niin käyttäisin esim Castrolia , siksi heitin kysymyksen XPS vs. muut merkit .
     
  6. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: e-tec 800r

    tuota castrollin öljyä kans mietin että sehän vois olla aika samalla viskolla ku tuo keltanen xps, ainaki silmään näyttäys :)
     
  7. Hymis

    Hymis Ämmällä ajetaan

    Vs: e-tec 800r

    Eiköhän tuo JMH:n huomio jo kerro melko paljon öljyn laadusta? Toinen palaa puhtaammin, toinen karstoittaa.
     
  8. JariTapani

    JariTapani Guest

    Vs: e-tec 800r

    250km kohilla loppu sisäänajomodi meikäläisen vehkeestä. Tuon jälkeen motti rokkaa kyllä makiasti. On vetoja mahottomasti.
     
  9. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: e-tec 800r

    ei se vielä loppunu
     
  10. wolle

    wolle Speedot '15

    Vs: e-tec 800r

    Tuossa omassa kampeksessa tuntu, että se katos vaiheittain.

    Kokeilin tuossa viikonloppuna kaverin 800 reneä jolla oli ajettu 80km. Anto vetää ihan erimalliin mitä oma laite ja toinen samanlainen renegade jossa about samat kilsat.
    Pitäs päästä ajamaan vielä se saturainen omalla, että saa viedä huoltoon. Näkis samalla, että vieläkö se muuttuu moottorin käytös. Jos se tuosta vielä tokenee paljon, niin pittää harkita 600 laittoa ;D

    Tuo öljyhomma on mielenkiintoinen. Vähän menee jutut ristiin, että mitä siinä pitäis käyttää ja miksi ??? Mulle sano kauppias, että siitä keltasesta pöntöstä ja sillä selvä. Kuka sen nyt osaa lopunpeleissä sanoa oikein ja vielä perustella...
     
  11. Wainajala

    Wainajala Hardcore

    Vs: e-tec 800r

    Eikhän sen pitäs mennä takuun puolesta ainaki sillä mitä manuaalissa lukee ?

    Tämmönen lappu on rapakon takana annettu kuites e-tecin omistajille:

    [​IMG]

    Ihme sekoilua.
     
  12. Leboef

    Leboef Polaris RMK Khaos 3"

    Vs: e-tec 800r

    Niin tuossa lapussahan lukee selvästi että suosittelevat tuota täyssynteettistä. Vaatimus onki sitte jo eri asia ku suositus. Kyllä mieki myyjänä suosittelisin kalliimpaa tuotetta X ku halvempaa tuotetta Y, joka on vähimmäisvaatimuksena.
     
  13. Larsbotti

    Larsbotti Ihhahhaa!

    Vs: e-tec 800r

    Tuossa öljy hommassa on se jännä, että ohjekirja sanoo että semi-synteettinen ja kelkan sarvissa oli ollu lappu että täys-synteettinen. Ite oon ajatellu asian niin että jos on rahaa ostaa uus kelekka niin pitäs olla rahaa ostaa siihen tuota täys-synteettistäöljyä. Tokihan varmaan parempaankin öljyä on. Mutta oon käsittäny että jos ei käytä brp:n öljyjä niin takuu ei korvaa jos kilahtaa. ::)

    Oon ajanu tuolla omalla tötteröllä nyt noin 260km ja 10,5h ja kun käytin ensihuollossa niin sanovat että 46% sisäänajosta on vielä jäljellä.
     
  14. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: e-tec 800r

    Joo mie kans väitän ettei se sisäänajo moodi 250 kilometrisä oo minnekkään lähteny.. Ite ajanu 380 kilsaa yli 120 litraa löpöä ja reilu kaks säiliöllistä öljyä,tunteja miten lie ja ei oo lähteny rajottimet vielä mihinkään... Vetua kyllä on mut...nii ::)
     
  15. @stro

    @stro Polaris 800 RMK Assault -12

    Vs: e-tec 800r

    Itekku hain Reinon kotia, niin sen sarvessa oli tuo samainen lappu. Mutta kuvassa oli se musta pänikkä. Myyjä sanoi mulle kuitenkin että maahantuojalta tullu vasta tämmöiset ohjeet että sillä keltasella pitäs kruisailla. Varmasti on monia muitakin hyviä öljyjä ja varmasti parempiakin, mutta kuten sanoin omalta kohdaltani "näillä mennään"
     
  16. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: e-tec 800r

    ;D ;D ;D

    No eikö se kannattas ajjaa niilä paremmilla öljyilä?

    Vai meinaakko että jos ja KUN se kilahtaa nii ne alaka huolosa analisoimaan tonkasta vielä öliykki että mitä sille o syötetty?
     
  17. JariTapani

    JariTapani Guest

    Vs: e-tec 800r

    En mie tiiä, mutta tuo virstanpylväs ku ylitty ni ei oo yskiny, eikä öllöttäny, eikä pätkiny.
     
  18. kakkis

    kakkis Titanic

    Vs: e-tec 800r

    totta se rikki on... ;D
     
  19. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: e-tec 800r

    joo se pätkiminen 6000-7000rpm tasakaasulla loppuu 250-300km mutta 500 jälkeen se alkaa pelaamaan ku ihmismieli !

    ja vetoja on kyllä sen verran että tuollahan saattaa sattua vahinko ;D
     
  20. @stro

    @stro Polaris 800 RMK Assault -12

    Vs: e-tec 800r

    No en ihmettelis yhtään vaikka analisoisivatki ;D
     

Suosittele tätä sivua