Öljynvaihto Diamond drive

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä M.K, 8/10/06.

  1. heikki aikio

    heikki aikio Guest

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    aja sodankylän kautta löytyy purkki hyllystä tai kittilän catti liikkeestä( soita tuonne ja kysy )
     
  2. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    Ameriikan voorumilla oli muutamia, jotka käyttivät 75-90 tuolla, ei ATF. Itse kyllä laitoin mirrin omaa öljyä, kun sitä oli saatavilla. Tosin mirrin oma öljy on melko litkua verrattuna 75-90, niin oisko 75-90 jopa liiankin paksua.
     
  3. Dynamo

    Dynamo Well-Known Member

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    Onkos meidän foorumilaiset laitelleet DD:n sisään muutakuin Catin ACT ölppää ja millä menestyksellä??
     
  4. Dynamo

    Dynamo Well-Known Member

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    Eikö juuri kukhan??? :eek:
     
  5. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    Ei kukhaan uskalla tunnustaa ;D
     
  6. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    Itellä menee se pikku purkki sitä öljyä. Maksaa vissiin kympin tai jotaki? Ei oo tullu lähettyä sitte sooloileen sen öljyn kans... ko ei oo menekkiä niin paljoa :)
     
  7. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    Oon tullu käytettyä muitakin öljyjä kun ei tältä kylältä sitä mistään saa.

    Muistelisin et jotain sae 80 luokkaa lähellä se ois ollu se catin oma, mut nyt en muista yhtään varmasti... No joka tapauksessa hyvin on vanhemman malliset DD:t kestäny muillakin öljyillä.
     
  8. lateksi

    lateksi Well-Known Member

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    minä oon käyttäny mobilin täys synteettistä vetopyörästö ölppää (shc,sae75w-90) ja kyllähän tuo on läjässä pysyny.
     
  9. Muus

    Muus mxz 550 -07, Skandic 550 WT

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    1. Jees otin tuossa ja vaihdoin öljyt tuonne DD:hen. Itse ainakin koin helpoksi siten, että ajoin öljyt kuumaksi ja sitten vain proppu pois. Kun loppui valumasta, pyöritteli vähän telaa ja kallisti kelkan eri asentoon. Varmaan suurin osa tuli pois. Kelkka kyljelleen ja purkki sisään.

    2. Kuinka tiheään olette vaihdelleet noita öljyjä. Nyt itsellä oli selvästi liian pitkä vaihtoväli, oli sen verran harmaat öljyt. Siitä kohtaan kolme.

    3. Oli yllätys kun valutti öljyt pois pulkasta. Paikalliselta Kuusamolaiselta AC myyjältä hain öljyt niin myi 4 purkkia eli 12 oz ja tuumasi, että summassa sinne vaan kaikki, niin oikea öljymäärä. No itsellä tuo F6 -05, niin sinnehän meni kokonainen 3 oz. Tästä öljymäärästä johtuenkin taidan seuraavan stintin jättää todella lyhyeksi, niin toimii samalla sinä huuhteluna. Onpahan nyt öljyä mistä vaihtaa...
     
  10. clown

    clown Well-Known Member

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    Kerran vuodessa ajokauden jälkeen ennen seuraavaa ajokautta.
     
  11. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    2004-2006 pakiton DD = 3oz
    2007-2008 pakillinen DD = 12oz
    2009-eteenpäin (konepakki) DD = 15oz
     
  12. Lainetti

    Lainetti New Member

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    Mä olen nyt tän asian kanssa niin ulapalla että viittisikö joku tehdä kunnolliset ohjeet miten ne öljyt vaihdetaan -05 f5seen? ???
     
  13. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    Kakkosvari irti, telaston puolelta pohjaproppu irti -> öljy tulee pihalle, kannattaa tehdä vaikka puolen litran limupullosta ratti mihin keräät ne.

    Kakkosvarin alta löytyy muistaakseni täyttöroppu irti ja uudet ölpät sisään. Helpoin kaataa pikkupullosta kun kaataa kelkan niin että varin puoli on ylhäällä.

    Näin oli ainakin F7 -06.
     
  14. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    2005 mallissa vaihdetaan telatunnelin puolelta on roppu mistä otetaan öljyt pois ja samasta ropusta laitetaan öljyt
     
  15. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: Öljynvaihto Diamond drive

    2005 mallissa vaihdetaan telatunnelin puolelta on roppu mistä otetaan öljyt pois ja samasta ropusta laitetaan öljyt
     

Suosittele tätä sivua