Öljypumpun säätö?

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä polle., 11/11/07.

  1. polle.

    polle. Ski-doo mxz 600ho sdi -05.

    Elikkä sain kiilakopan niputettua kasaa ja nyt sitte säätämään öljypumppua. Eli mitenkä tuo sääjetään kohilleen? mikä on vakio asento lasketaanko se sitte vaikka kierteistä. eli monta kierrettä teillä on säätöruuvien alapuolella?
    Ps. myynnissä vink vink
     
  2. enduro-99

    enduro-99 Well-Known Member

    khyl sielä merkit luulis olevan
     
  3. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Sillon ku kaasu on tyhjäkäyntiasennossa niin pumpun varressa ja rungossa olevat merkit pitäs olla kohakkain.
    Tyhjäkäynti pitää silloin tietty olla oikein säädetty.
     
  4. polle.

    polle. Ski-doo mxz 600ho sdi -05.

    joo pitääpä kokeilla. kuinka paljon ketjukoppaan pannaan ölppää ja minkälaista litkua.
     
  5. PRO XR 440

    PRO XR 440 Storm 819,092

    Vaihteistoöljyä.. 80w-90...(saa olla täys synteettistäkin) ;) Niin, sulla ei taida olla tuossa sun kelekas mittatikkua, vai?? Noh, kun ½ litraa kaadat ni kyllä piisaa!! Se on pääasia että alaratas ui siellä öljyssä jne. Tarkista sit samalla ketjun kireys!!!!
     
  6. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Jaa että puoli litraa?
    Voipii alkaa stefat vuotamaan tuommosella määrällä ainaki vanhemmassa ketjukotelossa jossa oikea öljymäärä on vähän vajaa desin (0,89cc)
    Siinä uudemmassa jossa on mittatikku tilavuus on 266cc.

    Vaihteistoöljyä sinne tosiaan voi kaataa ja mieluummin sitä synteettistä.
    Itellä atf:ää kun on pakkasella notkeampaa.
     
  7. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Minä laitoin laakerivassusta ja atf:stä tehyn sekotuksen ku kansi niin mutkalla että mitkään lirut ei sisällä pysy ;D
     
  8. PRO XR 440

    PRO XR 440 Storm 819,092

    Noh, tuleepi öljyraja esille kun ylimääräset vuotaa sefasta pihalle.. ;)
     
  9. Pauk-ku

    Pauk-ku Kelkka tuli ja meni..

    Kuvat olis kyllä todella hyviä
     
  10. AnttiT

    AnttiT Well-Known Member

    Eikö sillä ole mitään merkitystä et onko ne viivat sitte kohillaan täyskaasulla. Itellä nimittäin on viiva sekä tyhjäkäynnillä että täyskaasulla. Nyt olen laittanu viivat kohilleen täyskaasulla, jolloin tyhjäkäynnillä viivat ei ole kohdakkain. Eli onko se nytte väärin sääjetty.
     
  11. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Ainaki tuohon vanhempaan viissataseen mikä Patikkohakkurilla on, anto tuo Clymerin korjausopus tuommosen ohjeen.
    En oo jaksanu joka mallin kohilta kattoa onko kaikissa samanlailla.
     
  12. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Meneekö se sen viivan ala vai ylä puolelle? Ite olen aina säätäny tyhjäkäynnin mukaan. Joissakin olen nähnyt kolmekin viivaa, "täysi" kaasu tyhjäkäynti ja sellanen jonne se menee kun vaijjeri on irti. Kun se on irti niin saa täyden voitelun vaikka kiekat olisi mitkä.
     
  13. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    laitoin xc:n xr:n kaasukahvan ja pikkasen näyttä olevan liike pienempi kuin alkuperäisen.
    kurkut aukee kokonaan mutta tuorevoitelun vipu jää jonkun verran vajaaksi alkuperäisestä.
    voiko tuota säätää ja jos niin miten? kiitos :)
     

Suosittele tätä sivua