-07 / -08 Lynx ja S-D tangon korotuspalat

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Catiska, 8/10/07.

  1. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Mistä näihin tuoreempiin Bonban tekeleisiin saisi pari - kolme tuumaa korkeamman korotuspalan? Joka putiikki tarjoaa vain sitä vanhan mallista, joka ei todellakaan käy. Entä, kuka muistaa paljonko vakio letkuilla/piuhoilla voi korottaa Lynssissä?
     
  2. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    osta 440 ski-doon tai sit xr-s summitin palikka niin alkaa oleen korkeutta
     
  3. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    katoppas tuolta osamyyntijutusta
    siellä joku alumiinin sorvaaja kauppas erikokosia korotuspaloja
    en nyt muista mikä oli tyypin nimi mutta ite ostin semmoset kalikat ja oli siistii jälkeä ja sopivat hyvin tuumaa korkeemmat kun re:n orggikset
    letkut ja vaijerit kyllä piisaa ihan hyvin

    tai vedä itte laikalla latikasta siivut ja heppaa kiinni ;D

    ähä per... löysinpäs sen Nettivaraosa Id:430232 [email protected] 040 5821307
    tollanen kaveri niitä trokas sillo en tiijä onko enää mut kysyppä :p
     
  4. €ncore

    €ncore Lynx Rave RE 600 HO -07, KTM EXC 125 -03

    Ainakin toi 440:sen pari tuumaa korkiampi meni heittämällä paikalleen RE:hen ja miksei menisi, kun 440:sessä identtiset osat. Summitin pala on jo aika hurjan kokoinen.

    PS: vakio korokepala kaupan ;)
     
  5. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    6" Palat meni ainakin RE.hen heittämällä, eikä tehnyt edes tiukkaa kaasuvaijerin ja jarruletkun kanssa.
     
  6. stm

    stm Well-Known Member

    Korkeus 180mm 8)

    ps. Jos jonku tarvii tietää. Menee ainaki 07 440 reviin ilman mitään mutinoita.
     
  7. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Kiitos kaikille vastauksista. Pitää siis hommata se 440-mallin korokepala.
     
  8. SixSixOne

    SixSixOne Well-Known Member

    Lisätään oma setuppi, joka alkaa olla jo lähellä maksimia vakiojarruletkun pituuden puolesta. Kokonaiskorotus RE:ssä 7,6" ja tanko vähän leveämpi kuin vakio (32"). Tuossa täytyi jarruletku pujotella uudestaan että menee suorinta reittiä. Tuo onnistuu pujotella juuri ja juuri ilman letkun irrotusta kahvan kans, jolloin ei tarvi ilmata jarrua. Nyt jarrun saa kaliberin ja kahvan ruuvien irroittamisen jälkeen nostettua pois ilman että letku jää minkään johdon tai runkopalkin taakse.
    Kannattaa myös muistaa että letku tulee kireimmilleen kun ohjaus on vasemmalla ääriasennossa.

    edit: Vakioletkun pituus aika tarkalleen 85cm.
     
  9. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Hitsi että on korotuspalan saaminen vaikeaa meilläpäin :mad:

    Paikallinen S-D kauppias sanoi hinnaksi 260,- (S-D X-RS vakiopala) sai siis todellakin jäädä. Lynx kauppiaan myyjä kertoi suoraan, ettei häntä kiinnosta paskaakaan myydä näihin varaosia (olisin samalla tilannut yhden osan). Siispä toiseen naapurikaupunkiin. Yhtä innokasta väkeä etsimään sitä korotuspalaa hinnastosta. Netistä olen koettanut (Suomesta ) löytää sopivaa, mutta tahtoo olla vain niitä vanhan mallisia. Eikä mitenkään viitsisi moista nikaletta alkaa tilaamaan jostain maailman ääristä.
     
  10. juhve

    juhve SKI-DOO mxz 600 etec irondog 2021

    Aika suolaselta kuulostaa hinta jos toi oli euroissa Vai oliko myyjällä menny eurot ja markat sekasin .Muistaakseni 07 summitin korokepalan hinta ois ollut n,80e
     
  11. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    No niinpä. Katselin tarvikeluettelosta hintoja, siellä ne oli 80,- luokkaa. Mistä lie repäisi myyjä moisen hinnan. No, kaveri lupasi jyrsiä viikonloppuna työpaikallaan minulle korokepalan...
     
  12. stm

    stm Well-Known Member

    P*skua sulle on syötetty ja mahoton. Ei kait net myyjät voi oikeasti olla tuommosia! ???

    Alle 90/100 egeä ne on kaikki bomban palikat.

    E: Ja miksi niillä ei kiinnosta myydä niitä ::)
     
  13. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Syy siihen, ettei kiinnosta myydä on se, että heillä on ennestään/vanhastaan kaksi merkkiä eikä innostaisi ottaa vaivoikseen opetella vielä kolmannen merkin koukeroita. Sitten siellä missä tuo ufo-hinta annettiin, ei ole oikein ketään kuka edes kelkkailisi, eli myyvät kelkkoja vain jos joku ostaa sellaisen moottorisahan kylkiäiseksi. Kolmas puoti taas keskittyy tähän aikaan vuodesta enemmänkin veneisiin. Tosin, enpä sieltä ole koskaan saanut luvattua kelkkatarjoustakaan, kun sellaista olen ollut vaihtamassa. Pitäisi kait olla itse aktiivisempi ostaja, eli jaksaa hoputtaa myyjää ja kysellä, kysellä ja vielä kysellä hintojen perään... En vain jaksa moista, pyydän tarjoukset, keskustelen parhaiden kanssa ja ostan sen kelkan. Monesti hitaimmat myyjät vasta suunnittelee tekevänsä tarjouksen kun nopeimmat on jo toimittaneet minulle kelkan/osan.
     
  14. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks


    ...tai sit ne ei vaan halua myydä sulle :-\ kauppiashan myy/tarjoo niille joille haluaa ja jos sanoo jonku ufohinnan niin saattaapi ajatella että jos tuon maksaa ni sitte myyn ::)
     
  15. €ncore

    €ncore Lynx Rave RE 600 HO -07, KTM EXC 125 -03

    Ihme kauppiaita teillä, jos voi yhtään mainostaa, niin Kempeleen Ojan Raudassa on ainakin saanu aina ne varaosat mitä itse on Lynxiin tarvinnu.
    Lynxin 440:sen korotuspalan osanumero on 605354861 ja ovh 76€.
     
  16. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Kauppiashan itse voi toki tehdä/hinnoitella miten ja kelle haluaa, mutta nämä on vain ihan perus varaosamyyjiä... Eli, ei pitäisi olla varaa valita ostajia. Etenkin, kun olen kolmen vuoden sisään ostanut neljä kelkkaa ja niistä kolme on ollut uusia... Taas ensi syksynä kelkkaa vaihtaessani kyllä muistan, mistä olen palvelua saanut, mistä en.

    No, se korokepala-asia on kyllä jo kunnossa, vielä pitäisi saada niitä Ski-Doon piikkisuojia yksi kappale, kuulemma tällä viikolla varmistuu varusteiden myyntihinnat, eli sen jälkeen kait ainakin Imatran kauppiaan kanssa pääsen kauppoja hieromaan. Toiset paikalliset jätän suosiolla väliin.
     
  17. potter78

    potter78 Guest

    Vs: -07 / -08 Lynx ja S-D tangon korotuspalat

    Nyt haussa Lynx 600sdi.n vm2007. Tangon 3 tuumainen korokepala??? Tuolta Bling Factoryltä löysin jotain... Onko kokemuksia ???
     
  18. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: -07 / -08 Lynx ja S-D tangon korotuspalat

    Hyvä firma, priima tavara ja nopea toimitus. Ei voi moittia. Jos muualta haluaa niin noitahan on pilvin pimein maailma pullollaan.
     

Suosittele tätä sivua