500 SRX -00

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Zyykka, 16/2/06.

  1. Zyykka

    Zyykka Member

    Tommonen olis tyrkyllä. Vinkkejä, mitä pitäs katsoa sillä silmällä. Ajettu n. 4000 km. Kiitos!
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Kysy, onko siitä vaihdettu männät? Alkuperäisissä tuotantovirhe, männänrenkaan lukkotappi painuu mäntään ja renkaiden sauma kääntyy pakoaukon kohdalle, ja sitte kuuluu iso POX. Tarkasta myös alustasta etu- ja takapukin eheys.
     
  3. Miro_T

    Miro_T Well-Known Member

    eikös tuo männänrenkaan lukkotapin ongelma ollut v-maxin ajoilta?
     
  4. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Ei ku näissä SXrssä, 00-mallissa on sitä vikaa.
     
  5. Miro_T

    Miro_T Well-Known Member

    ja ensimmäisissä risukeula v-maxeissa..
     
  6. janppa

    janppa Guest

    Osta pois, jos hinta ei oo paha! Ja jos tuossa tosiaankin on Öhlinsit alla, niin kannattaa niistä vaikka vähän extraa maksaakin.
     
  7. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Osta pois vaan, Öhlärit on siinä iso plussa.
     
  8. TripleMax

    TripleMax Yamaha V-Max 700

    Mihin kastiin iskareissa rankataan Engans:sin kepit ? Kyselin maksiin telastoon parempia iskareita nuiden öljypumppujen tilalle niin edullisimmat olisivat nuo Enganssit. Motormanilla Oulussa kaikki varastossa olevat öhlärit puoleenhintaan, vaan eipä ollu telastoon passaavia hyllyssä. WP:tä näyttäisi nuissa jammuissa olevan melko paljon laitettu alle.
     
  9. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Re: 500 SXR -00

    No ei se tietty yllä ihan Öhlärin ja WPn vertaisiksi vaikkakin Öhläri koko puljun omistaaki, mutta ihan hyvä peruskaasu se on ja myös huollettava. Eli ei muutaku sellaset alle, aina ne nuo litkut hakkaa. Minkälaista hintaa pitivät noilla??
     
  10. TripleMax

    TripleMax Yamaha V-Max 700

    Mulla on töissä lapulla se Enganssien hinta ylhäällä, mutta muistaakseni joku 280 € / kpl. Kyb:it oli 315 €/ kpl. Keulaan Öhlinssit n. 600 € / pari ( ovh 1200 €).
     
  11. PKE

    PKE Well-Known Member

    Re: 500 SXR -00

    Siis omistaako Öhläri Enganssin? Minä olen tähän asti luullut, että Öhläriltä lähti muutama (?) suunnittelija käveleen, ja perustivat oman iskaritehtaan. Jotkut sanovat Engansseja lähes yhtä hyviksi kuin isoveljeään. Ja jopa ainakin jotkut osatkin ovat kait yhteensopivia? Oliskohan pikkusen kopioitu. ;)

    Mutta jos ovat edes muutamia kymppeja halvemmat kuin WP / Öhlins, niin kannattava ostos. Mutta nuo 600€/pari Öhlärit on kyllä kohtuulliset.
     
  12. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    No minun muistini mukaan näin olisi, voin toki olla väärässäki. Ja onhan tuota engansia tehty kelkkapuolella yhtä pitkään kuin Öhläriäki. Muistan kun isä-ukolla oli jo 80-luvulla engansin kaasuja SRVssä ja Excitereissä. Etupumputkin oli väriltään mustat.
     
  13. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Kyllä Enganssit on ihan toimivat.
    Hakkasi ainakin Venturessa alkuperäiset mennen tullen. :D
    Ovat muuten telaston iskarit myynnissä tuolla myyntipuolella, kun tuli vaihdettua kalustoa :)
     
  14. tommy_84

    tommy_84 Active Member

    Kato tarkkaan se etupukin kunto sillä allekirjoittanut jäi sunnuntaina reitin varrelle sen petettyä :mad: Oli vahvistettu ja silti petti mut eristä kohtaa vaa mistä yleensä pettää....
     
  15. janppa

    janppa Guest

    Sorry OT, mutta sattuukohan Engansilla olemaan kotisivuja? Meikäläinen ei nääs löytäny tuolla erehtymättömällä googlella..
    Näkis vähän millasia pumppuja siellä on tarjolla, kun Duellin kuvastossa ei kuvia oo.
     
  16. Tike

    Tike Doo 600 SDI

  17. TripleMax

    TripleMax Yamaha V-Max 700

    Mulla oli kans hakusessa Vmaxin telaston iskarit ja kyselin iskarinhuoltopaikoista nuista engansseista niin tuli vähän semmosta kommenttia, että ei kannattais laittaa kyseistä merkkiä. Tiiä sitte, takapukkiin hommasin öhlinssin ja etupukkiin pitäs löytää WP 46 jostain. Sain tuon öhlärin melkein samaan hintaan ku mitä enganssi olis maksanu.
     
  18. bebe

    bebe Lynx RE 600R 2019

    Ostin kyseisen kelkan. Ajettu 3700km. Männät vakiot. Kannattaako siis kone levittää kesällä välttääkseen tyyppivian (männän tapin sokka lähtee irti). :eek:
     
  19. heikki66

    heikki66 Yamaha RX Warrior -06

    Männäntapin sokka?? Kyllä se kestosuosikkivika noissa on semmoinen, että männänrenkaan lukitustappi painuu sisään ja sitten kun rengas pyörähtää pakoaukon kohdalle, niin...

    Mutta kai sillä 5000km uskaltaa ajaa ennen mäntienvaihtoa.
     
  20. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Mulla oli 10 tkm ajettu ja alkup männillä... tais käyä tuuri ;) ;)
     

Suosittele tätä sivua