600 XP Etekistä kokemuksia

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Jukka, 13/3/09.

  1. Ju$$1

    Ju$$1 X-RS + RS -12

    Körö körö kirkkoon, papin muorin penkkiin, ruskealla ruunalla, valkealla... Sen verran sanon tuosta ekotykkien kulutuksesta. :-X

    Ei sitten herneitä.
     
  2. Jukka

    Jukka Well-Known Member

    Viimeviikolla tuli yhtenä päivänä köröteltyä 173 km jonka jälkeen tankkiin sopi 20,5 litraa.
    Seuraavana päivänä en sitten enään körötellytkään vaan yritin pitää kaasun mahdollisimman paljon pohjassa. Matkaa kerty 180 km ja sen jälkeen tankissa oli 31,7 litran vajaus.
    Eli kulutukset 11.8 ja 17,5 litraa sadalla. Olosuhteet olivat identtiset. Eli kyllä kaasun käytöllä on jonkinmoinen vaikutus kulutukseen.
     
  3. Ju$$1

    Ju$$1 X-RS + RS -12

    Kyllä sillä kaasun käytöllä tosiaanki on merkitystä kulutukseen, mutta en tiiä mitä vikaa mulla ja kaveriporukalla on siinä kaasun käytössä ku meillä on kulutukset PIKKUSEN eri luokkaa. 8) Esimerkiksi tuo minun pulkan keskikulutus oli "pitkällä" päiväreissulla 18.4l/100km(ajettiin 820km kertarykäsyllä). Viime viikonloppuna pyörähin kaverin luona ja matkaa 60km mutkin, keskikulutuksen ollessa 30.4l/100km. Yhen kerran oon päässy tommoseen 15l kulutukseen ja sillon oli reitit peili jäällä ja porukassa muutama eläkeläinen. Sillon mentiin oikeesti hitaasti..
     
  4. Knato

    Knato Well-Known Member

    OT o´elevetti meleko tolokut kilometrit yhelle päivälle! :)
     
  5. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Ei kuulosta ihan normaalilta kulutukselta reittiajoon?

    Nyt selkis mullekin toi Jukan pieni kulutus! Ja se miks leviturneella porukan kaikki SDI vehkeetkää ei vieny paljoo ainetta ;)
     
  6. Ju$$1

    Ju$$1 X-RS + RS -12

    Mitähän se on sitten se "normaali" reittiajo..? Sitä on monesti ihmetelty.. ;D
     
  7. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Et ole yksin ihmettelemässä :D
    mutta, paha sitä on nyt lähteä määrittelemään, mutta itse en ainakaan keksi mitenkä sitä kaasua pitäis reittiajossa veivata, että saisin vastaavia lukemia ;D
    Viekö tein porukassa kaikki vehkeet noin paljo?
     
  8. Ju$$1

    Ju$$1 X-RS + RS -12

    Kutakuinki jos samaa tahtia ajellaan. Paitsi Lynx vie pari litraa enemmän :-X
     
  9. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Ja veteraanien pitää ajaa "korkki" auki , että saa 30ltr./100km. kulumaan.
     
  10. Tsaiga

    Tsaiga Member

    Rupes hämäämään noi etekin kulutuslukemat ja kyselin kulutuksia kaverilta joka ajoi etek-moottorisella kelkalla enskaa.
    Kisoissa häneltä oli mennyt keskimäärin 25 litraa/100km. Karstulassa kulutus oli ollut 20 litraa ja Giantissa 30.
     
  11. tuosar

    tuosar Team MiniZ

    yleensä E-Tec on kohtuu pienet kulutus lukemat!
    15l molemminpuolin..
    Ju$$in kulutuslukemista ei kannata välittää.. ;)

    mullon kaverilla ajoporukassa E-tec toki Lynssi,
    mutta en muista että yli 20l/100km olisi mennyt...reittiajossa...jne..
    jannu on kuitenki oikeasti ajomiehiä, (muuallakin kuin kahvipöytäkeskusteluissa)

    mun tuttavien E-tec:t on kestäny/toimineet aivan hyvin...
    koneen osalta: 1kpl isompia remontteja, 1kpl vähän pienempi remontti,
    ottaen huomioon paljonko niitä on myyty Skippa+Lynssi aika hyvin kuiteskin!!
    ja kuskit ite on olleet tyytyväisiä; mikä taitaa olla tärkeintä!!
     
  12. Ju$$1

    Ju$$1 X-RS + RS -12

    Joo ei kannata "kirkossa kuuluttaa". Sanonpahan vaan että minun ajolla se tuon verran syö ja moni pääsee REILUSTI vähemmällä.. ;D
     
  13. s60power

    s60power Well-Known Member

    kaverillani on e-tekki lynx ja itelläni xp sdi -08. ajeltiin viiteen päivään 1100 km, e-tek lynxin kulutus 25l sataselle ja itelläni xp sdi 20,3l sataselle ja ajoin edellä joka päivänä.
    reitti oli sekalaista, välillä lentokenttää ja välillä patikon hakkausta. alkutalvesta lynen kulutus oli 15-20l sataselle patikon hakkauksessa ja metsäautoteillä.
    vaikuttas siltä et e-tekissä on kartta sellanen et ku mennään urku auki ni vie enemmän ku sdi. koska tuo viiden päivän setti vedettiin levin maisemissa ja siellä oli
    sitä lentokentää välillä aika pitkästi.
     

Suosittele tätä sivua