700xc röpöttää alhaalta

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Karrppa, 18/1/09.

  1. Karrppa

    Karrppa ockelbo 300

    Haulla löyty miljoona vastaavaa topiccia mut missään ei oikein vikaan löytyny vastausta. Elikkä tuo kelkkaa röpöttää alakierroksilla ja saa kaasua pumpata että ylhäällä herää. Vedot tuntuvat tulevan siinä 6-7 tuhannen kierroksen paikkeilla. Mistä vikaa kannattais lähteä hakemaan? Vaikuttaako vuotava pakoputki tuohon mitenkään. Tosin teki samaa ennen putken repeämistä. Todella veemäinen varsinkin umpisessa kikkailussa kun meinaa hyytyä. Hieman tuntu parantuvan kun tulppia putsaili ja isonsi kärkiväliä ::)

    Toinen kysymys: kelkasta on poistettu tuoreöljyvoitelu systeemi niin oisko viisainta laittaa voitelu takasi vai onko haittaa prosentti bensan käytöstä suoraan tankkiin?
     
  2. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    v**tusaapas kirjotin pitkän postin ja sitte foorumi lagas ja tuhos koko eepoksen JEE  :-X

    noni:

    Putki takas tiviiks ennenkö kantsii yrittää muuta

    Minkä väriset tulpat?

    Pääasuuttimet? 180-195 ja neula keskikolossa turvallinen, ja on varaa pienentääkki

    Tyhjärit? jokku 30 38 ok..

    Ilmaruuvi, 1,5 jopa 2 kiekkaa ja paranee se turina

    Mikkä tulpat sulla on, esm. NGK BR9ES on kohillaan

    Vartsun kunto.. uhkaavasti samoja oireita ku mulla oli ja parani kytkimen huollolla... kuoleentunutta varin jousta saa ensiavustettua vähäsen ku vääntää sen kiriälle..

    Ilmanputsariboksi ja se verkkosuodatin.. ota suosiolla se outerwearin kangas käyttöön jos ei ole jo, ei sillä muuten pysty tuppuralumessa ajamaan ;)

    Mimmosilla öljyseoksilla oot ajanu?
     
  3. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Mikä vuosimalli?
    Eri vuosimalleissa on tehassääjöissä eri suuttimia ja ilmaruuvin asento.
    -99:ssä pääsuuttimet 185/190, ilmaruuvi 1 kierros auki kun taas -00:ssa on 190/195 ja ilmaruuvi 1,5 kierrosta auki.
    Omasta -99:stä väänsin tuon ilmaruuvin tuohon 1,5 kierrokseen ja se autto jonku verran, aiemmin oli just samaa ominaisuutta ettei meinannu lähtiä ennen ku jonku kerran oli käyttäny kaasua pohjassa että ylimääräset bensat palaa kampikammiosta.
    Nuo vakiosuuttimet on tarkotettu -12 aina kolmenkympin pakkasiin asti, lauhemmalle kelille sais olla kymppiä pienemmät kummallaki puolen.
    Vois kait tuoki auttaa mutten minä ainakaan jaksa alkaa vaihtelemaan, laiskuus iskeny näitten romujen kans :p
     
  4. Pasiala

    Pasiala Well-Known Member

    Tyhjäkäynti suuttimet vaihataa 35 ni paranee. Pääsuuttimet taitaa olla liian isot ko noin pelaa. mulla oli sama vika ko suuttimet oli liian isot ja neula liian ylhäällä.
     
  5. Karrppa

    Karrppa ockelbo 300

    Vuosimalli on -98 eli kiilakoppa. n. 4% bensaa olen käyttäny. Tulpat on ngk BR9ES ja maitokahvin ruskeat olivat. Täytynee ens töikse tuo putki joko hitsata tai hommata uus. Voisko olla änkkä tukkonen ja tuollaista aiheuttais? Pari kertaa ajaessa poksauttanu putkessa ja änkkä hyppää liitoksesta pois. Täytyy tarkemmin tutkia suuttimet kun saa putken kuosiin. Outwear ei ole vielä käytössä vaan toisessa kelkassa, pitänee sekin asennella tuohon 7satkuun. Minkälainen homma tuo kytkimen huolto on? Mitä maksaa esim vm-teamilla?
     
  6. Rave 600cc

    Rave 600cc Arctic Cat ZR 600 efi

    En tiiä pitääkö täsä mallisa olla noinki vahvat seokset, mutta kyllä tuo 4% aika paljolta kuulostaa. Yleisin taitaa olla se 2%. Paremmin tietävät korjatkoon!

    Edit: vissiin se 4% on sittenkin oikein kun hieman tarkistelin.
     
  7. matti

    matti XRS 600 -07

    XC500:ssa oli mulla täsmälleen sama ongelma viikko sitten. Syy: kantava imu. Olin säätänyt sen imun vaijerin oikein ja se pelas ok jonkin aikaa. Sitten se vaan alko kantamaan ja ihmettelin, kun kone heräs vasta 6000rpm jälkeen. Löysäsin vaijeria kunnolla, niin johan alko pelaamaan.
     
  8. Karrppa

    Karrppa ockelbo 300

    Nyt on taas kelkkaa hieman värkkäilty ja toimii jo huomattavasti paremmin. Outwear kangas käytössä, rmk:n putki ja uus varinhihna laitettu. Ryypyn vaijjereita löysäilin ja aavistuksen käynti parani. Neulojen sokat laitoin keskihahloon ja nyt ei röpöttele alhaalta juuri ollenkaa, olivat toisessa hahlossa. Näillä mennään tämä kevät ja kesällä joutaakin perehtyä kelkan toimintaan paremmin. Kiitoksia vastanneille avuista.
     

Suosittele tätä sivua