"Aihio"

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä Lynkytti, 4/2/09.

  1. Lynkytti

    Lynkytti Lynx 320

    Tässäpä olis muutama kuva kohtuukuntosesta 320-lynxistä. oon tässä vaan miettiny että onko tää matala jatkomalli (Lueskellut teo lehtimäen sivustoo). mitäpä ootte mieltä :p

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ainaski tässä on semmonen joustava jatko tuossa perässä. eikä vaikuta jälkiasennukseltakaan ku runko jatkuu tarakan ali roiskeläpälle asti... voihan tää silti olla ihan perus 320-mallliki. ei vaan näin alottelijana oo oikein silmää näille...

    sitte kyssäri maton kireydestä. vähä meinaa hyppiä nuo vetorattaat( melko uudet ) elikkä varmaan pitäs kiristää mattoo mut miten paljo? matto on melko vanha ja rispaantunu elikkä ei varmaan liika tiukallekkaan kärsi laittaa ettei nasaha poikki....
    [​IMG]
    [​IMG]

    tarkotus olis kesemällä laittaa kelkka osiks ja entistää vimosen päälle... lähtökohta ei ainakaan oo pahimmasta päästä ;D
     
  2. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Kiristele vähän kerrallaan kunnes ylihyppiminen loppuu.
     
  3. Lynkytti

    Lynkytti Lynx 320

    ok. täytyy koettaa....
     
  4. challenger

    challenger challenger

    Jovain, matala malli on sellainen, missä istuin on suoraan rungon päällä. Korkessa mallissa on istuimen alla sellainen kotelo, työkalulaatikko.
    Tämän valmistusvuosi on 1975, kilven mukaan.
     
  5. Lynx 530

    Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Hyvän näköinen projekti. Saa hienon näköisen pienellä laitolla. :)
     
  6. challenger

    challenger challenger

    Vielä lisäisin senverran, että on ollut alunalkaen 290 cm matolla, ja on jatkettu myhemmin 375 cm matolle. Käytetty osittain Lynxin osia, ja jotain muutakin.
    Rungon loppupää on eri värinen, se kielii siitä, että se ei ole alkuperäinen. Lisäksi konekilvessä olisi 320 J
     
  7. Lynkytti

    Lynkytti Lynx 320

    :)
    Joo enpä hokannu katella sitä peräpäätä sillä sililmällä...
    jokatappauksessa siististi lisätty jatko! se tässä hämäski ku ei tyyppikilvessä ollu j-merkintää, en tosin löytäny mistään absolut samanlaista kuvatustakaan rakkineesta mut
    tavan 320 näytti muuten kovasti samalta... tuo vuosmalli ilmeisesti tullee kahesta eka kirjaimesta(57) peilattuna.

    Kelekka on kait muuten aika alkuperäiskunnossa, mitä nyt muutama pikkuosa pitäny tehhä uusiks. tekniikan virittelin timmiin tälle kauelle ku ol nii kova tuska päästä päristeleen että atomirojektille piti laittoo lykkäystä.

    männä vkl pijettiin muitten humujen kans pikku savarit... ol sen seihtämän ikävehettä jonossa uusin tais olla bravo mallin jammu (br-250) -82.
    on nää ikävehkeet vaan rautaa, otettiin semmonen kaheksan tunnin ajonautinto ympäri savonmuata ja pikkurempat matkan varrelle mausteeks nii ei elämä ennee paremmaks voi muuttua  ;D
    ol siinä muute paikkallisen huoltoasemapaarin väellä pikkasen erilaista katottavaa näitten porttikelekkojen sijasta hurrautettiin vanahuksilla pihhaan muutaman kunniakierrroksen kera. kostuumit ol tietysti vähä ajan hengen muksaija. ;D
    kuvia en kehtoo sattuneesta syystä lattailla tänne... tai pittää katella..

    että semmosta.

    ps. sei muuten ollu maton vetopyörät mitkä hyppi vaa ketju juoksi rattaan yli välleen. ol kiristinjousi kuolettunu nii ei antanu tarpeeks pänninkiä...
    lakkas pomppimasta ku vähän pännäsin jousta paremmaks.... matto kait saa olla nii löysällä ku huvittaa kuha ei vaan hyp vetopyörissä.... eipähä vanaha telaketju oo liika pahassa piinapenkissä
     
  8. hegron

    hegron Member

    Mulla on vastaava vm 76 kelkka 320J. Maton pituus 390cm. Sen uusin pari vuota sitten. Sun kelkassa näyttäis
    olevan kätevä kansi istuimessa tankin kohdalla. Minun kelkassa on joutuu tankatessa nostamaan koko penkin pois.
    Nämä ovat loistavia pelejä kulkemaan vaikeissa olosuhteissa. Olen käyttänyt kelkkaa latujen teossa joita teen työkseni.
    10 litran tankilla ajelee päivän. Ainoa ongelma jonka kanssa olen tapellut useasti on alkup. pakoputken huono kestävyys.
    Ne tuntuvat murtuvan tärinästä todella helposti.
     
  9. Stick

    Stick Guest

    Laitahan kuvaa tulemaan, hegron! :)
     
  10. Lynkytti

    Lynkytti Lynx 320

    Joo laitappa hegron kuvia niin piästään kattoon minkälainen se orkkis perä on! Ku ilmeisesti tossa minun rassissa on jäläkiasenteinen parin kelkan osista läjjäilty.... :eek:
     
  11. Lynkytti

    Lynkytti Lynx 320

    kyllä ummessa mennee. pittää vielä laittaa yhensortin "vuotsolaiset " niin mennään lentämällä. pakoputken kans ei oo ollu propleemia mut jos tullee niin pittää pyöräyttää rosterista uus. vaik pitäshän se näissä olla ehdottomasti orkkis!!! mistähän kohti se sitte murtuu jos on murtuakseen? voisit laittoo kuvan konehuoneestaki niin näkis onko samanlainen.
     
  12. hegron

    hegron Member

    Kyllä tuo peräpää on lähestulkoon 100% samanlainen kuin minun kelkassa. Pakoputken olen tehnyt uusiksi vastaavan kokoisesta
    henkilöauton vaimentimesta. Voin laittaa pari kuvaa kelkasta kunhan saan kuvatuksi.
     
  13. Lynkytti

    Lynkytti Lynx 320

    no jospa se perä on riipastu jostai 320j-mallista tähän tavan malliin. ;D
    ku tuo tyyppikilpi kyllä kertos että alunperin olis tavan 320-malli...
     

Suosittele tätä sivua