Ajohanska-topicci

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Kuitu, 11/1/06.

  1. Timo.A

    Timo.A Viper xtx

    tarkeneeko noilla neopreeni hanskoilla sitten ollenkaa vaikka -15 asteen pakkases ??
    vai olisiko hyvä olla käsisuojat vai auttaako ne kuinka paljon?
    kun pitäisi hommata uudet hanskat kun nyt on jotkun mp-asun waterproof hanskat tai jokku semmoset ja vähän kuluneet rikki kun on ollut nyt 3v. käytös ;D
     
  2. matti

    matti XRS 600 -07

    Mulla on nuo Sinisalon neopremet ja hyvät hanskat ne on lauhemmalla kelillä. Ehkä se -15 vielä menee jos kahvalämppärit pelaa ja ei tule viimaa sormille. Toisina hanskoina on jotkut Hästran lasketteluhanskat, joilla tarkenee kylmemmässä. Eilen ajelin jäällä ne kourassa kun oli yli 15 pakkasta.
     
  3. himotas

    himotas Well-Known Member

    itellä on scottin jotkin aikas ohuet neopreenit, niitä käytän lähinnä vain -8 asteessa. sit on scottin adventuret niillä jo tarkenee kovillakin pakkasilla kunhan on tupinlämppärit kunnossa. ja viimeisinä ja parhaiksi koettuna lähes AINA kädessä MP-asun viperit.
     
  4. znood

    znood Guest

    täälä on jotkut halvat sormikkaat joissa on kovikkeet etupuolella
    kylmälle kelille on Raiskin nahkatumput ... pärjää helpolla -30
     
  5. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    mulla on jotku sykon hanskat, ne on vahvistettu kämmenen ja peukalon kohalta ja veen pitävät pitäis olla, ennoo vielä kunnon pakkasilla päässy testaamaan.. ihan hyvän tuntoset kätöseen.
    tässä vielä kuva.. joo ja hinta oli tarjouksessa 25 euroa, eli melko halvat.
    [​IMG]
     
  6. BenZo

    BenZo Well-Known Member

    Itse olen Vipereihin ollut viime aikoina tosi pettynyt. :'( . Vanhat Viperit olivat lämpöiset ja vuori kesti paikoillaan, viime vuonna ostin uudet kun vanhat kuluivat puhki, mutta kas kummaa, ovatkin kylmät. Uusissa Vipereissani ei vuori kestä paikoillaan, vaan tulee ulos kun ottaa hanskat pois kätösestä, sormen päät alkaa palelemaan jo -5 asteessa jos ei ole lämppärit päällä. Sama ongelma myös emännän hanskoissa, jotka ostettu tammikuussa -08. Onkohan alettu oikomaan valmistuksen materiaalieissa tai työntasossa kustannusten noustessa ::)
     
  7. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    sellaisilla uusilla ski-doo hanskoilla ei kuulemma tarkene -20 pakkasella kun järvi pätkää oli jotain 15 kilsaa...
    itse en ole löytänyt sellaisia sormikkaita millä tarkenis kunnolla kinttaat ei tarvi olla kummoset niin jo tarkenee ja joillakin salomonin kinttailla mennään
     
  8. JariTapani

    JariTapani Guest

    tällaset hain eilen ku meni edelliset hukkaan.
    http://www.jofama.se/snowmobile_wear/product_details.php?id=8&cid=2
     
  9. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Kylmän kelin hanskoiksi hommasin MP-asun nitrot

    http://www.mp-asu.com/?sivu=index&nayta=tuotteet_moottorikelkka_fin&valinta=kelkkahanskatnitro

    Kohtuu hintaiset ja lämpimän oloiset.
     
  10. stm

    stm Well-Known Member

    Mitkä ohuet hanskat on todettu hyviksi nuitten rakkojen suhteen ??? Alkaa meneen järki nuitten omien hanskojen kanssa ku nahat lähtee vasemmastä kädestä joka v*tun reenissä.
     
  11. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Niin,

    Tälle talvelle löysin hanskat joihin olen aikusten oikiasti tyytyväinen:

    http://www.jofama.se/snowmobile_wear/product_details.php?lang=2&id=8&cid=2

    On just soppelin lämpimät ja istuvat erittäin hyvin tämmösiin lihakouriinki! Pito noissa on hiton hyvä ja molemmissa etusormissa on vissiin räkää varten semmoset raapat!
     
  12. aboli

    aboli Well-Known Member

    Mulla meni kädet viime talvena rakoille noilla MP-asun neopreeni hanskoilla. 100km ja käsi tässä kunnossa ;D
    Käväsin ostamassa Scotin neopreenit ja sen jälkeen ei ole rakkoja tullut yhtään. Passaa ainakin meikän kouraan nuo hanskat.
     
  13. JariTapani

    JariTapani Guest

    Edelliset oli näistä vanhempi malli ja ei omasta milestä perempia, joten piti ostella nämä uudet. Hieman eri kangasta näissä tuo kangaspuoli. Tuntus jopa kestävämmän oloselta. entisissä oli kämmenpuolella sitä silikonia mutta ne kyllä lähti eka ajojen jälkeen itestään jo huitskuikkaan. Räkäraapat molemmissa sormissa oikiastaan ainut huono puoli siinä mielessä ku nokka kohmeessa pakkasella ja vahingossa hipaset noilla ni tuntuu, että nenä irtoaa :D hermostuksissaanhan nuo tulee järsittyä pois kylläki :d
     
  14. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Joo,

    Tulee näköjään luettua aika huonosti näitä topikkeja... Mutta noi räkäraapat tosiaan on vaaralliset jos niitä ei muista, Ollilla meinas tulla ylimääränen halkio ku varomattomasti pyyhki kirsoa...
     
  15. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Mulla hanskat yleensä istuu vähän huonosti ko on pitkät sormet. Nyt mulla on nuo scottin neopreenit, mutta ne on aavistuksen isot ja sormista vähän lyhyet. Mitkä hanskat soppii hyvin pitkäsormiselle?
     
  16. peepeeasounli

    peepeeasounli Well-Known Member

    Onneks kuitenkin poikanen on pitkäsorminen eikä pitkäkyntinen ;D

    Eipä taija olla muuta vaihtoehtoa kun joko ostaa pykälää-paria suuremmat lapaset taikka kylymästi fiskarsseilla tempassa sormen päät lyhkäsemmäksi (joko hanskoista tai sormista).
     
  17. miqwe

    miqwe Xtrim ´14 pro-ACE

    Nyt on tullu muutaman kerran testattua noita IXS:n Pokka hanskoja (vuorelliset neopreenihanskat)

    Täytyypi sanoa, että hyvin ainakin istuvat minun kätheen ja rakkoja yms. ei ole tullut. Mukavasti pitoa on niissä ja ihan tunnokkaat ovat. Hanskat lämpimät ajaessakin, ei tarvi pahemmin piettää kahvalämppäreitä täysillä :). Tietenkin, jos tuulee sormille enemmän, tahtovat tuntua eka kylmiltä sormien välistä..
    Taukohanskoina toimivat ihan hyvin myös hieman kosteanakin.

    Miinusta se, että nuista sormista alkaa lähtemään nuo kumiset "suojat", jotka ovat vain liimalla kiinni. Eipä niillä mithään oikein teekkään..

    [​IMG]
     
  18. polle-positiivi

    polle-positiivi Well-Known Member

    itse itseäni toistelen :) eli onkos kellään kokemuksia??
     
  19. atm

    atm lynx rs

    Itellä on kanssa tuommoset. n.300km on käsissä olleet ja oon tykänny. Ei oo kädet kastunu taikka paleltunu.
     
  20. tarhill

    tarhill Well-Known Member

    Moro!

    Itellä kans nuo ixs:in pokka -sormikkaat ja istuu aika napakasti. Muutama viikko sitten kun sovittelin niin L-koko oli just sopiva vaan tuossa kun sitten tilailin ja toimituskin kävi oven takana niin olihan erituntoinen. Molempien käsien peukalot on kyllä jopa liiankin tiukat = puristaapi jonnin verran. Pitää koittaa käytellä noita muutenkin jos ne peukalot vähän venyis??
    Kokemusta ei ajohommista vielä ole mutta luulen että tarkenee, ainakin lämppärit päällä

    edittiä:
    Nyt ois ajokokemusta näistä ixs pokka lapasista...no ajotuntuma ihan ok, vaan märkänä / kosteana tuntuis että lähtee vuori liikeenteeseen eli ei hyvä, vielä ei ole lähtenyt mutta pelkäämpä että enemmän käytän jälkeen? Ja oikean käden peukalo on niin tiukka että meinaa palella nollakelissäkin (vaikka toimiva lämppäri päällä) kun ei veri kierrä?
     

Suosittele tätä sivua