Apuja kelkanostoon

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä ympyrä, 12/10/08.

  1. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Ensimmäistä kelkkaa olen katselemassa.

    Pari kiinnostavaa kohdetta olen löytänyt. 04 pro x2, jolla ajettu 4000 mailia. Mukaan tulisi uudet männät, sylinteriputket, ohjainraudat ...
    Pitääkö noilla maileilla jo tehdä koneremppa ja mitä se liikkeessä tehtynä maksaa?

    Toinen vaihtoehto on 06 fusion, jolla ajettu 2600 mailia.

    Hinnat ovat suunnilleen samanlaisia.

    Olen lukenut foorumista kummankin mallin tyyppivikoja yms. Tavoitteena saada varmatoiminen kelkka, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet. Laittakaahan kommentteja.
     
  2. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    pro x2 hyvä patikkohakkuri ainakin mitä oon koittanut ja tehoja on sopivasti,kelkka on vain vähän juoppo,liian isot vakio suuttimet.Kyllähän se koneremontti pitää tehä jossaki vaiheessa riippuu millon siihen on se tehty?Liikkeitten hintoja en tiedä kun ite tullu aina rassattua.Mutta eikö mikään muu merkki ole kiinnostanut?

    tuossa kumminki pro x2:sesta jotain. http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=630.0
     
  3. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Kyllähän muutkin merkit kiinnostaa. Samoihin hintoihin saa kuitenkin yleensä aika vanhoja kelkkoja, joiden ajoasento on liian jalat edellä omaan makuun. Olen ajanut uudella 550/600 skidoolla ja 2004 vuoden arctic cat F5:lla. F5:n ajoasento oli mielestäni huonompi patikossa. Budjetti on on 4000 euroa. Muutkin merkit kelpaa oikein hyvin.

    Löysin nettimotosta myös 2006 vuoden puhku lynxin, joka ois varmaan myös yksi hyvä vaihtoehto. Mulle ei tuo huipputeho merkkaa kovin paljon. Puhkulla tuli varmaan ajeltua syötteellä nopeammin patikkoa kuin nestekoneella. Puhku tuntui jotenkin kevyemmältä käsitellä
     
  4. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    millaiseen käyttöön tulee?
     
  5. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Reitillä rälläämiseen. Eli kai se täällä Oulun seudulla melkoista patikkoa on.

    Miten tuo kelkkojen huoltaminen? Kuinka pitkiä huoltovälit yleensä on ja mitä se noin suunnilleen maksaa liikkeessä tehtynä?
     
  6. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    äkkiä se ajoasennon muuttaa.ostaa vaikka koropalan ja silleen.F5 olisi hyvä ensikelkka.
     
  7. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Jääkö se penkki F5:sta liian alas jos laittaa koropalan tankoon vai seisaaltaanko sitä patikossa pitää kokoajan päästellä . Ainakin itestä tuntu ettei siitä f5:sta pääse enää penkistä ylös kun siihen on kerran asettunu. Voiskai sitä modata penkkiäkin samalla korkeammaksi. Kiitoksia vaan vinkeistä.
     
  8. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Päivittämällä sen penkin uudempaan äffän(-06?) penkkiin lähtee se mataluus ongelmakin. Jostaki purkaamoilta vois kysellä jos sattuis soppeli hintasia oleen
     
  9. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    ac  -05  440:nen oli ainakin mulle sairaan hyvä ;) suosittelen.
     
  10. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Eikö nuo 440:set vaadi aivan mielettömästi huoltoa? Itsellä tarkoitus olis ajella paljon ja roplata kelkkaa mahdollisimman vähän.
     
  11. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    no jaa ,kyllä itse ainakin tein PALJON enemmän remonttia zr 500-02 kun poroon,MINUN mielestä niissä ei ole muuta kun muistaa mäntiä vaihdella ja muistaa kun ajelee et mihin se on tehty.
     
  12. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    menee vähän kisu jutusteluks ;D

    ed. ei se 440 ole paha ainakin kaverilla pelas hyvin se,tietenki kaikkiin pitää tehä remonttia jne.Mutta tuo F5 ei olis paha vehe,niitä saa jo tosi edullisesti.itekki meinasin laittaa mut sitten laitoinki f6.
     
  13. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

  14. muumi prox

    muumi prox 600 rs

    mulla ois myytävänä polaris pro x 550 -04 ja ei oo ajettu kun 2500mailia ja on erittäin siistissä kunnossa ja on erittäin hyvä ajaa patikossa. mukaan tulee vielä pohjapanssari, uudet scotin tubet, J-koukut, kromikäsisuojat ja tietysti varahihna tulppia ja öljyy. eikä hintakaan ois paha ja jäis vielä rahaa vaikka varusteisiin ja pensaan ;D tuossa linkki ja uskallan sanoa että on netin siistein 550 pro x niin ulkoo kun konehuoneestakin ;)
    http://www.nettimoto.com/viewVehicl...geFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae+>>
     

Suosittele tätä sivua