BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Poikanen, 14/3/10.

  1. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Mitä helvettiä minä just luin?
     
  2. Lumisiipi

    Lumisiipi Lynx Boondocker 3900

    Pientä laajan koulufysiikan sovellusta :D Samantapaisiin aiheisiin törmäät esim. purjeveneen suunnittelussa.

    Hyvä kysymys kun miettii tuon käytännön merkitystä voisi olla, että paljonko sitä painoa on enemmän telastossa. Jos on vaikka 5 tai 10kg, niin onko sillä loppupeleissä miten iso vaikutus jos kelkan kokonaispaino on kuitenkin rutkasti päälle sen parisataa.
     
  3. Narza

    Narza Member

    Tuli vaam Mieleen kun tuttu meinasi että suurinpiirtein sama pinta osuu hankeen oliko kyseessä 146 Boondocker tai 155 Polaris. Koska toisessa matto 40, ja toisessa 38cm.

    Eri asia miten muuten kulkee hangessa.
     
  4. Remmi

    Remmi -18 Summit x kasipökä

    öö tuota ei yhessäkää dokkerissa ole 57 mattoa :D -14 lähtien on ollu flexedge matto
     
  5. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Niinkö kuvittelet? -14vm:ssa on eikä ole flexedge.

    Virallisesti vissiin 59mm mutta 57mm oikeasti maksimissaan. Silmämääräisesti melko iso ero saman ikäiseen fr:n jossa mitattuna noin 64mm.
     
    Viimeksi muokattu: 7/1/17
  6. Lumisiipi

    Lumisiipi Lynx Boondocker 3900

    Matto kasvoi karvaa 64 milliin jossain vaiheessa ja flexedge tuli kans mukaan joskus vähän myöhemmin mitä muistelen, olisko -16? Ainakin tuo -15 ohjekirja on kovasti sitä mieltä että virallisesti 59mm paitsi DS-malli ainoastaan.
     
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    57mm oikeasti. Ne 64mm matot on oikeasti sen 64mm. Eihän nuissa kauhea ero ole mutta tuntuu että paremmin on pehmeässä pitoa 64mm matolla.
     
  8. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Nyt ois kova kuume ja tarjous on vetämässä uudesta RE mallista. Mitä herrat on mieltä onko sijoituksen arvoinen kun vaihtoehtona mielessä pyörii 146 freeride.

    Enemmän varmaan tulee reittiä ajettua ja sit jotain tasamaa umpisia
     
  9. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Jos vähänkään enemmän reittiä niin sitten se re dockeri tai miksei 137" freeraidi..
     
  10. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Ei oikein vaikuta kahta 137" pitää samalla miehellä, jos vähä erillaiseen toisen vaihtas. Siitä tämä idea lähtikin.
     
  11. Akimatic

    Akimatic Well-Known Member

    Minä oon ainakin RE dokkeriin ollut tyytyväinen. Jos yhden kelkan aikoo laittaa jolla ajaa reittejä ja umpista ni on siihen hyvä kompromissi.
     
  12. Lumisiipi

    Lumisiipi Lynx Boondocker 3900

    Vähän mietin kans että mitä lisäarvoa 3700 mattoinen enää tuo kun nykysin näyttäs että tasamaan umpiset hoidettas jollain xtrim/renegadella 3500 matolla ja 44mm lapulla, mutta mikäpä siinä jos on kova kaluston tarve :)

    Tmotion-alusta varmaan avittas silloin jos päädyt johonkin ojaan kikkailemaan. Ja ehkä se 3700 matto on kuitenkin hauskempi silloin kun löytyy jostain oikeen syvää ja löysää puuteria, ellei peräti 3900 tai vähän pitemmät väkäset matossa? Muutaman kelkkailijan tunnen jotka enemmän metsää ja maastoa ajelee ilman että varmaan on ihmeempiä mäkiä sinänsä ja tuntuvat olevan mieltä että vähintään pitää olla pitkä matto... mutta voi olla että kelkkojen kehitys on jo menny ohi mielipiteistä, ja noi pitemmät laput pystyy mihin vaan...

    Älä maksa liikaa kun kohta varmaan tulee vielä jotain säihkympää? :D Joku 800 turbokone tms...
     
  13. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    No kelkkoja on ollut pitkästä lyhyeen ja tosiaan joku välimalli suorituskykyisellä alustalla on nyt hakusessa. Turhaa pitää kahta puhdasta pätkää vaikka ravessa onkin 51mm lapulla matto.

    Ja kyllä sinne oikeaan puuterin ja umpiseenkin tuolla mennään niin uskoisin että tuo välimallin segmentti hyvällä/patikkokykyisellä alustalla on just oikea valinta toiseksi kelkaksi.
     
  14. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Menee vähän aiheen vierestä mutta miten re käyttäytyy tuolla 51 matolla? Oma oli 44 lapulla ja oli vähän välimalli. Reitillä aavistuksen kulmikas ja ummella ei kuitenkaan oikei mihinkään menny.
     
  15. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Erittäin kulmikas ja repivä laite jossa pito ei lopu oikein kesken. Hauskaa sillä voi pitää vähä pehmeässäkin mutta reitillä ei kello tykkää hyvää noin karkeasta. Kävin kaverin xrs:llä vasta ajamassa niin oli ihanan sulava ja helppo käsitellä kun oli vakiomatolla.
     
  16. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Niinhän se on. Samassa ei saa kaikkea, vähän kompromisseja aina.
     
  17. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Jos ummella ajelee niin saa se olla tuo 3700 vähintään että on yhtään pitoja. Ei sekään mukava ole että vaikka tasaisella pääsee ihan kohtuudella niin ei ole ollenkaan pitoja ja joka ojan ylitykseen saa ottaa vauhtia. Tuohon 3700 kaipaisi hieman enemmän pitoa pehmeällä lumella mutta on tuohon vissiin varaa laittaa se 64mm lappu. 90cm keulalla tietysti. Oon ollut kyllä itse ihan tyytyväinen ja mielumnin otan tuon pps2 tällaiseen jokapaikan kelkkaan niin kestää keväällä hyppyyttää paremmin kuin t motionilla. Luulen että jos tähän laittaa vielä freeriden maton niin on varmaan melko kevyt ajettava kun ei nytkään raskas ole.
     
    Akimatic tykkää tästä.
  18. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Eikös tuossa RE mallissa tänä vuonna ole juurikin se 64mm matto jos nyt en ihan väärin ole ymmärtänyt..
     
  19. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    On kait. Puhuin nuista vintage vehkeistä äsken :D
     
  20. Remmi

    Remmi -18 Summit x kasipökä

    No virallisesti 59 ku niin se oon ilmotettu. Kyllä siinä DS mallissa flex matto oon ollu jo -14. Kaikissa muissa dokkereissa paitsi DS mallit on 64 matto ollu -16. DS sitte se 75
     

Suosittele tätä sivua