BoonDocker DS 850 E-TEC (2018->)

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Poikanen, 19/3/17.

  1. enduro-99

    enduro-99 Well-Known Member

    Täristään alko mullaki sillälaila ettei ummela kestäny kaasua pohjaan laittaa niin tärinä tuntu astinlauvoissa. Muutaman kilsan körröttelin kovaa jälkeä niin remmistä selkäpuoli irti. Vaihoin hihnan niin tärinä loppu. Aikasemmin sen hihnan vilkasin läpi kun se tärinä alko eikä siinä silloin äkkiseltään mitään näkyny.
     
  2. Joutoukko

    Joutoukko Stage 2 hardcore

    Pitääpä itelläki tutkia tuota remmiä vähän tarkemmin. Kattoin kyllä remmin kun se tärinä alko vaan näytti aivan uuelta kun ei 60kilometriä ole ees ajettu sillä:)
     
  3. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Kuullostaa kovin tutulta. Mulla se tuli silleen hiipien, alko 140km kohilla ja oli melko sietämätön 1100km kohalla. Kattoppa vetarin nokkia, että onko kuinka lysmällä?
    Mulla on teoria tuosta hommasta. Syyllinen tähän matto/vetari ongelmiin jokka esiintyy tärinänä on tuo pitkä jako ja pieni vetopyörä. Pitkällä jaolla ja pieni vetopyörä aiheuttaa sen että vetopyörän piikin vetopaine kasvaa niin korkeaksi ja se paine siirtyy sitte maton vetosolkeen. Aikansa ku se vetää niin maton puikko/solki alkaa myötämään vedon ollessa päällä mikä aiheuttaa sen että jako "venyy" ja seuraava vetopyörän hammas osuukin solkeen mikä taas aiheuttaa sen vetopyörän lysmääntymisen ja sitä kautta ylihyppimisen/ tärinän.
     
  4. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Saako olla utelias ja kysyä kenen tekemät rampit tilasit?
    Tuolla 150-250 jousella et tee yhtään mitään kunnon ramppien kanssa. Vertailuksi minulla on kytkimessä: Sled head racingin 990b2 rampit, Daltonin 150-380 jousi ja pivotissa 38mm+BRP 7mm (BJ:ltä tulossa tungsten painoja joiden avulla voin ajaa pelkällä 26-33mm pultilla). Kytkentä 3800rpm, peak rpm noin 8150 ja jatkuva 8000rpm. Näitä säätöjä/ramppeja uskallan suositella kaikille ja erityisesti Teamillä ajaville.

    Diablon kitissä BRPn tekemät about 200-400 ja 230-430 jouset joilla kytkennät ilmeisesti 3400 ja 3800.

    DJn kitissä Daltonin 150-380
     
    Viimeksi muokattu: 26/2/18
  5. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Tuommoset:http://bikemanperformance.com/bmp-goldstar-adjustable-ski-doo-850-e-tec-clutch-weights.html

    Pitää nyt kattoa miltä alkaa näyttämään, jousia kuitenkin helppo mulkata.
    Mikä helixi sulla on?
     
  6. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Ehdottomasti nuiden ramppien kanssa jäykempi jousi, kuin tuo 150-250. Maximi paino on kuitenkin 58grammaa ja melkein kaikki paino on rampin kärjessä.

    Mulla on Team tiedissa 66-62 0,33 helixi ja 160-260 jousi. Budjettiin kun saan määrärahoja, niin testiin tulee 73-61 0,46/ 73-63 0,46 helixi. Olen testannut useita helixejä ja muutamia jousia, mutta omasta valikoimasta tuo on ollut PersDynolla paras ja remmit kestää. Petikumit ei vaan kestä. :D
     
  7. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Huoliikohan näitä romuja keväällä kukaan ees vaihossa kun maine on mitä on? :D

    Kilpailijoilla aika mielenkiintoisia uutuuksia..
     
    Fudge tykkää tästä.
  8. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Markkinoiden paras kelkka tuolla pusikko rallissa. Itse en ainakaan harkitse edes vaihtoa tai myymistä. Oikeat hilut sinne vari ja kytkin osastolle ja moottorin kiinnitykset kuntoon ja päästää kuin lontoon sumuun.
     
    peruna. tykkää tästä.
  9. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Mä voin vaihtaa ens syksynä sun Lynxin mun 2015 RMK polleen ja maksan ihan reilusti väliäkin, jos haluat vaihtaa merkkiä "parempaan". Polle kelpaa ainakin vaihdossa, kun on parasta mitä rahalla saa. :D
     
  10. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    Niin tietenkin vähän mielipidekysymyksiä mikä näistä paras on.. ite en ainakaan summasesta tykännyt kun testasin:rolleyes:

    Ja niitä "oikeita" hiluja näihin vissiin on melko ahkerasti etitty tämä talvi, mutta liekkö siinä kukaan vielä täydellisesti onnistunu?
     
  11. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Onhan nuo saatu pelaan ainakin voimalinjan puolesta. Ainakin sen käsityksen saanu kun lueskellu. Se on minulle vähän epäselvää että kestääkö ne kumet vielä kunnolla. Ja eihän voimalinjaan edes yhtä ja oikeaa säätöä ole. Varmaan monenlaiset pelaa riittävän hyvin ja se on mistä tykkää.
     
  12. arzka-

    arzka- Well-Known Member

    Moottori kiini, teami paikalleen ja ajella menemään? Ei se niin vaikeaa ole.

    Ja en edelleenkään ole yhtäkään revennyttä/rikkinäistä kumia ole nähny vaikka yli 50 käyttänyt koneen irti?
     
    Viimeksi muokattu: 2/3/18
    zzracing ja Vonikka tykkäävät tästä.
  13. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    No joo vähän pitää provota välillä ku joutuu kotona möllöttämään ja vituttaa :D

    Siinä kumen kiinnikkeessä on semmonen tosi lapsellinen alumiinirikka mikä ei ollu oikein mitenkään kiinni ja tämä sitten repiää irti. Konevasaralla oli tähän joku patentti mikä sitten vissiin kestää, ehkä? Kokemuksia joille tämä laitettu?
     
    mikzar tykkää tästä.
  14. arzka-

    arzka- Well-Known Member

    Rs mallista spaceri siihen, niitä on paljon laitettu. Näitä ollut käytössä nyt useassa laitteessa ja pelkällä spacerillä kone ei liiku enää niin paljoa. Lisäksi ne rs kumit ympäriinsä niin pelaa.

    Edit: osa nro spacerille 512061287
     
    Viimeksi muokattu: 2/3/18
  15. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Summittiin on Konevasarassa laitettu viime vuona kone kiini ja ilman RS osia. 1800 km ja hyvin pelaa. Ei valittamista.
     
  16. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Niin se tais olla paksumpi muoviprikka kuin nuo Rs:n metalliset?
     
  17. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    En ole katellu. Ajellu vaan menemään :D Toisella puolen on kuiten sellanen vanhanliiton kumes...
     
  18. Joutoukko

    Joutoukko Stage 2 hardcore

    Tähänkin ongelmaan löydettiin tässä iltasella tutkiessa yksinkertanen vika. Oli helixiltä yksi pultti menny poikki ja loput 3 oli löysällä(?) Käytettiin kakkonen levällään ja laitettiin uus pultti paikalle ja jo vain pelaa niinkuin käkikello;)
     
    Tasala tykkää tästä.
  19. Korvenmies

    Korvenmies Well-Known Member

    Onko kaikille laitettu päivitys huollossa se 53 alaratas
     
  20. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Olikos tähän nyt sitten joku järkevä patentti tuohon ilmanottoon? Toiselta puolelta meshit repesi ja jotenki en haluais taipua tuohon heavyduty ilmanottoon, jota brp kauppaa vaatimattomaan hintaan. Mitä eroa tuolla heavydutyllä on muuten normaaliin?
     

Suosittele tätä sivua