Efi:stä kaasari vehkeeksi...

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä mielipuoli, 8/2/08.

  1. mielipuoli

    mielipuoli thanderi 900 iq600rr

    jois joku on joskus muuttanut indy 500 efin kaasarimalliksi nii kertokaapas että tarviiko sytkä puolella vaihtaa mitään osia vai toimiiko efin Boxilla ja muilla rojuilla?
     
  2. Kassikunkku

    Kassikunkku Well-Known Member

    Miksi ihmeessä haluat moisen muutoksen? Ei siihen ruiskuun niin isoa vikaa voi tulla ettei se toimisi. Meillä päin taas asennellaan mega squirttia vähän joka vehkeeseen. Eihän tuo ole isokaan homma jos hankit kaasarit, sytytyksen täydellisenä jostain purkaamo koneesta. Mutta lähinnä ihmettelen että miksi moinen.. Kyllä itse pitäisin ruiskuna kun on varmempi ja jopa ärhäkämpi.
     
  3. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Ookko XCR nyt ihan varma asiasta ;D
    Sen sata kertaa on itelläki käyny mielessä vaihtaa kaasareihin mutta sinnikkäästi yritän saada tuon ruiskun pelaamaan niinku se pitäs.

    Ainakin rxl toimii sillä efin boxilla, yks piuha muistaakseni jää yli.
    Sama ruiskuhan se on viissatasessaki niin kait se toimii.
    Bensapumpun impulssiletkulle joudut lohkoon tekemään paikan, mulla ainakin näkyy olevan paikka valmiina, tulppa vaan vaihtaa letkulähtöön.
     
  4. Kassikunkku

    Kassikunkku Well-Known Member

    No millaista ongelmaa niissä sitten pääosin esiintyy? Onko vika tuossa ecussa yleensä? Vai ihan käytetyissä komponenteissa suuttimien tai pumppujen suhteen?
     
  5. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Lähinnä se softa on jonku insinöörin alun suunnittelema, toimii jos toimii ja jos ei toimi niin silloin se ei todellakaan toimi.
    Hemmetin tarkka säädöistä ja bensankulutusta tuo ainakaan ei vähennä, nimim. 40l/100 km ::)
    Ihan eri asia nämä uudemmat mutta tuo vanha jecsin komponentteihin perustuva efi ei oo kyllä kehuja saanu.
     
  6. mielipuoli

    mielipuoli thanderi 900 iq600rr

    juu kaasarit ois pollessa paikalla ja nyt se lähtee käyntiin. muuttaminen oli kyllä kieltämättä helppo homma ja hintaa tuli 200ekeä. tosiaan sytkän osia ei tartte vaihtaa mitään. kyllä minä sain sellasen kuvan ku kyselin ruiskuista että ne on ihan haista paska vehkeitä. ruisku on nyt romu lootasa ja polle toimii.
     
  7. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Lahjota mulle se romuloota, tai edes kaasuläppä- ja imuilman lämpöanturi ::)
     
  8. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Romulootaa olen jo kysellyt.:) Tuosta bensankulutuksesta vähän oma raato söi viime talvena 23l/100km otanta 1000km. Tänä talvena on syöny vastaantulijatkin kun ei oo vissiin ihan kohillaan se TPS.
     

Suosittele tätä sivua