Ensihuolto?

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Firecatti, 24/1/06.

  1. Firecatti

    Firecatti Rave Re 800 -15

    Elikkä millonkahan mahtaa olla ensihuolto uudessa kelkassa (F6)? Eipä ole käyttöohjekirjassakaan mitään mainintaa.
    Ja meneeköhän takuu umpeen jos ei käytä ensihuollossa??
     
  2. RAVE RC 600 SDI

    RAVE RC 600 SDI Lynx Rave RE

    Takuu raukeaa ainankin jos jätät huollon väliin! :'(
     
  3. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Eipä näissä tietääkseni ole mitään maksullista/pakollista ensihuoltoa, eikä muitakaan pakollisia huoltoja, jotka täytyisi teettää huollossa. Kauden päätteeksi pitää kelkka käyttää huollossa tarkastettavana, mutta kausihuollon saa tehdä itse, niinkuin ohjekirjassakin sanotaan. Siellä on ohjeet ja maininta, että vie huoltoon jos omat taidot ei riitä huollon tekemiseen. Eli, ei rahastusta asiakkaan kustannuksella. Eihän näissä 2T-kelkoissa juuri huollettavaa edes ole. Telaston rasvaus, ohjauksen rasvaus, kireyksien tarkastuksia, nestemäärien tarkastuksia ja ketjukotelon öljynvaihto kauden päätteeksi. Minä vein omani huoltoon kauden päätteksi, hain sen syksyllä taas ajoon. olivat tehneet kausihuollon samalla, minulta kysymättä, mutta eipä kyllä paljoa maksanut, veloittivat vain vaihteistokotelon öljyn, 14,- ja antoivat kaksi Catin lippistä kaupanpäälle. Enkä ollut edes ostanut kelkkaa heiltä... Nämä huoltokustannukset on merkittävä kuluerä kaudessa jos ajaa vähänkään enemmän. Kaverini kelkassa on huoltoja niin tiheään, että hyvä kun ehtii pikku lenkkejä välissä ajaa, ja joka välissä rahastetaan. 400 km ensihuolto, 800 km seuraava, 1600 km seuraava javielä kauden lopussa 3200 km huolto. Jokaisesta kun pulittaa 100 - 300,-, niin ei paljon hampaita hymyilytä  ;D
     
  4. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Lisäys, en siis käyttänyt kelkkaa missän huollossa kauden aikana, toki itse huolsin. Ajoin reilut 3000 km ja kyllä takuu toimi kesällä hienosti, ei ongelmia. Lukekaa ohjekirjan takuuta käsittelevä osa, ainakaan 2005 kirjassa ei vaadita kuin se yleistarkastus kauden päätteeksi ja valmistelu kausisäilytykseen, jonka voi tehdä itse. Tarkistettu myyjältä. Eli, 600 SDI, ei kannata heittää ohjeita, jos asiasta ei tiedä mitään. Kaveri voi menettää rahaa tuollaisten heittojen takia. Toki kannattaa huollot teettä, jos itse ei osaa/voi tehdä niitä.
     
  5. AAKE

    AAKE F8-09 F 6 -06

    Kaveri osti uuden 900:n ZR:n ja eka huolto oli 250km.Malli oli kylläkin 03,mutta uusi kuitenkin.
     
  6. Firecatti

    Firecatti Rave Re 800 -15

    Kiitoksia tiedoista! Pitää vielä lukea se ohjekirjan takuuosa. Luulis että on sama homma ku 05:ssa eli tarkastukseen kauden päätteksi.
     
  7. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    no ainaki meille sanottii ku tuo uus kattila laitettiin (04- 05) että takuu huolto on pakollinen.. tiä sitte.. 500km kohalla se oli ainaki meillä. Ja kyllä se kannattaa ainakin tehä itse jos ei huoltoon vie ja kattoa että kaikki pultit, niitit ym. on kohillaan ettei satu mitään ikävää reitin varrella.
     
  8. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    No, me ostettiin viime syksynä kolme uutta kissaa, yksi -04 ja kaksi -05 F-sarjalaista. Myyjä ei maininnut huolloista mitään, takuut on pelannut eikä ohjekirjassa ainakaan puhuta mitään moisesta huollosta. Ettei vain olisi rahan ahneen myyjän omaa keksintöä? Pitäisihän siitä takuuehdoissa ja ohjekirjassa jokin maininta olla.
     
  9. minävaan

    minävaan Member

    f5 -06 etuiskari vuotaa öljyä. soitin liikkeeseen ja ne sanoi että ei mee takuuseen koska iskaria ei oo  HUOLLETTU ensihuollon yhreydessä. kelkalla ajettu 850km?????????????? aika tiheä huolto väli vissiin nuissa fokseissa jos eka kerran pitää huoltaa 250km kohalla
     
  10. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Kysyhän niiltä, että missä ostajalle toimitetussa dokumentissä lukee jotain koko ensihuollosta tai iskunvaimentimien huollosta? Ainut mitä iskareista sanotaan, on sivulla 54, tarkasta viikoittain mahdolliset nestevuodot ja vauriot. Ohjekirjassa sanotaan sivulla 100 takuumenettelystä näin: "asiakkaan vastuulla on moottorikelkan huoltaminen Arctic Catin käyttöohjekirjassa antamien ohjeiden mukaisesti."
    Ainakaan minun -05 ohjekirjassa ei vaadita missään muuta kuin se kauden päätöstarkastus, muuten voi itse huoltaa kelkkansa, eikä esim. iskareille ole määritelty mitään huoltoväliä. Jos myyjä muuta väittää, niin pyydä etsimään se kohta käyttöohjekirjasta, jossa niin mainitaan. Takuuehdoissa kuitenkin lukee selvästi, että noudatetaan käyttöohjekirjan vaatimuksia, ei mitään myyjän omia keksintöjä. Vaihda myyjä, jos sillä on noin hankala asenne. Minä olen käyttänyt kahta eri katti liikettä, molemmissa on homma hoitunut ilman mitään vikinöitä.

    Huom!! Tarkastakaa omat ohjekirjanne, minä puhun -05 mallista!
     
  11. svart

    svart kelkaton

    Itse ostin F5 -06 uuden ja myyjä sanoi että ensi huoltoon tuo kun olet 500km ajanut, ensi huollon sain tinkattua kauppaa tehessä kaupanpäälle.
     
  12. minävaan

    minävaan Member

    soitin iskarivuodosta sumekolle ja sieltä sanottiin että ei  oo takuu voimassa kun ei ole iskareita huollettu ensihuollon yhteydessä eli 250km kohdalla. :eek:
    aika hyvä takuu näyttää olevan cattilassa.
     
  13. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Noissahan näkyy olevan aika kirjava käytäntö... tostahan kannattais kohta nostaa kissa pöydälle, ja selvittää kuka on oikeassa ::)

    Itellä ei noin uusia pelejä ole, että takuuta vois hyödyntää, mutta kai siellä jossain papereissa seisoo vaatimukset, että koska huollot pitää tehdä. Mikäli semmosta dokumenttia ei oo, niin takuuseenhan tuo on pakko mennä. Älä luovuta, mikäli olet oikeassa.
     
  14. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Suomessa tavallista tallaajaa auttaa kuluttajansuojalaki ja kuluttajaasiamies. Viimeinen instanssi on HANNU KARPO!!!
    Jenkeissä rikkinainen iskari olisi voinut vaarantaa henkesi, ja olisit tod. näk. vaatimassa kauppiaaltasi valtavia korvauksia...
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Sanotaanko -06 ohjekirjassa mitään pakollisesta ensihuollosta tms.? Jos ei, niin maahantuoja ei voi laistaa velvollisuuttaan.
     
  16. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    no voi phärkkele.. mulla kävi eka huollon 250km ja kysyin myyjältä mitä siinä tehhään vai onko pelekkä valohoito..vastaus vaihetaan ketjukoppaan ölijyt ja silmäillään vaan että kAIKKI ois ok
     
  17. arskaw

    arskaw Well-Known Member

    hyväveli,onko sulla se ohje/huoltokirja,lue sieltä,ellei ole,mistä ostit.Foxikauppiaalle jos viet ja ostokuitin tms. näytät hoitavat takuuvarmasti.Foxit kestää normaalisti nimittäin pikkusen pidempään.Tiedät varmaan ettei kisakäytössä pidä takuut,ei myöskään ellei löydy takuukirjaa tai kuittia ostoksista.
     
  18. minävaan

    minävaan Member

    on mulla kaikki lappuset tallella, mutta ei jaksa cattimyyjien kans enää väitellä. sen tiiän että seuraava kelkka ei todellakaan oo catti :mad:
     
  19. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Avatarin perusteella näyttäis tulevan pikku jammu?
     
  20. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Noh, mikä se tuommoinen myyjä on? Minulla on taas takuut toimineet hyvin, mistään ei ole tarvinnut kinastella, vaan itse tsekkasivat kelkan ja pyysivät tuomaan kauden päätteeksi takuu hommiin. Vaihtoivat jopa koko istuimenkin, kun oli pieni ratkeama kulmassa...
     

Suosittele tätä sivua