Evans waterless coolant

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Maikkoli, 2/10/15.

  1. Maikkoli

    Maikkoli Well-Known Member

    Onkos kokemuksia moisesta lirpetistä. https://www.youtube.com/watch?v=VkNz-ANfUkc
    Hyvältä kuulostaa, ei painetta paisarissa.
     
  2. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Mitä etua tuo tuo rahan vastineeksi? Olen ulkomailla niin en viitsi katsoa tuota videon pätkää...

    Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
     
  3. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Evans waterless coolant

    Mainospuheelta kuulostaa mun korvaan..

    Tosin, myönnän, etten jaksanu kattoa koko videota kun kesti turhan kauan ja katsomisestakin on reilu vuorokausi aikaa, kun jostain syystä tälle foorumille en saa tapatalkilla viestejä läpi.

    En tiedä, mitä tuo liemi on, mutta sen tiedän, että sekin laajenee lämmetessään, joten 130 asteisena paisarissa pitäisi olla painetta, jollei korkkia ole tarkoituksella jätetty auki jo alkujaan. Kaiketi tökötti sietää vesi-glykoliseosta paremmin lämpöä kiehumatta, koska moottori ei tuossa lämmössä kiehu. Sikäli ei synny kaasukuplaa kanteen ja tiiviste kestää. Mutta, vedellä on erinomainen kyky varastoida ja siirtää lämpöä ja herää kysymys, miten tuon liemen laita todellisuudessa on. Käykö moottori poskettoman kuumana koko ajan.. Mutta minä nyt yleensäkin oon aika epäileväinen moisiin ratkaisuihin ongelmiin, joita ehjässä laitteessa ei ole.
     
  4. Maikkoli

    Maikkoli Well-Known Member

    Vs: Evans waterless coolant

    180 astetta kiehumispiste ja koska ei höyrysty niin ei tee painetta järjestelmään. Myös korroosion esto pitäs olla parempi kuin 50/50 glygoli seoksella. Liekkö sitten puuta heinää koko juttu, tiedäppä tuota.
     
  5. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Vs: Evans waterless coolant

    varmaan suurin hyöty tuosta on sänkikiihareissa ja ehkä crossiratalla,,, normi kelkkailussa ,,,, ei tarvetta,,,
     
  6. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Evans waterless coolant

    Tuotahan kaupataan suomessakin näemmä. Parikin putkaa. Oikein kukaan ei oo tainnu testailla, joten siitä ei tietoa miten pelaa. Huonommasta lämmönsiirrosta kielii kuitenkin kaasutinexpertin sivuilla maininta moottorin aiempaa korkeammasta käyntilämmöstä. Tosin ero luokkaa 3-7 astetta, joten kannen o-renkaat kestänee lisäyksen. Mutta, toisaalta, taitaa normiliemilläkin kilon paineessa kestää kiehumatta sen mitä ne o-renkaat kestää. Fudgen mainitsemat puuhat saattais olla oikea paikka tuolle liemelle tai jos jostain syystä ei halua painetta paisariin.
     

Suosittele tätä sivua