Fusion 900 keskustelua

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä t-bone, 20/5/06.

  1. Pollari

    Pollari Guest

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Sehän nyt riippuu monestakin asiasta...
     
  2. skk

    skk Yamaha Apex

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    niin, noin arvoja tässä haetaankin, ei mitään eksakteja summia...
     
  3. Antti V

    Antti V Dragon -07 performance WP

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Mulla on täysläskin kanssa aika tarkaan 200 erkkiä.

    En tiedä, mikä noissa haukkumisissa on oikein peränä, sillä mä olen ainakin tykännyt tosi paljon tosta ysisatasesta. Voimaa on omiks tarpeiksi ja patikkoakin nielee ihan mukavasti, mutta omiaanhan se on nopeahkolla reitillä. Oikein sikapatissa se on hivenen raskas viedä ja kun reitillä on paljon irtolunta, jyrkkään mutkaan täytyy pikkuisen jarrulla "sitoa", jotta se ei puskisi, mutta niinhän sitä oikeastaan täytyy muillakin tehdä.

    No ittelleni on nyt tulossa tuo "louhikäärmes", mutta ei se todellakaan tarkoita, että toi Fusioni olisi musta huono, päinvastoin tuon Fusionin brutaalisuuden takiahan mä pysyin samassa merkissäkin. Eli mielestäni se ei ole kovinkaan huono valinta semmoiselle, joka haluaa kelkassaan voimaa, sekä ominaisuuksia reitille.
     
  4. kepestologi

    kepestologi Fusion Dragon 600 ho

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Aika lailla samoilla linjoilla Antin kanssa. Nyt on kolmas talvi Fusionilla menossa ja ihan mukava peli se on ajella. Toki parempia vehkeitä löytyy, mutta itse olen ollut suht tyytyväinen. Päivitysten ja alustan laiton jälkeen on sillä pysynyt muitten matkassa kyllä ihan hyvin!! Forkut vaan meinaa välistä kipeytyä jos ajaa on-off kaasulla ;D ;D
     
  5. DOO

    DOO Well-Known Member

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    :) Kun tehdas ilmoittaa lopettavansa ko moottorin ja kelkkatyypin valmistuksen, vaikuttaa se välittömästi hintaan. 8) 8) 8)
    DOO
     
  6. skk

    skk Yamaha Apex

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Pitänee sitten ihan vakavasti harkita Fusionia. Tai sitten 900 RMK:ta :)
     
  7. kepestologi

    kepestologi Fusion Dragon 600 ho

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    159" RMK:lla muutaman päivän kurvailin viime talvena, niin ei voi kun sanoa että mahtava laite umpiseen. Kokemusten perusteella tuota vehjettä ei saa kiinni kuin taitamaton kuski suomenmaalla... -> Niin, onnistuin siinäkin siis ;)

    Reitille ei sitten kehuja riitä. Kovilla kevätreiteillä meinas välillä olla myös lämpöongelmia. "Hyvä" puoli reitillä ajettaessa on se, ettei takanatulijoita paljon huomaa, kun ne tulee sen verran kauempana kun telamatto ampuu nyrkin kokoista murkulaa taakke. ;D
     
  8. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Miksi se vaikuttaa hintaan niin roimasti? Nettimotosta saa halvimmillaan 900 fusionin 4900€ :eek: :eek:
    Miksi ihmiset myy pois sellaisen kelkan?
     
  9. kepestologi

    kepestologi Fusion Dragon 600 ho

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Jos kaupasta saa tulinterän pelin n. 7000 €, niin aika hankalaa on myydä keveysti kolaroituja tai aivan ehyitä käytettyjä pelejä tuon kalliimmalla, joissa ei enää takuita ole...
     
  10. mayhem

    mayhem XC 700 De Luxe ja AC ZL 500

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    no tossa mitä kuuntelin yhden kelkkaporukan retkestä niin oli ihan orginaali fusion 900 antanu pataan ja kunnolla 600´lle räpsy skippadappaduille.taitaa toi fusion tarvita vaan "oikeen"käskiän puikkojen taakse niin tapahtuu.
     
  11. Jerk

    Jerk 800 xr -04 & iq rr

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    On vissiin retkeilleet enimmäkseen jäällä... vaikka fusionin omistankin, niin kyllä tuo xr-s:ssä melko mukavalle pelille tuntuu.
     
  12. kepestologi

    kepestologi Fusion Dragon 600 ho

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Joo, ei mahottomuuksiin saa kuitenkaan mennä... ;D

    Mutta kyllä tuosta saa ihan OK kelkan reittiajoon ku ei paremmasta tiedä / ole varaa :)

    Ajaahan sillä 600 Susionillaki monet aika lujaa nii miksei osaava kaveri tollakin...
     
  13. tiri

    tiri Member

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    900 fusionista menee remmit aivan helvetin herkästi. yhelläki tutulla oli menny yhellä reissulla 5 remmiä ja muutaman sata kilsaa ajaneet..
    kone huone ei jäähdy, vasemmalla puolella muovit painu sormella, porasivat 30 milliä halkasijalla olevia reikiä, ei vaikutusta..
    heittipä samainen kaveri huultaki siitä eikö osannu ajaa vai mikä oli ;D
     
  14. Antti V

    Antti V Dragon -07 performance WP

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Tosta remmihommasta. Mulle tehtiin päivityksenä tohon edelliseen fusioniin se ilmanvaihto hässäkkä poskeen, mutta ei mulla kyllä sitä ennenkään ollut siinä kestossa ongelmia (mitä nyt takuu huollossa laittoivat koneen vinoon ja remmi ekalla reissulla aika huonon näköiseksi). Mä tulin siihen tulokseen, että se remmi porsii siitä silloin, jos kelkalla "mummoillaan", eli nypitään kokoajan kaasua pohjaan/pois. Tällöin remmi saa aina selkäsaunaa, kun variaattori kytkeytyy uusiksi. Jos ajat reipaasti(johon nähdäkseni tuo on tarkoitettu), noita ongelmia ei ole.

    Toki voin olla tässä asiassa väärässäkin, eikä tuosta jututsta saa ottaa vihannesta haisteluelimeen, mutta kuten sanoin, ei ollut mulla koskaan edes alkavaa remmi ongelmaa pois lukien tuo huoltovirhe ja mun ajotyylini ei ole niitä kaikkein rauhallisimpia ;)
     
  15. Glaki Gluuk

    Glaki Gluuk UnSledded

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Kaikkien näiden kommenttien lukemisten jälkeen on kyllä heränny kuitenki mielenkiinto päässä vielä joskus kokeilemaan tuota 900 Fusionia ::)
     
  16. skk

    skk Yamaha Apex

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    hihnakin pitäis muistaa ajaa rauhallisesti sisään, lisää senkin kestoa aika kybällä :)
     
  17. jap

    jap 900 fusion -05

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    mulla 900 fusioni ja iskareiden säätöjen kans ongelmia. etupukin iskari simmitetty ja takaiskari myös vaikka se rimpula onki. nyt ongelmana etttä keula heittää taivaaseen kun tulee vastapattiin tuli ylimääräsiä sydämmenlyöntejä viime reissulla. iskarit on ne perusmallit ilman klikkereitä. onko neuvoja mitä pitäis kokeilla? keulan jousien esijännitys oli aikas tiukalla ja sitä ollaan nyt löysennetty pikkuhiljaa.
     
  18. Jooman

    Jooman PRO RMK 850 3” -19, Tundra 600 EFI ES -21

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Liian jämäkkä säätö ei mene sisään vaan pomppaa ulos kesken jouston. Keula saa olla niin "veltto" että sisäänlyönti kumit kuluvat. Silloin se imee patit sisäänsä ja vai tosikovissa iskuissa tuntuu pahalle. Voit testata menevätkö iskarit ajussa pohjaan jättämällä iskarin kumit lähelle "juurta" hieman kovempaa ajua ja tarkastamalla kumien paikka.
    Löysää jousten esijännitystä niin että ne pysyvät juuri ja juuri paikallaan ja kiristä niitä sitten jos tuntuu liian lötkyiltä. Näin päin kun rupeat säätämään niin selviät helpoimmalla.
     
  19. jap

    jap 900 fusion -05

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    jep! kiitti! huomenissa aletaan sitten sääteleen kunhan ensin löysäillään nuo esijännitykset. palataanpa sitten asiaan uudelleen.
     
  20. stm

    stm Well-Known Member

    Re: Miksi Fusion 900 niin halpa??

    Miksi Fusion 900 niin halpa?? <--- Hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan. Siinä on omasta mielestä aika tyhjentävä vastaus.
     

Suosittele tätä sivua