G-typet

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä jkomu, 11/7/06.

  1. vipe92

    vipe92 lynx enduro g-type special,lynx gl250 377 mod

    Vs: G-typet

    ja mille painolla jne..
     
  2. Hompppa_

    Hompppa_ Kelkaton

    Vs: G-typet

    Onko kellään kokemusta jos ottais roiskeläpän pois niin haittaako kuinka paljon jäähytystä? tiiän kyllä että jokku kieltää ottamasta pois koska lämpiää liikaa plääplääplää... mutta kumminki tulis ajettua vaan lumisia tien pohjia ja jonkuverran ummessa niin onko siitä sitten niin paljon haittaa? Alkaa menee omasta kelkasta kohta läppä poikki ku ainaku kulkee hangessa niin se on vaakatasossa.
     
  3. vipe92

    vipe92 lynx enduro g-type special,lynx gl250 377 mod

    Vs: G-typet

    ei mulla ainakaan ole lämmenny vaikka.ollu jo pari talvea pois.
     
  4. vexu

    vexu Lynx RAVE 740 Big Pipe X RCG edition

    Vs: G-typet

    Onko kokemuksia katamaraanisuksista G-Typessä? Ostin sellaiset kun halvalla sai, alkuperäiset on racing sukset ja rauta neljällä pultilla kiinni.

    On niin pirun raskas ohjata noilla alkuperäisillä vaikka kuinka esijännityksiä ja rajoitinremmejä säätelee.

    Nyt on etupukin WP:n kirivarasta käytetty 2/3 osaa ja rajoitin toiseksi pisimmällä (ei kärsi laittaa pisimpään, koska iskari rajoittaa silloin ulosjoustoa) Takapukin jousi on puolivälissä ja rajoitin samoin. Suksien jouset 1/3 kirivarasta, muuten laskeutuu keula liian alas.

    Kelkka on Millennium rave 670, jatkettu 345 telalle ja satakilonen kuski.
     
  5. Juddii

    Juddii Re600R-19,Rs-14,RE800-13,RC600-06,G-type-97,Et340

    Vs: G-typet

    Minulla on väännetty vaakatasoon roiskeläppä ku pitempi matto alla ja eikä ole into riittäny jatkamaan telatunnelia. En oo huomannu ainakaan mitään vaikutusta sillä jäähdytykseen.
     
  6. Juddii

    Juddii Re600R-19,Rs-14,RE800-13,RC600-06,G-type-97,Et340

    Vs: G-typet

    Suksista ei ole kokemuksia, mutta jos ne ei auta niin laske telastoa. Omasta kelkasta piti laskea telastoa, kun nastat jyrsi telatunnelia. Samalla ohjaus keveni kiitettävästi.
     
  7. vexu

    vexu Lynx RAVE 740 Big Pipe X RCG edition

    Vs: G-typet

    Laskitko samanverran molemmista päistä ja kuinka paljon?
    Siirsitkö telastoa samalla taaksepäin paremman kohtauskulman aikaansaamiseksi?
     
  8. Juddii

    Juddii Re600R-19,Rs-14,RE800-13,RC600-06,G-type-97,Et340

    Vs: G-typet

    Vexu tos on juttu siitä http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=57924.msg559716#msg559716
     
  9. Juddii

    Juddii Re600R-19,Rs-14,RE800-13,RC600-06,G-type-97,Et340

    Vs: G-typet

    Tuli muuten tosta mieleen mul hajos etupukki niin oisko se voinu johtua siitä ku rajotin remmi oli pisimmällä vai onko se vaan ollu jo niin laho :-\? Minusta toi on aika oudosti hajonnu, onko muilla nuin käyny?

    tos fotoo

    http://juddii.myphotoalbum.com/view_photo.php?set_albumName=album01&id=kuva0219

    http://juddii.myphotoalbum.com/view_photo.php?set_albumName=album01&id=kuva0220
     
  10. Aki Im

    Aki Im Well-Known Member

    Vs: G-typet

    Tosta etupukin rajotinremmistä...

    Mun typessä maton etuosa ei koskettanu lainkaan maata (kirjoitin tästä oman topiikin aiemmin). Luulin laittamani iskarin olevan liian lyhyt, mutta hiljattain huomasin, että vika olikin rajoitin remmissä (tai ainaki näin päättelin). Edellinen omistaja on laittanu siihen korvaavan remmin liian lyhyenä.

    Olen parhaillaan laittamassa uutta tilalle. Kuinkahan pitkä remmin pitäs olla?

    Tai mikä on remmin oikastu pituus ja paljonko menee limiin päällekkäin?

    [​IMG]
     
  11. vexu

    vexu Lynx RAVE 740 Big Pipe X RCG edition

    Vs: G-typet

    Kyllä keveni katamaraaneilla ohjaus todella paljon!

    Minkäs takia näitä haukutaan, minusta ajettavuus oli hyvä. Toki umpisella on omat haasteensa...

    En ole kyllä ajanut esim. Kehutuilla SLP:n suksilla joten vaikea on vertailla mutta, hyvä ja halpa päivitys G-typeen.
     
  12. heinrich

    heinrich RE -10

    Vs: G-typet

    Nytpä loppui minunkin osalta ajaminen vähäksi aikaa sopivasti talviloman alettua :'( Suoraan ajosta kelkka rupesi booailemaan ja lopulta sammui. Eikä käyntiin ilman apuja. Primerin kans alkoi käymään ilmeisesti yhdellä, kun kuulosti ihan nelitahtikoneelta.
    Painetta bensapumppu tuntui saavan. Näytti ruutailevan löpöä vaan toiseen kaasariin ku bensaletkut otettiin irti ----> huomenna uusia pumpun kalvoja tilailemaan.
     
  13. Hompppa_

    Hompppa_ Kelkaton

    Vs: G-typet

    nyt on pakko kysyä niin klassinen kysymys kuin että mahtuuko 38mm harja pyörimään vetoakseleiden kohalta? ;D
     
  14. heinrich

    heinrich RE -10

    Vs: G-typet

    hehe ;D

    Katoppa projektit osiosta g-typen projekti. Käyttäjä "Totu" tais moisen tempun tehä ellen väärin muista.

    Lisätään vielä sen verran et kyseessä on se nassepäinen kaveri ;D
     
  15. Omppu68

    Omppu68 Well-Known Member

    Vs: G-typet

    Mites tuo G-Typen tankki irtoaa? Penkki on veke ja se panta tankin hännästä auki. Missä muualla on vielä ruuveja?
     
  16. Nykänen

    Nykänen Well-Known Member

    Vs: G-typet

    aukaset kuomun ja siellä tankin ylä puolella on 2 ruuvia johtojen seassa aukaset ne niin pitäisi sitten lähteä tankki pois.
     
  17. vexu

    vexu Lynx RAVE 740 Big Pipe X RCG edition

    Vs: G-typet

    Ja racing tankillisessa niitä ruuveja ei ole. Ei ollut ainakaan -00 mallissa, tiukasti se on silti paikoillaan.
     
  18. Omppu68

    Omppu68 Well-Known Member

    Vs: G-typet

    Tämä tuli huomattua tänään. Lähti kun nykäisi kunnolla (sitä ennen tuli purettua sitäsuntätä niitä ruuveja etsiessä...)

    -99 racing kyseessä, johon nyt istutettu vanhemman mallin matala tankki & touring-penkki.
     
  19. totu

    totu Tundra

    Vs: G-typet

    tuommosia remmejä mulla on...583 g-type -98
    [​IMG]

    vetoakselin kohalle mulla jäi noin milli tilaa ja telatunnelissa ylhäällä pienien rullien kohalla mulla ei jäänyt milliäkään..eli ei mahtunut siitä kohti..minä sit otin matosta sen hammastuksen veke ja sillon sain noin 5mm tilaa sinne ylös ja nyt mahtuu :) matoon jäi siis noin32-33m harjaa joka nyt minulla ainakin vielä riittää 8)
    [​IMG]
     
  20. Aki Im

    Aki Im Well-Known Member

    Vs: G-typet

    Samoilla mitoilla ollaan ton rajotinremmin kanssa. Ehdin jo laittaa paikalleen sen ja kokeilemalla sain kutakuinkin näyttämään oikealta (matto vs. maa).

    Mielenkiintosta, kuinka paljon etupukin säädöillä voi vaikuttaa ajotuntumaan. Nykyisin, kun etupukin remmi on ainaki lähelle oikeaa mittaa, niin pystyy jo ite vaikuttaa mihin suuntaan kelkka menee... :D Aiemmin suksipaineet oli melkoset, ku matto otti kiinni maahan tasamaalla ehkä max. 30cm matkalla. Modauksen jälkeen matto on nyt hiukan irti maasta ilman kuormaa. Kuinkahan nuo säädöt pitäis muuten oikiasti olla, vai onko se ajotyylistä ja kuskista kii?
     

Suosittele tätä sivua