HJC CS-X2 kypärä

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä XTRacing, 18/1/06.

  1. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Pitäisi ostaa uusi kypärä enkä raskisi ostaa mitään kallista. Tekeekö tuolla HJC:n kypärällä mitään? Hintaa ei olisi kuin 119e allrightilla.
     
  2. jagged

    jagged Well-Known Member

    Mie piän että on väärä paikka säästää. Pyörittelin tuota mallia käsissä ko kattelin kypärää ja päädyin AC-X2 malliseen, on niisä eroja..
     
  3. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    Mulla ainakin ajanu täysin asiansa. Ollu tämän talven käytössä enkä ole pettynyt, hinta/laatu on suht kohdallaan
     
  4. homppa

    homppa Lynx Rave Re 600 E-Tec vm.09

    Se on erittäin hyvä ellei täydellinen... ;D Ainut mikä ärsyttää se remmi kun on nepparilla, ei taho pysyä kiinni :mad: Tai sit en vaan osaa käyttää.
     
  5. sami78

    sami78 skidoo mxz500 vm.00

    ac-x1 on ainaki pirun hyvä,en vaihtais pois :)
    suosittelen sijoittamaan tohon asiaan,kerran kirpasee sitte ei kaduta!
     
  6. prox550fan

    prox550fan Well-Known Member

    mulla on kans toi HJC AC-X2 Ja oon ollut posiitiivisesti yllättynyt siihen :D Oli kans ennen SHOEI kallismalli ja nyt ostin ton niin musta on jopa parempi! shoei olis ollut tuplasti kalliimpi ja eipä oo ees eroo tohon ;)
     
  7. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Siinä on muuten tupla D -lukko. Joten varmaan se jälkimmäinen.. :p
     
  8. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    ilmastoinnin joutuu teippaan umpeen ettei otsalohko jäädy ;D
    tuulilasiton kelkka ja pitkä jääpätkät on pikkuisen pelseestä ::)
     
  9. nuse1

    nuse1 n-duro rave 600-06

    Mulla ainakin toiminut ihan ok..Hinta/laatu kohdallaan :)
     
  10. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Itellä on tuo HJC:n CL-X 3 ja rouvalla CL-X 4. Tuo 3 vaikuttaa paremmalta viimansuojauksen suhteen; naamasuojus tulee paremmin naamaa vasten.
    Toinen ero on pikalukko, joka tuosta 4:stä puuttuu. Sillä on muuten lyhkäisiä pätkiä ajellessa iso merkitys.

    Edellinen kypärä olis AGV:n Blitz, mutta siitä luovuin naaman palettuttua "kunnolla". Ei auttanut neopreenisuojus eikä ilmastointiteippi, kun menin Leville katsomaan kelkkakunkkua 30 asteen pakkasessa.

    Tuo CS-X2 on siis mallina mulle tuntematon, mutta HJC:n kypärät muuten vaikuttavat ihan asiallisilta.
     
  11. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Miten on, meneekö lasit huuruun, kun ilmastointi reiät peittää ???
    Nimimerk. "pää jäätyy".
     
  12. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    kypärän ilmastoinnin teippaus ei vaikuta laseihin. laseina smith snow fuel softmaskilla jonka härpäkkeitä olen
    modannut mustalla jesarilla isommaksi. kypärän leukasuojan reijät myös umpeen.takana olevat reijät olen jättänyt auki.
    teippaamaan joutuu jos kovilla pakkasilla meinaa ajella ja voihan teipit repiä tarpeen vaatiessa pois.
    tuossa AC-X2:ssa on muistaakseni säädettävä ja tarpeenvaatiessa suljettavissa oleva ilmastointi  eli on varmaan parempi ;)
     
  13. aboli

    aboli Well-Known Member

    Minkäs eri vahvuisia sivupehmusteita(vai mitkä poskipehmusteet ovatkaan) tuohon kypärään on saatavilla?
    27mm näyttäis olevan tuossa kypärässä paikallaan ja puristaa aika kovaa poskia..
     
  14. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Joo tuota pikalukkoa on kyllä ikävä... Harvemmin tulee laitettua kiinni tuota tuommosilla pikku pätkillä ku aattelee, että ei siinä mitää voi tulla vastaan... Vielä ei oo tullu. Ja hanskat kädessä mahdoton laittaa kiinni tuo d-lukko. Perustelevat tuota pikalukon häviämistä sillä että ei oo kilpakäytössä sallittu tuo pikalukko. Sais olla kyllä vaikka lisävarusteena saatavana tuo pikalukko!
     
  15. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    vaan sehän käy tuo tupla-d lukko melkein pikalukosta eihän sitä tarvi pujottaa joka kerta niitten rautojen välistä ku aukasee vaan ihan auki nii sopii just päähän ja pois
     
  16. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Minustakin on tuo tupladee paljon kätevämpi! Aina hankaluuksia saada niitä ns. pikalukkoja auki.. Tupladeen saa hanskat kädessä ja vaikka silmät kiinni :D
     
  17. sami78

    sami78 skidoo mxz500 vm.00

    samaa mieltä koposen kanssa. aluksi oli ennakkoluuloja tuota kohtaan,mut nyt käy todella kätevästi kiinnitys ja avaus!
     
  18. prox550fan

    prox550fan Well-Known Member

    Muutaman kerran lainannu kaverilta kypärää jois on ollut toi "pikalukko"  ;) on silloin tullut omaa ikävä kun on ähertänyt sen lukon kanssa, mä en ainakaan oo oppinut ees käyttää sit pikalukkoo kestää ainakin niin kauan sen kanssa! :-\ On se vaan että ei oo D-Rengas lukon voittanutta :D
     
  19. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Ei niin, eka tuntui, ettei tulpa D-lukko opi käyttämään, mutta nyt tuntuu, että parempaa ei olekkaan.
     
  20. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    No, ehkä oon sitte vaan kankea sormistani tai jottain... Käytin kyllä sen verran kauan tuota pikalukkoa mopoillessa et jäi sielä varmaanki tuo "taito"
     

Suosittele tätä sivua