iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä honkala88, 10/1/12.

  1. honkala88

    honkala88 IQ 600 -07

    kyseessä olis siis polaris iq 600 ho kaasari -07
    osaisko joku kertoa että onko kelkassa mahdollisesti jotain vikaa
    toimii,kulkee ja käy todella lostavasti. aloin ihmetellä kulutusta kun kaverin kanssa ajeltii kolmena ekana päivänä kun lunta nyt tuli tänne etelään kaverilla siis lynx rc sdi 600 -06 oli siis molempien ekat ajot kelkoilla kun ne just ostettiin.
    en kiinnittäny trippi mittariin ensin huomiota vaan tankkasin kelkan aina ajon jälkeen, satuin sitten kysymään kaverilta että paljo menny niin sanoi että kohta vartti tankki sanoin MITÄ!!!
    ja just kaadoin omaan tankkiin vähän yli 30 litraa ( molemmilla oli siis tankit täys kun lähdettii ajamaan) ja trippi mittarissa oli noin 50km!!!!

    no tänään lähdettiin ajamaan taas ja pää osin reittejä, laitoin tankin piripintaan täys ja kun tultiin takas niin tripissä mulla oli 46km ja enää VARTTITANKKI jäljellä??????
    eli onko mulla siis kulutus melkei 60 litraa sadalla.. mielestäni ei pitäisi olla.. nyt seuraavaksi kun menen ajamaan niin ajan tuon varttitankin loppuun ja katson sitten mitä tripissä

    sen olen huomannu kun säilytän kelkkaa kontissa että siellä jonkin verran haisee bensa mutta ei sitä mistään pudota/vuoda.. ja lämpimänä ei lähde ilman kaasua käyntiin. kylmänä lähtee todella hyvin silloin on savu hieman sankka sinertävän mustaa..

    ja kaverin kaa juttelin keneltä kelkan ostin niin oli viime talvena lapissa käyny revittelee niin sano että pääsi tankilla noin 200km..

    osaisko joku kertoa mikä ois kelkassa vialla/rikki?? tuskin on ominaisuus.. kelkalla siis ajettu 6500km ja tuntuu olevan tehot tallella ja toimii siis muuten niinkuin pitääkin..

    kiitos
     
  2. honkala88

    honkala88 IQ 600 -07

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    niin ja nyt on siis mulla tällä kelkalla yhteensä ajot 118km ja olen kaatanu tankkiin reilu 70 litraa bensaa.. ei oo köyhien hommaa.. voi v.ttu
     
  3. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Ittellä oli edellinen kelkka juurikin vastaava. Kyllähän se aika janoinen peli on, meni lähes reissulla kuin reissulla 25-30 litraa. Mutta tuo 60 litraa on kyllä jo liikaa. Oiskohan säädöt mettässä, imukaulat revennyt ja vielä jotakin muuta. Tuskin tuota mikään yksittäinen syy selittää. Ikävä sanoa, mutta jos kerran oot sen vasta ostanu niin sua on kyll taidettu nyt kusta silmään ja myydä täyttä "saissea". :-[

    mutta... kaasareiden ympäristöstä sitä syytä pitää lähteä hakemaan.
     
  4. Tommy T

    Tommy T Polle

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Ainakin mulla kulutus ollu noin 27l/100km. Ja kun se "mittari" näyttää vartti jäljellä, todellisuudessa siellä on puoli tankkia.
     
  5. Stinky

    Stinky 2016 M8000 Hardcore 162

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Tuli vaan ekana mieleen, että onko honkala jo muuttanut mailit kilometreiksi? Eikös tässäkin pollessa trippi näytä maileja? ::)
     
  6. juanito

    juanito Guest

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    ja muistuttaisin että polaris ei ole se vähä ruokaisin markkinoilla...juu ja olen polaris miehiä ;D
     
  7. mp71

    mp71 Renegade 850 XRS -19, Oulu

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Jos tosiaan nuo kilsat onkin maileja niin kulutus on aavistuksen alle 37 litraa sadalla. Noin tuon verran vie tuo oma Catti kovassa ajossa (eli aika paljo) - eiköhän Pollellekkin kelpaa saman verran. Jos taas kilsat on kilsoja niin eiköhän säädöt ole pielessä. Menee se sievällä ajolla varmaan 25lläkin - joskus. Elämä on...
     
  8. honkala88

    honkala88 IQ 600 -07

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    joo unohdin laittaa että kyllä kilsat on kilsoja, ei maileja.. enkä mä usko että mua ois silmään kustu ku kaverilta tuon kelkan ostin.
    ja hyvä tietää että jos bensamittari näyttää varttia niin on puoli tankkia jäljellä. nyt on suunnilleen sen vartin verran ja kun taas pääsen ajamaan niin ajan sen tyhjäks ja katson mitä trippi näyttää. jos ei paljoa näytä niin sit täytyy alkaa tutkimaan mikä vikana.. säädöt, imukaulat jne jne..

    ihmetyttää vaan myös se että miks ei lähde käyntiin ilman kaasua lämpimänä..
     
  9. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Polleissa on vakio suuttimet kohtuu turvalliset varmaan lauhemalla vaikuttaa sekin käynnistykseen
     
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Kysyppä neuvoa jäseneltä honkaljo se tietää varmasti ;D
     
  11. mp71

    mp71 Renegade 850 XRS -19, Oulu

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Tuli mieleen kans, että toimiihan matkamittari varmasti? Noissa sähkömittareissahan on ollu jonkin verran häikkää.

    EDIT: Velipojalla, ku alko mittari pimeneen niin matkamittariin kertyi aluksi vain osa kilsoista, kunnes se pimeni kokonaan. Ja jos sen mukaan laskee kulutuksen niin onhan se iso.
     
  12. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Jos siinä vuotaa neulaventtiili(t). Tuohan vois selittää huonon käynnistymisen lämpimänä ja jos siinä kerran bensakin haisee. Eli siis venttiili mitä koho aukoo/sulkee.
     
  13. loisteputki

    loisteputki Well-Known Member

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Noin paljon ei HO moottori kuluta ilman jotain vikaa. Tai jos ajosi on pelkkää umpisella menemistä niin ilmoittamasi kulutus on mahdollista.

    Jos olet reiteillä tuohon kulutukseen päässyt niin rupea etsimään vuotoja, jostain se ulos bensan vuotaa.
     
  14. Topo

    Topo RUSH 800 PRO-R LE ES Switchback -14

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Ittelläni oli aikoinaan sama peli niin nollakelillä bensa kelpas lujasti ja lähti huonosti lämpimänä käyntiin,mut sitten kunnon pakkaskelillä kulutus "normaalisoitui" sinne 25-30 L huitteille ja ei ollu käynnistyksen kans propleemia. Syynä mulla oli vakio suuttimet jokka on aikasta isot. Mullaki kaverilla oli sdi niin aina se tankkas 10 L/100 km vähempi ;D ;D
     
  15. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Aikaa jollon omistin vielä 07 IQ touringin jossa oli siis tämä uus ruiskukone(345 matto 38 harjalla), niin en milloinkaan päässy alle 23l/100km vaikka kuin nätisti ajo. Että kyllä se tuo pollen ruiskukin vei soppaa meleko reippaasti!
     
  16. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Mutta vastaavasti en ole tainnut yli 30l/100km saanu tuolla ruiskukamppeella menemään reitillä. 20-25 on ollu mulla aika normi kulutus.
     
  17. Tommy T

    Tommy T Polle

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Tänään tuota omaa taas roplasin, niin tuli mieleen, ettei vaan ryyppyvaijeri kanna? Sen saa aika helposti sinne boxin alle aika tiukalle mutkalle.
     
  18. Honda_sutii

    Honda_sutii Well-Known Member

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Täällä sama kone, ja reittiajossa vieny 25-33 sataselle. Taitaa tukehtua melko pian, jos ryyppy päällä? Kyllä jostain bensat falskaa pihalle, jos 60 kulutukseen pääsee eikä sillon kyllä kunnossa oo...
     
  19. dinlimies

    dinlimies BAHABOIKA fourstroke

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Siellä on vuoristosäädöt kaasareissa. Itekki rassasin jonku aikaa...
     
  20. Vuobma

    Vuobma Polaris SB Assault 800 -12

    Vs: iq:n kulutus IHMETYTTÄÄ

    Vaihdoin just tuon samaisen kelkan pois millä tuli mittariin 5800 km ja sama juttu tuon käynnistämisen kanssa. Kelillä kuin kelillä kylmänä hörähti viimeistään toisella nykäisyllä käyntiin mutta lämpimänä piti laittaa kaasua että käynnistyy. Kulutus kieppui tuolla 25-28 l/100km. Tuo bensamittari osaa olla oikeasti ärsyttävä kun se heittää aivan pirusti. Ajat pikkupätkän niin bensamittarista voisi luulla että ajanut välillä unissas :)
     

Suosittele tätä sivua