Kelkalla kyydittäminen

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä MikkeS, 10/11/06.

  1. MikkeS

    MikkeS Tee se tänään,huomenna se voi olla jo laitonta!

    Oletteko kokeillu kyydittää pätkä kelkalla vaikka se ei ole siihen tarkotukseen tehty?!? Ja miten se mahdollisesti onnistu?
     
  2. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    kyllähän sillä, mutta ei sillä missään reitillä voi ajaa kahdestaan, mutta jäällä ihan hyvin
     
  3. Byebye

    Byebye Guest

    ;D  ;D
    Olipa kysymys...
    OLEN kyydittänyt ja vaikka se ei ole "niin sanotusti" tarkoitettu siihen, ni hyvin se menee. Riippuu toki minkämoinen henkilö takana istuu..
    Sitä pienempi, ni sitä parempi..  ;)
     
  4. pekkisrace

    pekkisrace F5 -06

    On sitä ajettu pitkät pätkät kahteelleen pätkä kelkallakin, tosin ei sitä kyl patikossa hirveesti voi tykitellä. Mut josset ketää vakituiseen kuskaa ni ei sen takia kannata tourinkia ostaa...
     
  5. kelkkahemmo

    kelkkahemmo Well-Known Member

    kyllähän tuo onnistuu vaikka mutta se ei ole mikään paras ajokokemus ainakaan tommosella vähän vanhemmalla pätkällä ;D on sitä tollaki mun kelkalla ajettu viime talvena semmosia noin 100km reissuja kahestaa tyttökaverin kans ja kyllä onnistu :)
     
  6. MikkeS

    MikkeS Tee se tänään,huomenna se voi olla jo laitonta!

    Mitäköhän ne poliisit mahtaa siitä tykätä kerran ei oo pätkät yleensä rekisteröity kahelle?!
     
  7. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    sakothan ne antaa. mutta ennen sitä kannattee tutkia rekisteri ote, koska esim -05 R-evo on kahelle rekattu ;D ;D :eek:
     
  8. kelkkahemmo

    kelkkahemmo Well-Known Member

    eipä nuo viime talvena puhu mulle ainakaan mitään vaikka kakspäällä ajettiin tyttökaverin kans ;D puhallutti, kysy rekisteriotteen, ajokortin ja tuumasivat että kaikki kunnossa Hyvää matkaa
     
  9. AC440

    AC440 Livesports.fi

    Kummaa hommaa tuo, kavereilla monasti pysäyttäneet kahesti ajaessa pätkäkelkalla, ei koskaan sakkoja ::) Itellä oli sit 125cc pyörä rekisteröity yhelle, vaikka oli alkuperäiset jalkatapit yms. matkustajalle, eipä tuokaan sakkoja tuonut ajellessa kahdestaan... ::)
     
  10. jagged

    jagged Well-Known Member

    Tämä ko sattuu Polariksen alueella olemaan ni ilimotan kokemuksella että xc racen penkki (04 ja 05) ei kestä kyytittämistä jos ei oo varovainen.
     
  11. Edge-X

    Edge-X Skidoo MXZ X 600

    Jaa. Minä oon kaikki kilometrit mitä oon ajanu nii kaveri kyydissä tai kaveri kuskina 04 racella. mikä siin penkis ei muka kestä?
     
  12. Antti_

    Antti_ Well-Known Member

    Paljonkos tuosta on mahdollista saada sakkoa?
     
  13. skk

    skk Yamaha Apex

    http://www.liikenneturva.fi/fi/kysyttya/maastoliikenne.php?we_objectID=2270
     
  14. EduX

    EduX 146" 9R

    Jos on pieni henkilö kyydissä niin on paljon helpompi ajaakin kuin touringilla.. Pystyy kyytiläinen myötäilemään kuskin kallisteluja :)
     
  15. Toni__92

    Toni__92 Lynx rave 670, Forest Fox -96, Lynx 300

    Mulla on rave rekisteröity kahele TUPLAPenkin kanssa, ilman sitä ei saa kyytittää.

    Matkustajalle pittää olla tukeva istuin ja kädensijjat ainaski.
    Ajomukavuus on ihan alustasta kiinni ;D
     
  16. ProJumi

    ProJumi 850 Rmk - 19

    Iskä kyllä monesti sanoo että tulla kyytillä mutta enpä monesti mee ku on liian lyhyt penkki ja muutenki se ajaa sen verran lujaa ::)
    Mut joo, kyl mää mun pikkubroidii aina välistä kyyditsen ::)
     
  17. Reni

    Reni Lynx Rs

    Aivanko oisin joskus kuullut että pätkällä saisi kyydittää jää alueella muttei reitillä ??? Tuommosesta edge pollesta lähtee penkin takaosan sauma ratkeamaan jos 2päällä ajelee :-\
     
  18. verne

    verne Guest

    ummellaki meinaa vähän kaks päällä upota ;D mutta saa paremmin pitoa kaks päällä niin siisti keulia 8)
     
  19. JariR

    JariR Well-Known Member

    Höpöjuttuja. Pätkän penkin takaosassa muuten lukee "do not sit seat back" tjs.
     
  20. Reni

    Reni Lynx Rs

    No se voi olla että ne on essonbaari juttuja, mutta eipä nuo ole ees huomauttanu mittään ko on kaveri ollu kyydissä. :-*
     

Suosittele tätä sivua