Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä lep4ste, 26/2/08.

  1. Dude

    Dude Well-Known Member

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?


    Ei siirtolaitteesta, mutta helpotusta talliin/vajaan.... Mie ruuvasin vajan lattiaan vanhat laskettelusukset väärin päin. Siinä liukuu ohjurikin todella hyvin ja suksen kärjet menee kynnyksen suojaksi ajosillaksi. Peruuttamalla ajan vajaan. Osoittautunu todella hyväksi :)
     
  2. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Hyvä niksi. Mutta mitenkäs sen savun kanssa kun käynnistää, onko talli sinisenä pitkän aikaa savusta kun kelkka on "väärin päin" tallissa ?

    Oma talli kun on lämmin, niin ovia ei kovin kauan auki pakkasella voi pitää.
     
  3. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    No problem Lynx 600 E-Tech. ;D
     
  4. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Samaa asiaa ihmettelen...

    Ihan kiva jos jollain olisi toimiva kampe, ettei ruutia tarvi keksiä uudestaan :) Mulla nyt on aikaa alkaa nuita vaikka tekemään, jos jostain saa toimivat mitat.

    Jos tuohon RE-koppaiseen lynksiin löydän toimivan konseptin, niin mitenhän se passaa muihin ei pitkittäisvarren omaaviin malleihin ::)
     
  5. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Ostin Clashohlssonilta tuon valmis sarjan, siis akseli ja renkaat.

    Laitoin kelkan maton alle ja jopa aivan etureunaan asti, mutta eipä vaan yksin jaksa keulaa ylös nostaa. Painopiste ainakin mun kelkassa niin edessä, että tarkoitettua kottikärry efektiä ei tullut :(

    Mites uusia jatkokehitys ideoita ?

    Pitkittäisiä tankoja ei mun kelkassa ole, joten aiemmin mainittu kelkkarenkikään ei toimi, muovit tuskin kestää nostoa.
     
  6. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    http://www.koillis-sorvaus.fi/?TUOTTEET_JA_PALVELUT:Kelkkarenki

    Ei kait ainakaan tuollasessa tarvita pitkittäisiä. Kävin Oululaisella Doo-dealerilla viime pe ja sielä liikuttelin esim uutta ReneXp:tä tuollaisella.
     
  7. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Mistä nostit sitä? Tuolla rakkineella kai pitäisi saada ote painopisteen etupuolelta, mutta siellähän on kaikennäköistä ketjukoppaa ja muuta arkaa roinaa. Otetaanko kylmästi vaan ote jostain ja paikat kestää kun ei tule muuta rasitusta kuin itse kelkan paino?
     
  8. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Tuossa versiossa oli kait jokku kumityynyt tms siinä noston kohalla. Enpä kattonu mistä sitä nostin, mutta samalleen ne myyjätki kelkkoja riepotteli.
     
  9. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Mulla ainakin kelkassa tuossa kohtaa suoja muovikoppaa, ja ihmettelisin jos kestää ehjänä kelkan painon siitä nostaa.

    Joku mainitsi aiemmin, että oli rakennellut etusuksien alle pyörät, mutta kokeilin nostaa pelkkää suksea, niin eipä yksin kelkan kulma nouse ylös jotta alle jonkin pyöräsysteemin saisi laitettua.
     
  10. makimikkko

    makimikkko Yamaha nytro rtx

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?


    kiskot suksen lenkistä suksee niinku pystyyn ja sit ujutat vaikka semmosen levyn missä on pyörät kulmissa ni sinne alle.


    Noi on ainaki helppo laittaa yksin.
    [​IMG]
     
  11. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Kyllä tuo kelkkarenki pelaa mainiosti nostelussa oli sitte pitkittäisiä tai ei. On nosteltu reviä ja xp:tä ja vaikka ties mitä. Ja siitä hyvä että kulkee hiekkapihallakin mukavasti.
     
  12. Dest

    Dest Switchback Assault 800 -14

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Yksinkertainenkin toimii ;D

    [​IMG]
     
  13. MVa~1

    MVa~1 Well-Known Member

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Täytyy kyllä sanoa, että tuossa Janin laittamassa linkissä oleva video rengin toiminnasta hieman hämmästytti. en ole siis koskaan tuommosta tehdastekoista käyttänyt, vaan itsetehtyä mallia. Se toimi niinpäin, että nosti kelkasta ensin perän ylös, sitten tuo kaari otti penkkiin kiinni ja painoi penkkiä alas päin, samalla nostaen sukset ilmaan. KO. laite oli tehty -90 luvun catteja ajatellen ja niitä tuli pikkupoikanakin siirreltyä tuommosella aika paljonkin. Ja ei ollu pitkittäisiä silloinkaan Cateissa, vaan astinlautojen etuosasta nosti tuo renki. Eli ei tarvinu tuota ketjua tuohon puskuriin ja nostaa sitten kahvasta, vaan riitti vain että piti noita kahvoja alhaalla.

    Olispa edes kuvia ko. laitteesta, niin helpottais selittämistä, sillä nimittäin sai myös kelkan pysymään niin, että sukset oli maassa ja perä roikkui ilmassa. Eli tuossa videossa kun on tuo ketju, niin sen kun laittoi takapuskuriin kiinni ja löysäs kahvat ylös, niin kelkan paino käänsi renkiä pystyyn ->perän ilmaan.

    Ja joku sanoi, että on raskas käyttää, niin voi tulla näyttämään mulle toisen laitteen millä 13v nassikka saa kelkan siirreltyä tallissa, käännettyä ympäri tai tuotua ulos.
     
  14. jussih4nk

    jussih4nk Well-Known Member

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    mulla on kori rullakko ja sillä oon siirrelly tallissa kelkkaa ja hyvin on toiminu.
     
  15. Smigel

    Smigel Ski-Doo MXZ X-RS 600 E-TEC -12

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Parilla dollyllä siirtyy täällä kans tallissa.
     
  16. Fazeristi

    Fazeristi AC M6000 Sno Pro

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    Kelkka ajettu kuormalavan päälle ja sitten traktorilla etukuormaimen piikeissä konehalliin. Pitääkin kohta siirtää lähemmäs ovea. ;)
     
  17. mikniemi

    mikniemi AC M8000 HC evo -18, RX-1 -06 162 PPS

  18. sampha

    sampha Well-Known Member

  19. janne_87

    janne_87 Yamaha RX-1 er 136" ja Yamaha RX-1 "pätkä"

    Vs: Kelkan siirtoon sopiva laite halliin/talliin?

    motonetissä sama sarja 34.90€
     
  20. japa75

    japa75 LYNX 600R RE2019

Suosittele tätä sivua