Kelkkamies vastaan hiihtäjät

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä moukka, 19/12/07.

  1. Antsa

    Antsa 900Ace expe LE & 600 AceT Rene 154"

    inarissa oli kerran hiihtäjät tehny pikku jekun moottoripyöräilijöille... oli viritetty kaulan korkeudelle naru. kaveri sen huomas ku ajeli tuolla nuita pururatoja pitkin, ei sillä että se ois jotenki luvallista tai asiallista mutta ei se paljon se narun virittäminenkään mitään järkevää touhua ollu...
     
  2. PRO XR 440

    PRO XR 440 Storm 819,092

    Joo ja täällä e-pojhanmaalla joku hullu oli vetäny 3mm ketut puusta puuhun ja suoraa kelkkareitillä  :eek: Muistaakseni kokaan ei ollu ajanu siihen!!
     
  3. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Propsit Ässälle, hyvä postaus!
     
  4. miqwe

    miqwe Xtrim ´14 pro-ACE

    Ja nämä sankarit ehti sillä täpärällä ja vaarallisella ohituksella jopa pari minuuttia ennen paistamaan ne makkaransa sinne laavulle. En nyt yleistä yhtään, mutta melko useasti on vanhempi herra ollut kyseessä.. Mistä lie kertoo. ::)
     
  5. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Kyllä ite ainakin väistän, jos nopeampi on perästä tulossa, mutta tietysti sopivalla kohdalla, että se ohitus on turvallinen
     
  6. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Viime talvena läheisen pienen järven jäällä ajaessani joku pappa hiihti kohti ja huitoi sauvoilla ilmaan, eipä siinä, pysähdyin kuuntelemaan mahdollista läksytystä, no pappa kiitteli pohjien teosta kelkalla kun ei oikeita latuja tänne vedetä. Kuulemma hyvä hiihtää jäljillä  :) Välillä näinkin päin..
     
  7. wolle

    wolle Speedot '15

    Tuo on erittäin totta! Mutkaa, mäkeä ja metsää kun on tiellä, niin silloin olis hyvä sen väistää joka tietää  mitä on tulossa.

    Joo ei muutaku molemmat tassut pystyyn vaan...  ;D
     
  8. TuomasV

    TuomasV Well-Known Member

    Itellä ainakin ärsyttää se kun joittenkin ihmisten pitää väkisinkin tupata sinne kelkkareitille lenkkeilyttään sitä Turrea! Minkä takia se pittää mennä sinne kelkkareitille kun taajamassa kulkee monia kymmeniä kilometrejä valmiiksi aurattua pyörätietä. Mutta en itse kyllä ymmärrä sitäkään että mikä ihme hinku joillakin on päästä ajamaan, kun pitää valaistut hiihtoladut käydä rullaamassa p****ksi ... Mutta kaikkihan me tuonne reiteille sovitaan, kunhan vaan muistetaan käyttää järkeä :D
     
  9. nunavut

    nunavut Guest

    Eräskin joulukuusen noutaja kehoitti minua poistumaan paikalta koska hän näki sopivan kuusen ennen minua,en kehdannut sanoa kenenkä metsässä ollaan. Mitäpä ihmisille pahasti sanomaan.
    Kelkkauralla hiihtelevä suattaa olla maanomistaja ,samoinkuin ladulla kelkkaileva ,ikävä kyllä nykyisin nämät hiihtäjät ovat agressiivisempaa väkeä. Kelkalla latuhöylää vetävä saa kuulla vaikka mitä.
     
  10. JH79

    JH79 Well-Known Member

    On teillä kyllä hyvät hermot. :eek: Jos mulla olisi mettää ja siellä olisi joku kuusta hakemassa, antaisin kyllä lähdöt sieltä. :mad:

    Mut noille sauvojen heiluttelijoille ja muille liikujille on kyllä kättä nostettu. Mutta jos joku yrittäisi vaikka kapealla uralla huitaista kohti, tulisi sanomista.. 8)
     
  11. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    No, pittä sitä pientä ihmistä auttaa.. Mieki kerra neuvoin jopa paremma paika hakia, ku tapasi miehe lapsineen mei mailta niissä touhuissa ;D Neuvoi hakee sellaselta paikalta, ettei ne ois kasvanu kuitenkaa isoiks.
     
  12. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Joo, apua ois pimiässä eilen illalla tarvinnu... Olin kattonu jo aiemmin sen kuusen hyvän malliseksi ... mutta ku kannoin pihaan niin itkuhan siinä pääsi. Pienellä ihmisellä. :'(
     
  13. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Jospa se Turre ja emäntä/isäntä haluaa luontoon pois liukkailta pyöräteiltä, minua ei kyllä haittaa.
     
  14. Wilsu

    Wilsu pilkkipulkka

    No eihän niistä ulkoilijista tieten haittaa oo mullekkaan, kyllä sinne mettään mahtuu.

    Sais Turre vaan olla kiinni taikka muuten omistajan hallinnassa, muuten mulle on sama ketä siellä reiteillä on.
    Kaikkia moikataan.
     
  15. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Lakihan velvoittaa pitämään turret ja sesset hihnaan kytkettynä metsästyksen loputtua, ainakin minun käsityksen mukaan
     
  16. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Tulikin mieleeni eräs tositarina Rovaniemen Muurolasta, siihen aikaan kun siellä oli vielä sen hullujen huoneen vieressä keuhkoparantola....
    Eli kerran keuhko-osaston rapuilla potilas oli savuilla, kun huomasi hullun (mielenterveyspotilaan) hiihtävän pihalla keskellä kesää, jolloin kysyi tältä " eikös ole vähän huono hiihtää näin kesällä?" No tää kaveri pysähty, katto hetken ja tokas "Hyvä se on hiihtää ku on terveet keuhkot" ;D
    Eli hullu saa olla, ei tyhmä ;)
    Mun mielestä  kaikki mahtus kyl samalle väylälle, jos olis pikkasen yhteispeliä. Aina kuitenki löytyy joka harrastajakunnasta se  turmiolan Tommi joka ei siedä muita harrastajia, eikä se tinkaamalla lopu. Nii se vaan on!...
     
  17. Wilsu

    Wilsu pilkkipulkka

    Aamen
     
  18. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    no joo .. kokemuksesta voin sanoo et sauvoista on tullu eli exelin merkkejä on selässä :D mut toki ne saa hiihellä oikeutetusti siinä missä huvittaa mut jumankauta 60 ukkelit ja mummelit elkää ny perkeleessä ruvetko varoituskylttejä ja heijastimia poistelee ... siinä on kiva sit umpituntemattomalle reitillä vetästä esim sähköpylvään harukseen .. tääl niitä riittä ja muutamalle oon päässy jopa mainihtee asiasta

    harrastus kaikilla ja jokainen nauttikoon siitä mut ei ruveta ny toisilta terveyttä viemään tahi henkee :eek:
     
  19. M_kka

    M_kka Member

    Reitillä on tullut jos mitäkin ja keitäkin vastaan, ikinä ei ole ongelmia ollut, lapasta on nostettu ja matkaa jatkettu hyvin mielen. Hiihtäjiä ja äitejä lapsiensa kera on ehkäpä liikaa tullut ja sehän on jo vaarallista, elikkä vähän enempi ajattelua siihen mihin menee pienten lasten kanssa ulkoilemaan, joskus se vahinko sattuu. :-\. Hiihtäjille on pitänyt tai saanut reilusti ajaa reittejä mehtään, eikä siinä mitään. Kiitoksia on kuultu ja kelkkailu on ihan hyvässä suosiossa hiihtäjien keskuudessa ja sehän jos mikä on hyvä :).
     
  20. TommiKer

    TommiKer Well-Known Member

    http://www.wirbelsturm.com/

    kattokaa perjantain päiväkirja. ei taida kelkkailijat olla ihan yhtä vaativia ;D kuin hiihtäjät
     

Suosittele tätä sivua