Ketjukotelon öljy

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Jannne, 17/9/06.

  1. janppa

    janppa Guest

    No kävinpä tänään ostamassa sitä ATF:ää kun kerta porukka sitä käyttää ketjukoteloissa.
    Ostin halvinta, AD:n "omaa" öljyä, mutta tuskinpa sekään ihan mitään räkää on koska kuitenkin aika kovat vaatimukset noissa AT-öljyissä. Ja enpä oikein usko tietääkö se ketju eroa voiteleeko sitä Dexron II vai III - luokan öljy ;)

    Niin, ja hintaa 4e litralta :eek: Tarkoittaa, että saan vaihtaa kolmesti öljyt yhdestä purkista, kun taas Catin about kolmen desin purkki maksoi muistaakseni jotain 8e..
     
  2. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    No eiköhän se tarkota :eek: Mulla makso muistaakseni bomban 2,5dl purkki 3.50e,mutta piti ostaa kaks kun 3dl pitää laittaa ja sain yhteishintaan 6e 8)
     
  3. yama500

    yama500 AC M 1100T HCR -12

    ite pistin 80w-90 mobilia... saatan olla väärässä mutta kuulemma menee samaa doon huollossa koteloon... ps. yamahan variaattorin suojassa lukee laatu ja määrä
     
  4. machz

    machz Guest

    80/90W ja ATF;- oikein hyviä litkuja sinne koteloon. Muistatte vaan vaihtaa ne tarpeeksi usein, ja mieluummin niin, että se koppa käytetään auki, jotta nähdään sisuskalujen kunto!
    esim. monella jää kelkan kausihuolto näin syksyyn kevään ajojen jälkeen. Ja kopan kun aukasee kesän jäljiltä, niin vaaleat, vettyneet öljythän ne siellä -> vetarin laakeri entinen -> isompaa remppaa, joka ois voitu välttää huoltamalla oikeaoppisesti, oikeaan aikaan! ::)
     
  5. Supra-R

    Supra-R Ski Doo MXZ 600

    Catsrollin SMTX api gl 3-4 ja on todella notkeaa
     
  6. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    Ite laitoin 75w90 Shellin täyssynteettistä loota öljyä.ei kangistu liiaksi kylmillä keleillä.
     
  7. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Niinpä.. Monella jää tuo huolto kesäksi. Hyvä tapa on lyyä kelkka osiin joka kevät! ;D Sitten syksyllä kasata kauhealla tohinalla ja unohtaa mitä piti tehä.
     
  8. AC440

    AC440 Livesports.fi

    Ite oon tähän mennessä laittanu yhtä kertaa vaille aina katin omaa ketjukopanöljyä... Menny yleensä talvessa joku 10-15 kopallista (kolme kelkkaa) tosin kisalaitteeseen vaihettu noin kymmenen kertaa talveen ::) Eipä se nyt niin kovin kallista oo, vaikka sama kyllä ois käyttää jtn edellä suositeltua öljyä ::)
     
  9. stm

    stm Well-Known Member

    Ite olen käyttäny volkkareitten loota öljyä ku sitä näkkyy olevan tuolla tallissa , eikä maksa paljon ;) (isäntä korjaa työkseen volkkareita)
     
  10. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Nyt heräs vähän mielenkiinto.. Onko sulla mitään järkevää perustelua tohon öljyn vaihtoon, vai onko se vaan niin mukavaa, kun saa rassata ;)
    Jos rupee miettii km:ä mitä siihen kisakamppeeseen tulee kauden aikana, niin eiks toi kymmenen kertaa talveen oo jo aika moista liiottelua??
    Esm. jos käytää sitä ATF, niin autoissa vaihdetaan automaatteihin öljyt yleensä siinä 60-80 tkm kohdalla. Siellä on sitä voideltavaa osaa vähän enemmän sisällä, kun kelkan ketju/ratas yhdistelmä..
     
  11. AC440

    AC440 Livesports.fi

    Aina ko oon kopan käyttäny auki, ni oon uudet öljyt laittanu. Vaikkei kauheen vanhat ois, ni en oo vaan vanhoja takas kehannu enää tyrkätä... En mie muuten mikään himoöljyäjä oo ;D
     
  12. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Näinhän se menee.. En ittekkään laittais niitä vanhoja :D
    Ei vaan tullu taas heti mieleen kaikki vaihtoehdot. Esim. välityksien vaihdot.
    Tälläsiä nää aamut on, kun ei oo viel kunnolla hereillä :-X
     
  13. mxz 500

    mxz 500 New Member

    Re: Mitä Öljyä?

    ois purkki 75w 140 castrollin öljyä uskaltaako tota laittaa sinne luokitus gl 5 vai oisko atf sit parempaa sinne?
     
  14. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Re: Mitä Öljyä?

    elä laita,kauheaa siirappia pakkasella.Pistä vaikka se atf sinne koppaan.
     
  15. -ERroXX

    -ERroXX RE Xtrim

    Itse käytän [​IMG] loota öljyä, ku sitä näkkyy tuossa "tallissa" olevan ;)
     
  16. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    Re: Mitä Öljyä?

    Varmasti ajaa asiansa.
     
  17. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Re: Mitä Öljyä?

    Tiiätkö millasta öljyä tuo on?
     
  18. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    Ohan se jäykempää ku normi loota öljy,gl5:ta käytämme auton perissä yleensä.kyllä se sen voitelee mitä tarvii.
     
  19. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Aika paljonkin jäykempää.Gl-5:sta käytetään yleensä raskaassa kalustossa korkeiden pintapaineiden vuoksi.Aikamoista jankkia pakkasessa.
     
  20. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    GL-5 käytetään myös henkilöautojen perämurikoissa (quattro)
     

Suosittele tätä sivua