kypärä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä noppeepentti, 17/11/06.

  1. kimi1

    kimi1 polaris EDGE TOURING 600,ace 05

    Moi ostin Modularin kanssa on kyllä hyvä hiljainen eikä ole huurtunut.Voin suositella.
     
  2. harza

    harza Well-Known Member

    Luin tämän ketjun läpi, ja poikkeuksetta kaikki kehuu crossi pottaa, MIKSI? Itte olen aina ajanut umpikypärä päässä, ja ainut ongelma on ollut lasin huurtuminen. Nyt olen ajatellut hommata umpikypärän lämpiävällä visiirillä, siis sähkö. En ymmärrä miksi se crossi kypärä on mukamasten niin hyvä, jos yhdellä jäätyy nokkavarsi, toisella poskipäät, kolmannella korvat ja neljäs vetää jeesusteippiä rullakaupalla pään ympäri että ei paikat jäätys? Jos vertaa umpikypärään, kauluri kaulaan, joka siis tulee leuan päälle, potta päähän luukku kiinni ja seon siinä. Kun kattelin tuossa All rightin kuvastoa, niin jos mieluisan crossikypärän valitsee+ kaikki tarvittavat tilpehöörit, niin tulee kalliimmaksi kuin sähkövisiirillä oleva umpikypärä...
     
  3. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Hönkimismaskilla tarkotin semmosta yleismallin hengitysilman ohjainta leukasuojan sisäpuolella, joka ohjaa ilman alas leuan alle ettei visiiri huurru.Ne on ihan tarrakiinnitteisiä ja sen saa jollain tyyliin 15 egee alan liikkeestä...
    Look se on joka määrää monellaki krossarin päähän.Visiiripotan käytännön etuja on myös silmä-/aurinkolasien käyttömahdollisuus!!Onkai sellasia lasejaki et mahtuu rillit alle, mut oikeesti, värkkämiseks menee.Eihän niitä hanskat kädessä irti saa.Varsinkaa jos on rulla jeesusteippiä naamalla , woe.. ;D ;D
     
  4. harza

    harza Well-Known Member

    Nyt on sitten HJC:n umpipotta ostettu, pikaisessa testissä n10C pakkasessa en saanut millään ilveellä visiiriä huuruun, vaikka sähköt on vielä asentamatta. Että liekkö tuo olis edes tuota sähkövisiiriä tarvinnut ??? No ompahan sekin sitten jos tulee oikeen sopiva keli... Mutta täytyy sanoa että en kadu ostostani pätkääkään. ;D
     
  5. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

  6. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Moi
    Liekköhän sulla on tossa X2:ssa yhtä suuri reikä kuin mulla tuossa SX Pro:ssa... Jos, niin mitkä lasit sulla on? Testattu tähän mennessä Pro Grip, Smithin Piston, Warp TI, Fuel ja Scotin jotku vanhemmat... kaikissa jää ohimon tienoilla sentti pari reikää.
     
  7. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Hyvä huomio. En muista mitkä lasit mulla on mutta tosiaan sinne ohimon tienoille jää semmonen vajaa sentin reikä. Laitoin laseihin teippiä siihen kohtaan ja sitten kun on aluslakki niin ei oo palellu, ja -20 - -30 pakkasissakin on tullut ajeltua.
     
  8. makke

    makke Well-Known Member

    itellä umpi potta HJC talvivisiirillä + kuonokoppa ihan ok joskus huurussa ku kovin hikoilee ja on pakkasta...

    onko kellään HJC krossipottaa johon saa myös visiirin kiinni / kokemuksia?
     
  9. peeaa75

    peeaa75 yamaha phazer -07

    Mä käytän mds crossikypärää alla finnsvala racing huppu scotin ultimate sx lasit ja joku hengityksen ohjain lerpake.Ei piä oo paleltuna ei oo tosin tullu ajeltua yli 25 asteen pakkasessa.Sillo nukutaa kissan kanssa kilpaa ;D
     
  10. harza

    harza Well-Known Member


    Nyt on sitten testattu jo kovemmallakin pakkasella -30 :) Ja hienosti pelaa ei koittanutkaan mennä huuruun, eikä käyny vinkka mistään. Eikä tarvii viritellä mitään rättejä naaman eteen, jotka kastuu ajaessa ja tauon jälkeen on aika ilettäviä laittaa päällä ;D Tossa vielä kuva:


    [​IMG]
     
  11. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    Itellä on HJC:n CL-MAX modulaari sähkövisiirillä ja aivan huippu yhdistelmä!  :D Ei huurru visiiri millään ja miellyttävä päässä. Saa pikaisesti naamankin auki, jos tarttee kaverin tai kyytiläisen kans rupatella.
     
  12. tuomas89

    tuomas89 Well-Known Member

    itellä shoein metal mulisha + oakleyn james stewart signature lasit. älyttömän tyylikäs setti omasta mielestä ja hyvin pelittää :)

    [​IMG]
     
  13. vekkuli

    vekkuli Member

    Meikäläisellä kelkkaharrastus vastatuulessa, kun ei löydy riittävän isoa pottaa päähän. Kokeilin suurinta eli XL-koon M2R SX Pro kypärää ja ei mee päähän edes lekalla.
    Tietäiskö joku edullista n.200e hintaluokassa isoa kypärää? ???
     
  14. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Kokeile eri valmistajien isoimpia malleja.Luulisi niistä joku sopivan ;)
     
  15. Rave RE

    Rave RE Lynx RE 600 SDi yliyli08

    Paljonko tollanen potta kustantaa??
     
  16. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    249€ näyttäis olevan Allrightin kuvastossa tollanen HJC CS-12 sähkövisiirillä.
     
  17. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Mitä mieltä olette tällasesta kypärästä? On kyllä jotain pingpong-tavaraa, mutta minun budjetille ihan ok, koska en oo töissä vielä. (paitsi kesätyöt) Miellyttää ainakin minun silmää.. Eli tuossa kun on tuo http://www.jy-trading.fi/page4909.phtml linkki, niin siitä rullaa vähän matkaa alaspäin ja tulee vastaan sellainen malli kun HX Cannon ja tuo sini-musta väri. Hinnan perässä lukee, että loppu ja lisää tulee keväällä eli taitaa olla melko suosittu kypärä?
     
  18. Antza

    Antza 800 etykki

    Miulta lähtisi melko samaan hintaan yhden talven käytetty HJC CL-X4 kypärä. ;)
     
  19. harza

    harza Well-Known Member


    Juurikin tuon summan tuosta maksoin Motormannille, ja on joka pennin väärti! 8)
     
  20. M.H.

    M.H. 800 indyR

Suosittele tätä sivua