Laakereita

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä mvainio, 29/11/06.

  1. mvainio

    mvainio New Member

    Linkki webbikauppaan josta löytyy tavanomaisemmat laakerit kelkkoihin:

    http://www.kentso.fi/shop/index.php?p=productsList&iCategory=13
     
  2. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

     
  3. TripleMax

    TripleMax Yamaha V-Max 700

    Kyllä kait nuo kiinan laakeritki pyörii telastossa sen mitä skf tai koyot.

    Ite ostin nuita kiinalaisia työpaikan kautta alle 0,50 eur /kpl makso.

    Kääntöpyörille jaappanin pojan tekemä laakeri alle 2 € kpl.
     
  4. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Niinpä. Epäilen silti noitten kiinalaisten kestävyyttä. On aivan satavarma, et skf tai koyot kestää pidempään.
    Oot saanu tosi halvalla noita jaappanin poikien laakereita. Mulle maksaa töistä skf laakeri (6205 2rs ) 4e/kpl.
     
  5. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    onko joku kokeillut skf:n uusia rsh tiivisteellä olevia laakereita? onko huomattavaa kestävyys eroa?
     
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ajattelin kokeilla pesukoneissa käytettäviä 6205Z laakerereita alustaan kun niin halvalla niitä sain.
     
  7. Keke

    Keke Well-Known Member

    Halpislaakerit kestävät hyvin alustassa :) Ostin noita halpislaakereita koska täällä etelässä alustanlaakerit joutuvat aikamoiselle rasitukselle (suolavesi, vesi, hiekka, muta) joten katsoin että se olisi rahantuhlausta jos olisin hankkinut esim. skf:t.
     
  8. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    halpiksia käytän minäki, mutta jos aatellaan että halpis menee max2 talvea ja tuo uudella rsh tiivisteellä oleva skf vaikka 4talvea niin sehän jo kannattaa laittaa... ::)
     
  9. Dick

    Dick Guest

    http://www.mc-scatter.com/catalog/index.php?cPath=1202_1203&sort=2a&page=1

    Tuolta vielä melkein kolme euroa halvemmalla samaa koyon laakeria... ::)
     
  10. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Älä edes kokeile. Nuo Z-merkityt urakuulalaakerit on varustettu vain pölysuojalla, ei siis varsinaista tiivistettä kuten FAG:n 2RSR tai SKF:n 2RSH.

    Telaston laakerissa ei itse laakerin laadulla oli juurikaan merkitystä, vaan sen tiivistyksellä ja voiteluaineen laadukkuudella. Siksipä on aika turha säästää muutama euro ja tehdä vaihtotyötä useammin, vielä huonolla tuurilla vaihdat sitten sen pyöränkin.
     
  11. janppa

    janppa Guest

    Jopa laakerikauppias sanoi, että ihan turhaan sinne alustaan niitä SKF:iä, FAG:eja tms. alkaa holvaamaan ja möi minulle sitten jotain korealaisen valmisteita reilusti alle puoleen, siitä mitä merkkilaakerit olisi maksaneet.

    Kuulemma myös itse veden lisäksi, lämpötilan äkilliset vaihtelut tuhoaa noita laakereita, oli ne sitten mitä merkkiä hyvänsä. Eli ajat polanteella, jossa laakeri pääsee lämpiämään ja sitten ryöpsähtää lunta ja vettä..

    Saapas nähdä ensi keväänä huollonyhteydessä: Mulla on takakääntöpyörässä yhdessä uusi SKF:n metallisilla suojilla oleva laakeri ja toisessa uusi kinkki muovisuojuksilla.
     
  12. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    No se laakerikauppias ei sitten tiedä mistä puhuu. Tuollaiset lämpötilavaihtelut ei vaikuta laakereihin mitään. SKF:n laakerit on lämpöstabiloituja yli 120 asteen aluelle ja FAG:n yli 150 asteen lämpötila-alueelle mittamuutoksia vastaan. Eikä nuo laakerit kovain paljoa tuolla telastossa kuumene.


    Muuten, ei ne SKf:n metallisuojaiset siellä kestä, ne on juuri niitä missä on vain pölysuoja, ei varsinaista huulitiivistettä. Ei kait samainen myyjä myynyt niitäkin sinulle?
     
  13. janppa

    janppa Guest

    Eikun niitä jaellaan ilmaseks tuolla kylillä.
     
  14. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    No hyvä, nehän käy vetarille, sinne riittää pelkkä pölysuoja. Minä tuun hakee kans, nyt on isojako käynnissä ;D
     
  15. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Kerpele ???
    Ajatus oli tosiaan ensin aukaista yksi Z laakeri ja tutkia minkälainen se on. Noh, aukaisen kuitenkin ja katson, eipä tuo 10 kpl tuubi montaa euroa maksanutkaan, ei iso tappio ;)
     
  16. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    sama ko tinkais onko ebec5 parempi ko ebec7.. käytännössä ei mitään eroa. ja ei toi skf nyt niin mahtava laakeri guru ole. mut suojatut pitää olla.
     

Suosittele tätä sivua