Levikemuovit

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä XTRacing, 15/12/06.

  1. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Olisi vmaxiin vuotsolaisten laitto edessä 8) Onkohan mitään järkeä pätkään laittaa ??? Olen miettinyt,että jos tuommoset 20cm leveät yamahaan,polarikseen ja lynxiin tarkotetut 31-04 mallit laittasi.
     
  2. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Ei niistä kai kauheasti haittaakaan ole? ::)
     
  3. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Ei mitään järkeä, mihin se pätkäkelkka on tehty, ei ainakaan umpiseen, itse en laittaisi ainakaan noin leveitä. :eek:
     
  4. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Mutta kyllä se liukkaammin menisi jos pikkasen enempi lunta on.Tuleehan sitä ummessakin ajeltua jonkin verran ja menisi ojien yli paremmin.Ja ulkonäkö paranee ;)
     
  5. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Samantien jatkat telastoa kanssa... ;)
    Tässä asiassa on varmaan mielipiteitä niinkun kommentoijiakin. ::) Eli kaks. ;D
    Ei sul oo mitään kuvaa miltä se mahtas näyttää muoveineen jos ulkonäköäkin haet niillä? ::)
     
  6. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Ei tule jatkoa telastoon ainakaan tänä talvena vielä.Ei ole kuvia kun vmaxin alla on,mutta Teo Lehtimäen sivulla on esite näistä vuotsolaisista ja siellä ainakin rev ski-doot on paljo hienompia leveillä muoveilla.
     
  7. 250

    250 Well-Known Member

    OFFFFFF: oliko vielä kiannalla jäätä? vai onko toi tämän päivänen kuva?
     
  8. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Olin noilla sivuilla vähän lost enkä löytäny. ::) Et viittis laittaa tarkkaa linkkii tai sit kuvaa tänne? ;)
     
  9. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Kannattaa testata. hullulta ne 25cm leveät muovit renegaden allakin näytti mutta kyllä puuterikelissä huomas mikä virka niillä on, keula meni pinnassa ku leija ja vaikka perä kahlaiski vähä syvemmällä nii meno jatkuu. ei tullu vanhoilla hakkuuaukoilla iskemää tukivarsiin ja kääntyvyys säily hyvänä. kyllä ite suosittelisin pätkäänki kokeilemaan. ei niistä kovalla polanteella mitään hyötyä oo ja huonommin mahtuu kärryyn mut helposti ne irti saa.
    [​IMG]
     
  10. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    On siellä jäätä.Viime talvinen kuva

    http://www.teolehtimaki.fi/varaosaluettelot/

    tuolta otat tuon suksimuovit kohdan

    E:tänään muuten jos olisi ollut vuotsolaiset alla olisin säästyny siltä että suksi väänty.Onneksi ei mitenkään haittaavasti vääntynyt.
     
  11. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Hienot muovit ja varmasti käytännölliset. ::)
     
  12. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Ei niistö vuotsolaista haittaa ole. Minun kohdalla vuotsolaiset paransivat ajettavuutta myös kovalla jäljellä. Entisissä lynxin omissa suksia myötäilevissä muoveissa oli urat johon viiltorauta ikään kuin upotettiin ja eihän se sieltä oikein purenut reittiin. Mutta vuotsolaisissa pohjassa ei ole uraa, jonka takia viiltoraudat tulivat alemmas ja purevat kokonaan reittiin ja mutkassakin pääsee paljon lujempaa nyt kun keulassa on hyvä pito. Kaveri laittoi omaan V-Maxiin muovit, jonka ansiosta sekin pääsee ummella jonkun verran(johtuen vuotsolaisista ja triple-koneesta). Vedessä keula myös kantaa paremmin(jos siis joskus alat harrastamaan vesicrossia).
     
  13. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Liekö just "se" if-royali jolla ajat? Mutta kyseisellä vehkeellä(-98- g-touring) + -04 rellusta karttuneilla kokemuksilla voin sanoa että ainaki pitkään 670 lynkeroiseen ihan ehottamat vehkeet, oli sitte lehtorannat tai brp:t! Itellä ei aikanaan ollu lynessä alla muuta ku normileveät vakiomuovit ja raskas keula teki turot useemman ku kerran höttyräkelillä, koneessa kyllä potkua riitti mutta minkäs teet ku keula ei kanna mitään. Mutta nykysillä kokemuksilla ei olis kahta sanaa laittaisinko paikalleen.
     
  14. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Pitää siis ensi viikolla suunnistaa paikalliseen liikkeeseen jossa näitä vuotsolaisia on myynnissä ja katsoa minkälaisia on tarjolla.
    Asennushan tapahtuu,että otetaan entinen pohjamuovi ja ohjainrauta pois,sitten uusi muovi laitetaan hyvin alle ja merkataan mistä kohtaa porataan reijät ja sitten kun on porattu laitetaan vain muovit alle ja raudat siihen päälle ???
     
  15. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Mulla kans tallissa odottaa vuotsolaiset levikemuovit Trail RMK:hon asentamista, kuuluivat kelkkakauppaan. Olen odottanut että tulis lunta että testais ensin ilman levikemuoveja. Ei vaan näytä lunta tulevan, taidan asentaa ne alle ku ei jaksa odottaa sitä lunta. Niin ja oli mulla edellisessä kelkassa (340 Touring Polaris) kans vuotsolaiset alla, sai olla meleko hankala keli ja kelkka vaan pakersi eteenpäin, keula pinnalla ja tela teki syvää uraa. Että erittäin pätevät on.
     
  16. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Kuinka leveät ne kaverisi vmaxin muovit on?
     
  17. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Taisivat olla ne keskimmäiset eli 23cm leveät.
     
  18. mstr

    mstr Well-Known Member

    Nostetaan taas vanha topic, mutta miksikäs sitä uuttakaan tekemään.

    Eli suksimuovit olis hakusessa Arctic Cat Panther -kelkkaan. Sukset on kuin Peltoset eikä meinaa kantaa oikeen mihinkään. Ummella tulee jonkun verran ajettua mutta myös reitilläkin, eli suositelkaa jotain suksimuoveja. Vai suoraanko Vuotsolaiset alle?

    EDIT: Ja en sitten ole ostamassa kenenkään käytettyjä muoveja. Kyllä ne uudet on aina uudet, eihän noi pahanhintasia ole. :)
     
  19. Trail 550

    Trail 550 Member

    mulla on rmk 550:ssä vuotsolaiset ja on kyllä noin 100 kertaa parempi ummella niiden kans ku ilman. Ilman vuotsolaisia kulkee syvällä hangessa kun taas vuotsolaisten kans huomattavasti enempi pinnalla..
     
  20. mstr

    mstr Well-Known Member

    Kuinkas sitten menee kovemmalla lumella? Siis kuinka hyvin kääntyy?
     

Suosittele tätä sivua