LYNX RAVE 800 POWER TEK -08

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Ilves-kissa, 2/3/08.

  1. Ilves-kissa

    Ilves-kissa Lynx X-trim Commander 800 E-tec -14

    Kellä tuollainen on niin kommentoikoon kokemuksia alustasta,moottorista,kulutuksesta ja yleensä mitä kelkasta mieleen tulee!
     
  2. TWR

    TWR AC ZR 8000 137" Ltd -16 (black)

    Haloo!!! eikö ketään oo ostanut kyseinen vehje? vai pitäiskö olla ensinmäinen :p
    Samoja tietoja minäkin kaipaisin.
     
  3. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Näitä isolohkoja myydään täällä Suomessa melko vähän, vaikka itse en 600ccm kelkkaa itselleni mieluusti enää ostaisi. Itse en vain voi kommentoida tuota kelkkaa, omani on liian vanha ;D
     
  4. DSP

    DSP dragon

    Tänään kävin kokkeileen tuommosta. En tiiä johtuuko siitä että oon rimpula vai mistä mutta ohjaus tuntu jotenki jäykältä. Tuosta pensan syönnistä en ihan tarkkoja tiiä mutta 3/4 tankkia meni ja kilsoja tuli n. 80. Ajo kyllä oli aika reipasta. Seisaaltaan ajoon sais pikkusen korkiammalla tanko olla. (itellä pituutta 185cm). Muutenhan se oli oikein makosa vehe liikahti ainaki ihan kohtuudella ja kauhia kelkkakuume iski heti ajamisen jälkeen.
     
  5. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Tuohon polttiainemittariin ei ihan täysin kannata luottaa. Kun mittari näyttää alle nollaa, sillä ajelee vieläkin jonkun matkaa. On jätetty melkoinen varmuusvara.

    Alustaan voin suositella korsumäen enskasäätöjä, toimii ainakin minun reittiajossa erinomaisesti, paranee selvästi tuosta vakioalustasta. Itse olen 183cm ja minä laitoin suosiolla 3" korotuksen, silloin on kohtuullinen kompromissi istualtaan ajon ja seisomisen välille.
     
  6. AK837

    AK837 Well-Known Member

    levillä tuli moista vehettä testattua levi-ylläs välin verran. Ohjaus aika jäykkä, ei kuitenkaan häiritsevä. tanko ehkä vähän liian takana-> kädet väsyy ko pommittaa seisaaltaan. pensan syönnistä en osaa sanoa kun ajo oli aikas reipasta ;D vähempi kuiten ko polle ;D ;D kelkka vetää ihan hyvin ja tasasesti ko lähetään jostaki 60-80km vauhista, muuten kelkka tuntui laiskalta ??? paikaltaan tai mutkasta ko lähetään niin 600 iq polle voittaa mennen tullen :p huippuja kyllä tuntuu riittävän. keulan iskarit ihan hyvät reittikäyttöön, mutta alusta sais olla vähän jämympi, etupukki pohjaa melkein heti kovemmassa vauhissa. pienillä muutoksilla ja sääjöillä ihan hyvä reittikelkka.
     
  7. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Noissa Lynxeissä on jostain älyttömästä syystä vakiona sikamaisen pitkät välitykset. Itselläni yläratas oli järkyttävä 28 hampainen!! Nyt paikoillaan 23 ham. ja lähtöjä vielä 100 vauhdista niin että hymyilyttää joka kerta ;D Telasto vaatii tiukkaamista, mutta tuon mainitsemani herran säädöt tekee alustasta mukavamman mutta kuitenkin sellaisen, että tuntuu pohjaaminen puuttuvan kokonaan, saa ihan yrittää, että pohjaa. Itsellä lisäksi takapukissa 70N/mm jousi vähentämästä kovilla reiteillä tolkutonta keulimista.
     
  8. DSP

    DSP dragon

    Juu se mittari varmastikki näyttää mitä sattuu. Eipä olis kelkoissa ensimmäinen. Itekki ku kokeilin sitä niin tuumasin että pikku tangon korotuksen jälkeen vois olla vielä makiampi viiä sekä reitillä että umpisella. Alusta minusta pelas aivan moitteettomasti. Voinee johtua siitä että on vanhoilla tottunu ajamaan.
    Polvisuojat vois olla kans kohillaan nimittäin paukkuu aika makiasti polvet muoveihin ajaessa.
     
  9. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Minkälaisia välityksiä porukka on näihin laittanut? Ei oo paljoa tehoista hyötyä ku aivan järkky pitkät välit nytkin (24/43). Monet 600cc melkeinpä karkaa puunkierto hommissa ja yleensäkin mutkista lähtiessä. Suorilla jänkäpätkilläkään ei juuri eroa saa nuihin 600cc vermeisiin. Muuten kyllä makia vehje kun vaan saa voimalinjan kuntoon.

    Kuinka paljon on muuten saa remmi painua kun painaa sormilla remmiä alas kun asettaa esim nyt käsisahan siihen kytkimen ja 2 variaattorin päälle. Paljioko saa olla sahan ja hihnan välinen matka? mulla oli nyt n.40mm ja säätövara on loppu.
    Remmi on ohjekirjan suosittelema 166 loppuinen.

    Eikös tälläinen nyrkkisääntö ole että kun nostaa kelkan perän ylös, niin telan pitäisi pyöriä kun ollaan vasta tultu ajosta tai on ollut esim lämpimässä tallissa
     
  10. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Löysällä minustakin näyttää tuo hihna olevan, ku vertaa exään (vm.2006 600sdi reviin) ::) Noo lumi puuttuu eipä ole niin väliksi vielä vähään aikaan ;D
     
  11. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Oliko se Korsumäen enskasäätö vai mikä se oli joka ois hyvä tähän 8satkuunkin? Ei tietoa kyllä orkkissäädöistäkään (toukuussa tuli toi Rave laitettua) , voivat olla hyvät mulle nekin :) Mut meinasin huollattaa kepit ennen lumia niin samalla sinne simmityksekki vois vaihella jos parempia kuin vakiosäädöt on olemassa :D Ajo normi reittipaukutusta ei crossia kuitenkaan :D
     
  12. AK837

    AK837 Well-Known Member

    Älä vielä simmittele, aja ensin niin tiiät mitä pitää tehdä.
     
  13. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Njoo se voi olla ihan viisasta, mut huollatan ne jokatapauksessa kuiten :)
     
  14. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Kannattaa kyllä ensin kokeilla vakiota. Itse en vakiosäädöillä tullut juttuun, mutta nuo Korsumäet toimi kuin unelma minulla. Tosin, moni sitä kokeillut väitti kelkkaa kovaksi ajaa, eli selvitä ensin itsellesi mitä haluat alustalta
     
  15. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    No ainakin mulla toimii tuo alusta ihan mukavasti...painoa kummiskin melkeen 100kg ::) likkeireillä pääsee säätöhommissa melko pitkälle.
     
  16. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Eihän se vakio-alusta huono ole, yksi parhaista vakiona. Mutta, kun tietää paremmasta, niin ei huvita tyytyä vähään...
     
  17. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Niih ja mahtaa olla eroo simmeissä 08:n ja 07:n välillä :) 08 saattaa olla vakiosääjöissään 07:aa parempikin...no kohtahan se selviää ku tulee lumi :D
     
  18. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Kukaan asentanut torque armia hillitteen motin heilumista? Kuva olis kiva jos jollakin on moinen kelkassaan. Itsehän tollasen tekee mutta malli olisi kuitenkin tervetullut :D
     
  19. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=9269.msg269759#msg269759
     
  20. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Noni nyt se sitten antautu.. 4300km ja toinen mäntä jumitti tasaselle  ::) Onneksi oltu missään jumalan selän takana, jossain kurussa, jumissa pirunpellossa, tunturikoivun katveessa gsm verkon kuuluvuusalueen ulkopuolella..
     

Suosittele tätä sivua