Maahanmuuttajat!

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä paikkari, 3/12/15.

  1. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Nuo mainostetut paskahommat 10€/h, joihin ei löydy tekijää.
    Siihen on useimmiten syy. Ainakin tällä seudulla. Ensinnäkin, osapäivätyö. 2-4h päivässä eikä välttämäti joka päivä. Oma auto oltava kun julkisesta liikenteestä ei ole hyötyä(jota ei monella ole varaa pitää) ja ylipäätään, omalla autolla kulkeminen maksaa sen mitä daa palkkaa. Niin moiseen hommaanko ihminen pitäis patistaa? Useimmat tuntemani työttömät kyllä menee töihin, jos siitä palkkaa saa, eikä työnteosta tarvitse maksaa.

    Itse oon ollu hetken työttömänä 18v sitten, mutta läheltä oon seurannu kuinka lystiä se kotona makaaminen onkaan. Jos joku sitä kadehtii, niin vapaita paikkoja on tarjolla, eikun kokeilemaam.

    nih..
     
  2. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Maahanmuuttajat!

    Liitttojen ja muiden työttömyyskassat maksaa vain 5,5% ansiosidonnaisesta omista varoistaan. Loput tulee valtiolta. Joutaisi lopettaa koko työttömyyskassat ja siirtää koko homma valtiolle niin että kaikki on ansiosidonnaisen piirissä riippumatta kuuluuko johonkin kassaan vai ei. Kaikki töissäolevat joutuu kuitenkin maksamaan työttömyysvakuutusmaksua.

    En tarkoittanut työtävieroksuvilla työttömäksi jääneitä vaan sellaisia jotka ei edes aio mennä töihin. Viime vuoden puolella oli Hesarissa haastattelu eräästä naisesta. Kertoi suoraan ettei aio mennä töihin vaikka sellaista tarjottaisiin. Ei kiinnosta ja yhteiskunnan tuellakin pärjää ihan mukavasti. Olisi vain halunnut kansalaispalkkaa koska on alentavaa ja turhauttavaa hakea työmarkkinatukea vain saadakseen hänelle kuuluvat varat yhteiskunnalta.

    Tällaisia ihmisiä minäkin tunnen useampia, näitä tarkoitin.
     
  3. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Vs: Maahanmuuttajat!

    Mihis ne liittojen maksut menee, herrojen taskuu?? Ei oo oikee tullu noihi perehyttyä, kolmee vuotee en oo kuulunu mihikää liittoo tai kassaa.

    Nää minunki mielipiteet perustuu aika pitkälle siihe mitä ite oon sivusta nähny, eli työ ikästä ja kuntosta porukkaa haastaa baaritiskillä että ei ollu aikomusta enää töihi mennä ku ei huvita. Ja joitaki tuttuja löytyy mitkä on ottanu systeemiä hyödyntäe vähä pitemmät lomat.
    Tutuista aika hyvi ne on työllistyny kenellä on ollu motivaatiota, toiset nopeemmi ja toiset hitaammi

    Edit. Melkei ku ois ampiaispesää sörkkiny ku pikkase arvosteli systeemiä :D
     
  4. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Vs: Maahanmuuttajat!

    Tulipas just mielee että kohta ei tarvi noista suomalaisille kelpaamattomistaka hommista jupissa kun nää Suomen suuret ja viisaat päättäjät pistää mutiaiset halpatyövoimaks ::)
     

Suosittele tätä sivua