Projekti Max's Polaris Indy RXL 1992

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä maxfun, 29/12/17.

  1. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Siinähän se! :D Muistas vain, mihin olen jemmannu pienet o-renkaat, niin vois laittaa sellasenki, kuten takapukin iskarissa on.
    [​IMG]

    Kuulostaa jo liian helpolta! :D
     
    Jannne tykkää tästä.
  2. Hankisääski

    Hankisääski Vintage

    Jaha, sepä on menny meleko tovi, kun viimeksi täällä topikissa kävin. Kylläpä vain näyttää jo valmiiksi makeasta tulevan meleko helevetin maslakka. Sun kuomua jo tuossa yks päivä silittelinkin :D
     
  3. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Jaa, joko olivat ehtineet korjata minun tekemät tuhot? :D

    Alustaakin olen ehtinyt niputella kasaan.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kasaillessa huomasin, että alustahan on hieman ratkeillut. Rullan kiinnityksen etupuolella näkyy halkeama.
    [​IMG]

    Ja halkeamaa näyttää olevan molemmin puolin. Vasemman puolen liukuakin on joskus muinoin jo hitsailtukkin... Mietin, että kestäisikö paremmin, jos teen vahvikkeet tuohon pultin ja liun välissä olevaan uraan molemille puolin!? o_O Olis tuota 1,5 millin rst:a, mistä tehdä...
    [​IMG]
     
  4. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Ite ehkä antaisin olla jos haluaa vaalia ulkonäköä. Jos taas meinaat täysiä ajaa letkan kärjessä, sitten vahvikkeita. Samaan aikaan metästellä uusia/ehjiä 121 liukurunkoja jostaki. Noitahan aina välillä on näkynytkin markkinoilla.
     
  5. Broadspeed

    Broadspeed +10 kelekkiä

    Kyllä kans kattelisin uudet liukurungot. Tämän pelin minttiys vähä niinko vaatii sen :D
     
  6. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Mistäköhä vuosimalleista nuo liukurungot käy tuoho? Näinköhä minulla olis yhet liuvut jemmasa. Ne jos käy niin lahjoitan hyvään tarkoitukseen :D
     
  7. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Joo, tuskin tulee oltua vetomiehenä... :D

    Tämä vastaus ei kyllä yllätä!! :D

    Liut on ollut käyttössä vuosimallista 1985 (400/600/Trail) aina vuoteen 1996 (Lite/Sport/Sport Touring). Sillä välin 440:ssä, 500:ssa, 650:ssa ja rolekseissa. Jos löytyy kuvaa, niin laita minulle sähköpostiin!
     
  8. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Minäpä käyn varastoilla kahtoon. Yks alusta on Stormista lähtösin. Siitä ei taida käydä?
     
  9. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Moi, ei taida storm:n liukurungot käydä suoraan. Storm:ssa on ilmeisesti xtra 10 alusta ja isommalla joustolla kuin -92 roleksissa.
     
  10. Broadspeed

    Broadspeed +10 kelekkiä

    Ei ole xtra-alustaa Stormissa vuoteen 1995 mennessä. Aggressivekuomuisessa on sitten XTRA-10 vuodesta 1996 eteenpäin.
     
    paikkari tykkää tästä.
  11. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Se Janin vesirossistormi oli kiila, eli alusta on sama vanhan mallinen. Eli liukurungot passaapi kyllä jos on pätkät. Ja jos on sks niin sitten se alusta passaa mulle :D
     
  12. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Joo se oli kiila. Pitääpä pistää kaverille viesti, kun huomasin, että se alusta mahta aolla sen tallilla Rovaniemellä. Mulla on myös yks sks alusta, jonka vuosimallista ei ole tietoa.
     
  13. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    jos on takapukisa kytkentäpalikat liukurungoisa niin sepä on sitten jo xtramallia
     
  14. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Tuossa ylimpänä -92 rxl:n alusta ja sitten on -93 rxl:n ja storm:n alustat, jotka ovat keskenään samanlaiset
    [​IMG]

    Tässä vielä kuva -92:n XX-liukurungosta.
    [​IMG]
    Ja tässä kuva -93:n ITS-liukurungosta.
    [​IMG]

    Pieniä eroja näyttäisi kuvien mukaan olevan, mutta miten on käytännössä? Siitä mulla ei ole mitään hajua. Ja tuossa ITS:ssä eka ja kolmas ulommainen pyörä on ollut lisävarusteena.

    Jos lukee kuin piru raamattua, niin manuaalistahan löytyi tuo @Hemmo n antama neuvokin eli tyhjään reikään pultti vahvikkeeksi.
    [​IMG]
     
  15. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    uudemmissa ITS alustoissa oli takapukki erinlainen, taitaa kuitenki noi kiinnityspisteet olla ihan samalla kohtaa kuten ennenki. Varmaksi toki ei voi sanoa, mutta voisin veikata että etupukki menee samaan reikaan ja takapukki tulee vanhasta alustasta tuohon stormin rullan reikään.
     
  16. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Alusta alkaisi olemaan kasassa. Vielä pitää tela kiriä ja laittaa vaseliinit, niin sit se olis kunnossa. Vanhat liut meni paikoilleen vahvikkeiden kera, vaikken tule olemaan vetomiehenä! :D
    [​IMG]

    Tänään sai hakea kuomun, ilmanottopaneelin sekä nokkapalan maalaamosta. @Hemmo :lle iso kiitos hakuavusta!
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja varaliutkin on hankittu kaiken varalta!
    [​IMG]
     
    Tjp-, Broadspeed, Hemikoo ja 3 muut tykkäävät tästä.
  17. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Keulan kasausta. o_O Seuraavaksi sitten tarraa pintaan. :D
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Tjp-, S4ms4, Temek85 ja 6 muut tykkäävät tästä.
  18. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

  19. wasted years sleds.

    wasted years sleds. Well-Known Member

    Joo paremminhan tuo on "rakennettu" kuin uutena tehtaalla:) Tosihieno!
     
  20. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Joo, hiljaa "hyvä" tai ainakin sellanen ku sattuu... :D Onneksi ei ole hiuksia, niin ei tarvi repiä niitä päästä, kun tän kans touhuaa!

    Eilen ja tänään nuita tarroja ihmetellyt ja muutaman liimannut paikalleen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tässä olisi sitten tuo kuomun tarrasarja.
    [​IMG]

    Sovittelua ja oikean paikan etsintää tarroille.
    [​IMG]

    Noh, mitä sitä paskaa. Tarrasarjassa on ylimääräistä sinistä Viivojen ja tekstien ympärillä, niin ne alkoivat häiritsemään. Alkuperäisissä tarroissa ei niitä ole, niin päätin, että näistä otan tuon ylimäärisen sinisen pois.
    [​IMG]

    Päivän mattoveitseilyn jälkeen näyttää alla olevalta. Vielä pitää trimmata electronic fuel injection sekä rxl indy tekstit sekä toiselta puolen tuo tähtitarra. Älytön työmaa!o_O Sen siitä saa, kun ei ole alkuperäisiä tarjolla ja tilaa ebay:stä!
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 19/10/20
    ///AJS, petes88, Temek85 ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua